چهارمحال و بختیاری در رتبه نخست خشکسالی کشور نهاده شد

به گزارش اسلیم فا، معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری رتبه نخست خشکسالی را تا به امروز بین 31 استان کشور داشته است و فرایند بارش ها نیز به شکلی نخواهد بود که خشکسالی جبران گردد.

چهارمحال و بختیاری در رتبه نخست خشکسالی کشور نهاده شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، مهرداد قطره، معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری به تداوم خشکسالی از ابتدای سال زراعی تا صبح امروز دوشنبه 14 بهمن، اشاره نمود و اضافه نمود: چهارمحال و بختیاری تا اواخر روز آدینه هفته جاری روزهای بدون بارش را سپری خواهد نمود.

وی اعلام کرد: میزان متوسط بارش های استان از ابتدای سال زراعی به 214 میلی متر رسیده است و بارش های استان نسبت به میانگین بلند مدت 31 درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 52 درصد کاهش پیدا نموده است.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امروز کوهرنگ با دمای 19 درجه زیر صفر سردترین نقطه کشور و لردگان با دمای 8 درجه بالای صفر گرم ترین نقطه استان گزارش شده است.

قطره افزود: دمای هوای شهرکرد نیز صبح امروز 15 درجه زیر صفر گزارش شده است.

وی به افزایش بین 2 تا 3 درجه دمای هوای استان تا انتها هفته جاری، اشاره نمود و گفت: در حال حاضر میزان ارتفاع برف در کوهرنگ 104 سانتی متر گزارش شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 854

به "چهارمحال و بختیاری در رتبه نخست خشکسالی کشور نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهارمحال و بختیاری در رتبه نخست خشکسالی کشور نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید