کشف 5415 شی ء از باند خریدوفروش اموال تاریخی در گنبدکاووس

به گزارش اسلیم فا، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، احمد تجری امروز پنجشنبه 8 خردادماه 99 با اعلام این خبر گفت: در پی تحقیقات به عمل آمده توسط مأموران یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی گلستان مبنی بر خریدوفروش اموال تاریخی در شهرستان گنبدکاووس توسط فردی سودجو و فرصت طلب، مأموران یگان حفاظت میراث فرهنگی استان با همراهی پلیس آگاهی شهرستان گنبدکاووس به محل اعزام شدند.

کشف 5415 شی ء از باند خریدوفروش اموال تاریخی در گنبدکاووس

او اعلام کرد: این مأموران پس از کسب نیابت قضایی پیروز شدند در روز پنجشنبه 8 خردادماه با بازرسی از منزل مسکونی فردی سابقه دار و حرفه ای را در این ارتباط دستگیر و تعداد 5415 قلم اموال تاریخی شامل 5120 عدد سکه، 291 عدد یراق فلزی و 22 عدد ظروف مفرغی کشف و ضبط نمایند.

تجری توضیح داد: این اشیا هنوز مورد کارشناسی قرار نگرفته است و اصالت اشیای کشف شده پس از آنالیز متخصصین متعاقبا اعلام خواهد شد.

او یادآور شد: فرد دستگیرشده به همراه اشیای مکشوفه برای سیر مراحل قانونی تحویل پلیس آگاهی شهرستان گنبدکاووس شد.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان اعلام کرد: در راستای جلوگیری از دست درازی بعضی سودجویان و سوء استفاده نمایندگان به آثار تاریخی و میراث فرهنگی در استان، نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان به صورت شبانه روزی در حال گشت زنی در مکان های تاریخی استان هستند.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1082

به "کشف 5415 شی ء از باند خریدوفروش اموال تاریخی در گنبدکاووس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 5415 شی ء از باند خریدوفروش اموال تاریخی در گنبدکاووس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید