کاهش دانشجویان خارجی برای بازار کار کانادا خبر خوبی نیست

به گزارش اسلیم فا، محدودیت های سفر و گسترش یادگیری آنلاین به طور چشمگیری تعداد دانشجویان بین المللی را که انتظار می رود در فصل پاییز در دانشگاه ها و کالج های کانادایی حضور پیدا نمایند کاهش داده است. گفته می گردد این کاهش اثراتی گسترده در سراسر بازار کار کانادا خواهد داشت.

کاهش دانشجویان خارجی برای بازار کار کانادا خبر خوبی نیست

بهترین تجربه سفر را به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

در میان محدودیت های مرزی سفت و سخت برای کنترل کووید-19 که باعث شده بسیاری از دانشجویان خارجی جدید نتوانند وارد کشور شوند، مجوز مطالعه جدید برای دانشجویان خارجی در فصل دوم 2020 ، کاهشی 22.3 درصدی داشته است.

با وجود اینکه هنوز ثبت نام ترم پاییزی تمام نشده، انتظار می رود مدارس کانادایی شاهد کاهشی چشمگیر در تعداد دانشجویان خارجی باشند. این باعث می گردد میلیاردها دلار سود کالج ها و دانشگاه ها از بین برود.

به گفته دنیس امیوت، مدیر اجرایی سازمان کالج ها و انستیتوهای کانادا، این کاهش همچنین اثراتی موجی در سراسر بخش خصوصی خواهد داشت.

او گفت: بسیاری از بنگاه های کوچک و متوسط نگران هستند چون اغلب دانشجویان بین المللی وارد حوزه هایی می شوند که دانشجویان داخلی کمتری دارند.

این یعنی تعدادی از کارفرمایان با کمبود بالقوه نیروی کار روبرو می شوند و تعداد دانشجویان کمتری در کوتاه مدت دنبال کار و کارآموزی می گردند. این می تواند در طولانی مدت هم باعث کاهش ورود فارغ التحصیلان جدید به نیروی کار گردد.

نرخ بیکاری کانادا پیش از پاندمی تقریبا در پایین ترین حد خود در 40 سال اخیر قرار داشت. با وجود اینکه چیزی حدود 3 میلیون شغل در اوج پاندمی از بین رفت، حدود دو سوم از آن شغل ها دوباره بازگشته اند.

بسیاری از دانشجویان خارجی وارد بخش های محبوبی از جمله خدمات سلامت، مدیریت تجاری، معدن و تکنولوژی اطلاعات می شوند.

این مشکل مخصوصا در بخش های روستایی یا دورافتاده کانادا حس خواهد شد که نیروی کار آنها به سرعت در حال مسن شدن است و جوانان هم معمولا به سمت مراکز شهری عظیم جذب می شوند.

جول ریچاردسون سخنگوی کوک آکواکالچر که تهیه نماینده غذای دریایی کانادایی است و در 10 کشور فعالیت می نماید، گفت: مهاجران و دانشجویان بین المللی بخشی کلیدی از استراتژی رشد جمعیت ما در آتلانتیک کانادا هستند.

او افزود: ما احتیاج زیادی به افرادی داریم که پیش زمینه بین المللی و قابلیت صحبت کردن به چند زبان داشته باشند.

درس خواندن در دانشگاه ها و کالج های کانادایی طی سال های اخیر یکی از راه های اصلی برای دریافت شهروندی کانادایی بوده و به این ترتیب دانشجویان بین المللی ثروت زیادی برای دانشگاه ها و کالج های کانادا به ارمغان آورده اند. با استناد به آمار سال 2018 دولت، آن ها حدود 21.6 میلیارد دلار کانادا به فراوری ناخالص داخلی کشور یاری می نمایند.

منبع: ایرونی ها
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1249

به "کاهش دانشجویان خارجی برای بازار کار کانادا خبر خوبی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش دانشجویان خارجی برای بازار کار کانادا خبر خوبی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید