کاوه علیه بورکی

به گزارش اسلیم فا، پیش بینی این است که رضایی در ترکیب بروژ بازی کند و بتواند مدافعان دورتموند و دروازه بان سوئیسی اش را آزار بدهد. تا سه شنبه گرم فوتبال اروپا منتظر می مانیم، شاید اخبار شیرینی از بلژیک به دست مان برسد.

کاوه علیه بورکی

به گزارش خبرنگاران ،امیر اسدی،درخشش در لیگ قهرمانان آسیا کافی بود تا کاوه رضایی با انجام تنها یک بازی ملی، سر از بلژیک در بیاورد و پیراهن رویال شارلروا را بپوشد. اتفاقی که برای رضایی خوش یمن بود. او در شارلروا آنقدر درخشید که از همان ابتدا نام خود را به عنوان مدعی جدی تصاحب کفش طلا مطرح نمود و نشان داد برای بازی در اروپا، چندان هم خام و بی تجربه نیست.

ماحصل کوشش کاوه با پیراهن شارلروا، انجام 43 بازی و به ثمر رساندن 19 گل بود. آماری که نه تنها پیشنهادهایی را به دست رضایی رساند بلکه قیمت او را نیز افزایش داد و در نهایت یک انتقال رویایی پیش روی او گذاشت. کاوه با تنها یک فصل بازی برای شارلروا مورد توجه بروژ نهاده شد و با انتقالی 5 میلیون یورویی پیراهن قهرمان فصل قبل ژوپیلرلیگ را پوشید.

کاوه از وقتی پیراهن بروژ را پوشیده، در تمام بازی ها حضور داشته و در ترکیب ثابت نیز نهاده شده. نخستین بازی او مقابل اندرلخت بود. پیراهن شماره 10 بروژ را پوشید و 90 دقیقه مقابل یکی از تیم های مدعی لیگ بلژیک بازی کرد. هر چند گل نزد اما یک بازیکن موثر بود. بخصوص در پرس ها تا نظر مثبت ایوان لکو-سرمربی بروژ- را به خود جلب کند.

برای بازی مقابل زولته وارگیم هم رضایی در ترکیب ثابت حضور داشت. دیداری که در خانه حریف برگزار گردید اما بروژ توانست با نتیجه 5 بر 2 پیروز گردد. رضایی یکی از گل ها را زد و البته در دقیقه 66 تعویض شد تا برای بازی بعد آماده باشد. بازی بعد، این بار در رده ملی. چون قرار بود کاوه بعد از بازی مقابل وارگیم، به ایران بیاید و در اردوی تیم ملی شرکت کند اما آسیب دیدگی این اجازه را به او نداد. رضایی از فهرست تیم ملی برای بازی مقابل ازبکستان حذف شد، در بلژیک ماند و آماده بازی برابر لوکرن شد.

در میان تعجب، کاوه مقابل لوکرن از ابتدا در ترکیب نهاده شد و نشانی از آسیب دیدگی نیز در پاهای او مشاهده نشد. رضایی 74 دقیقه بازی کرد و با تصمیم لکو تعویض شد تا خود را آماده بازی حساس مقابل دورتموند در لیگ قهرمانان اروپا کند. دیداری که قرار است سه شنبه در استادیوم یان بریدل بروژ برگزار گردد.

با توجه به حضور کاوه در ترکیب ثابت بروژ-سه بازی اخیر- انتظار می رود ایوان لکو از این مهاجم مقابل دورتموند استفاده کند. مهاجمی که تاکنون یک گل برای بروژ به ثمر رسانده اما هیچ کس را ناامید نکرده و طرفداران بلژیکی هنوز به او دل بسته اند. کاوه برای موفقیت مقابل دورتموند، کار دشواری پیش رو دارد. او باید با مدافعان تیمی تنه به تنه گردد که صدرنشینی بوندس لیگا را برای دورتموند به ارمغان آورده اند.

دورتموند در 3 بازی ابتدایی خود در آلمان و با راهنمایی لوسین فاوره، لایپزیک را با نتیجه 4 بر یک شکست داده، در خانه هانوفر به تساوی بدون گل رسیده و البته اینتراخت فرانکفورت را 3 بر یک برده. در خط دفاع دورتموند، عبدو دیالو 22 ساله و فرانسوی حضور دارد. مانوئل آکانجی سوئیسی هم یکی دیگر از مدافعان دورتموند است که کاوه باید با او کلنجار برود.

رقابت اصلی رضایی اما با رومن بورکی است. دروازه بان سوئیسی و 27 ساله دورتموند که چهارمین فصل حضور در این تیم را سپری می نماید. بورکی در تیم ملی سوئیس، ذخیره یان سومر 29 ساله است. دروازه بانی که او هم در بوندس لیگا حضور دارد و پیراهن بوریسیا مونشن گلادباخ را بر تن می نماید.

برای کاوه، رویارویی با زنبورها، نخستین تجربه حضور در لیگ قهرمانان اروپا است. تجربه ای بزرگ و البته مقابل تیمی قدرتمند و با سابقه. پیش بینی این است که رضایی در ترکیب ثابت بروژ بازی کند و در خانه بتواند مدافعان دورتموند و همچنین دروازه بان سوئیسی اش را آزار بدهد. تا سه شنبه گرم فوتبال اروپا منتظر می مانیم، شاید اخبار شیرینی از بلژیک به دست مان برسد.

12

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 14 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 46

به "کاوه علیه بورکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاوه علیه بورکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید