10 مرحله ساده برای یک آرایش لایت زیبا و طبیعی

به گزارش اسلیم فا، اگر از آن دسته افرادی هستید که آرایش زیاد را دوست ندارند، این مطلب برای شماست. در ادامه با مجله دیجی استایل همراه باشید تا در خصوص اصول آرایش لایت و مراحل آن بیشتر بخوانید.

10 مرحله ساده برای یک آرایش لایت زیبا و طبیعی

چرا آرایش لایت پرطرفدار است؟

همه ما دوست داریم همواره و همه جا، ظاهری آراسته و مجذوب نماینده داشته باشیم. به همین علت سعی می کنیم با آرایش کردن، چهره خود را شاداب تر و زیباتر نشان دهیم. ولی یک حقیقت در خصوص آرایش کردن وجود دارد که گاهی فراموش می گردد؛ آرایش چهره، زمانی زیبا است و باعث مجذوب نماینده تر شدن شما می گردد که درست و اصولی انجام گردد.

در واقع آرایش کردن نوعی هنر است که با آن می توانید مجذوب نمایندهیت های چهره خود را بیشتر نشان دهید و نقص های آن را بپوشانید. مثل هر کار دیگر، آرایش کردن هم اگر از حد بگذرد، نتیجه معکوس دارد. به همین علت است که آرایش لایت، هواداران زیادی دارد.

این نوع آرایش برای تمام مکان ها مناسب است. فرقی نمی نماید که برای محل کار باشد یا یک دورهمی محبت آمیز. در واقع آرایش لایت قرار است چهره خود شما باشد که مجذوب نماینده تر و شاداب تر شده است.

آرایش لایت معمولا خیلی زودتر انجام می گردد و وقت کمی از شما می گیرد. به همین علت برای افراد پرمشغله مناسب است.

برای آرایش لایت به محصولات آرایشی متعدد احتیاج ندارید. با کمترین محصولات آرایشی می توانید برترین ظاهر را داشته باشید و از مجذوب نمایندهیت و شادابی چهره خود لذت ببرید.

مراحل انجام یک آرایش لایت و ساده

اگر تا به حال دست به وسایل آرایشی نزده اید، جای نگرانی نیست. این مراحل را قدم به قدم دنبال کنید تا یک آرایش شیک و ساده داشته باشید.

1. تمیز کردن صورت

اولین قدم برای هر نوع آرایش، تمیز کردن صورت است. نباید روی صورت کثیف یا صورتی که آرایش از قبل روی آن به جای مانده، دوباره یک لایه دیگر از مواد آرایشی استفاده کنید.

وقتی صورت شما تمیز باشد، سطح آن صاف تر می گردد و برای پذیرش مواد آرایشی، آماده تر است. علاوه براین، رنگ محصولات آرایشی، روی صورت تمیز، بهتر و واقعی تر دیده می گردد.

برای شستن صورت خود از هر نوع شوینده ای که برای پوست مناسب است استفاده کنید. بعد از شستن صورت، آن را با آب گرم آب بکشید و با یک حوله خشک کنید. برای خشک کردن پوست، حوله را روی صورت نمالید، فقط آن را روی صورت بگذارید و بردارید تا آب پوست گرفته گردد.

اگر آلودگی های روی پوست شما زیاد است، می توانید از براش های مخصوص شست وشوی صورت استفاده کنید.

2. آماده سازی پوست

برای آرایش کردن باید یک سطح صاف و آماده داشته باشید؛ درست مثل بوم نقاشی.

اما پوست بسیاری از افراد، به اندازه کافی مسطح نیست. ابتدا باید پوست را برای آرایش کردن آماده کنید.

در مرحله اول از مرطوب نماینده استفاده کنید. پوستی که قرار است آرایش کنید، نباید خشک باشد. در ضمن استفاده از مواد شوینده در مرحله قبل، باعث می گردد که پوست شما خشک گردد. بنابراین نباید از این مرحله صرف نظر کنید. کرم مرطوب نماینده به عنوان پایه ای برای آرایش شما عمل می نماید.

3. استفاده از کانسیلر

اگر پوست صورت شما مسائلی مثل جوش و جای جوش، تغییر رنگ پوست و قرمزی و حتی سیاهی زیر چشم دارد، می توانید آن را با کانسیلر از بین ببرید. با یاری کانسیلر قسمت هایی از پوست که تغییر رنگ داشته، اصلاح می گردد و فرورفتگی ها و برجستگی های پوست تا حدی صاف و یکدست می گردد.

برای استفاده از کانسیلر، اندازهی از آن را روی اسفنج آرایشی بگذارید و به آرامی در هر جایی که احتیاج است روی پوست استفاده کنید؛ مثلا زیر چشم ها، روی لک ها و قسمت هایی از پوست که چین وچروک دارد.

با کانسیلر، هم رنگ پوست اصلاح می گردد و هم پوست شما سطحی صاف و یکدست پیدا می نماید که برای آرایش کردن، مناسب است.

4. استفاده از کرم پودر یا پنکیک

برای مرحله بعد باید از کرم پودر یا پنکیک استفاده کنید. هر دوی آن ها کار مشابهی انجام می دهند ولی باید با توجه به پوست خود، محصول مورد نظر را انتخاب کنید.

اگر پوست شما خیلی زود چرب و براق می گردد، بهتر است که از پنکیک و محصولات پودری استفاده کنید. اگر پوست خشک دارید، کرم پودر و محصولاتی که کرمی هستند انتخاب بهتری برای پوست شما است.

کرم پودرهای مایع معمولا خیلی راحت روی پوست پخش می شوند به همین علت بیشتر مردم کرم پودرهای مایع را ترجیح می دهند.

نکته ای که در خصوص استفاده از کرم پودر و پنکیک باید بدانید این است که در آرایش لایت از اندازه کمی از این محصولات استفاده کنید. یا اندازه استفاده خود را کاهش دهید یا اینکه از محصولات بسیار سبک استفاده کنید. استفاده بیش از حد از این دو محصول، با مفهوم آرایش لایت تناقض دارد.

5. استفاده از رژ گونه

شما با آرایش لایت دوست دارید که طبیعی به نظر برسید اما قرار نیست چهره ای بی روح داشته باشید. رژ گونه یکی از آن لوازم آرایشی است که ظاهری طبیعی به صورت شما می دهد و در عین حال، آن را شاداب تر و مجذوب نماینده تر نشان می دهد.

برای رژ گونه باید رنگ های طبیعی و ملایم را انتخاب کنید. اگر در استفاده از آن زیاده روی کنید یا از رنگ های نامناسب و پررنگ استفاده کنید، آرایش شما نتیجه معکوس می دهد. پس در استفاده از رژ گونه دقت کنید و در آن زیاده روی نکنید.

رژ گونه را باید به خوبی پخش کنید تا حاشیه آن روی صورت تعیین نباشد و عجیب و غیرطبیعی به نظر نرسد.

6. مرتب کردن ابرو

ابرو یکی از مهم ترین اجزای صورت است که نقش مهمی در زیبایی چهره دارد. به خصوص در آرایش لایت که قرار است از کمترین محصولات آرایشی برای آرایش چهره استفاده کنیم و ظاهری طبیعی تر داشته باشیم.

برای این منظور باید سعی کنید که همواره ابروهایی پرپشت و سالم داشته باشید. اگر ابروهای شما دچار ریزش شده با محصولات تقویت نماینده یا با مراجعه به پزشک، سعی کنید مشکل را حل کنید تا ابروهایی پرپشت داشته باشید.

برای برداشتن و مرتب کردن ابروها زیاده روی نکنید چون هر چقدر ابروهای پرتری داشته باشید، شکل دادن به آن راحت تر است.

برای آرایش لایت کافی است تا ابرو را با همان شکل طبیعی خود نگه دارید و فقط جاهای خالی را با سایه ابرو پر کنید. در انتخاب رنگ سایه ابرو دقت کنید و سایه های تیره تر یا روشن تر از رنگ خود ابرو استفاده نکنید.

اگر از مداد ابرو استفاده می کنید باید سعی کنید که تارهای بسیار نازک ابرو را با نوک مداد و در جهت رویش سایر ابروها بکشید. به جای رنگ کردن قسمت های خالی، باید تارهای باریک ابرو را در قسمت خالی ترسیم کنید.

7. استفاده از سایه چشم

بعد از مرتب کردن ابرو نوبت سایه چشم است. در استفاده از سایه چشم باید دقت کنید چون استفاده از رنگ های تیره و به کار بردن طرح های خلاقانه و پرنقش ونگار در سایه چشم، ظاهر شما را از حالت طبیعی بودن خارج می نماید.

برای آرایش لایت رنگ های گرم و طبیعی مثلا قهوه ای روشن را انتخاب کنید. حتی یک رنگ سایه هم برای داشتن آرایش لایت کافی است. آن را به آرامی پشت پلک بزنید و به خوبی پخش کنید. باید سایه را طوری پخش کنید که انگار رنگ واقعی پلک شما است.

8. استفاده از خط چشم

برای آرایش لایت لازم نیست از کشیدن خط چشم صرف نظر کنید. خط چشم اگر درست و اصولی کشیده گردد می تواند کامل نماینده یک آرایش لایت و مجذوب نماینده باشد. فقط دقت کنید که برای آرایش لایت نباید خط چشم های بسیار پهن یا بلند بکشید.

فقط خطی باریک و کوتاه پشت چشم بکشید تا ظاهری مجذوب نماینده و خیره نماینده به چشم های خود بدهید. دنباله خط چشم نباید زیاد کشیده گردد مگر اینکه بخواهید چشم را باریک تر و کشیده تر نشان دهید.

9. استفاده از ریمل

آخرین قسمت یک آرایش لایت برای چشم، استفاده از ریمل است. استفاده از ریمل باعث می گردد که مژه های شما پرپشت تر و بلندتر به نظر برسند. البته اگر خودتان مژه های پرپشت و بلند دارید، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید. اگر دوست دارید ریمل بزنید، از ریمل های ساده استفاده کنید که غلظت کمتری روی مژه داشته باشند و کمتر به چشم بیایند.

در واقع در آرایش لایت هدف از ریمل زدن فقط حالت دادن به مژه ها و کمی پرپشت تر کردن آن ها است.

10. استفاده از رژ لب

رژ لب یکی از مهم ترین و محبوب ترین محصولات آرایشی است و انتخاب رنگ آن، نقش مهمی در ظاهر نهایی هر فرد دارد. برای داشتن یک آرایش لایت و ساده هرگز نباید از رژهای پررنگ و با رنگ های تیره استفاده کنید. برای آرایش طبیعی، برترین رنگ ها رنگ های نود و رنگ هایی است که به رنگ لب شما خیلی نزدیک باشد.

نکاتی که در خصوص آرایش لایت و ساده باید بدانید

برای اینکه آرایش لایت و طبیعی داشته باشید باید این نکات را در نظر بگیرید:

1. پوست سالم و تمیز

مهم ترین ویژگی آرایش لایت استفاده کمتر از کرم پودر است. بنابراین باید تا جایی که می توانید پوستی سالم و تمیز داشته باشید. برای این منظور، یک روتین پوستی مراقبت از پوست در نظر بگیرید و در آن از محصولات تقویت نماینده پوست استفاده کنید.

همواره از مرطوب نماینده استفاده کنید و بدون ضدآفتاب در فضای باز و آفتابی قرار نگیرید. آفتاب سوختگی و قرمزی پوست باعث می گردد که مجبور شوید از اندازه بیشتری کرم پودر برای پوشاندن رنگ پوست استفاده کنید.

اگر بخشی از پوست دچار تغییر رنگ یا چین وچروک ریز شده، از پرایمر یا کانسیلر برای اصلاح مسائل پوست استفاده کنید. تمیز و سالم نگه داشتن پوست و همین طور استفاده از پرایمر و کانسیلر، اندازه مصرف کرم پودر و پنکیک را کاهش می دهد.

2. رنگ های ملایم و طبیعی

برای محصولات آرایشی رنگی مثل سایه چشم، رژ گونه و رژ لب حتما از رنگ های طبیعی و گرم استفاده کنید. برای انتخاب رنگ ها به تناژ پوست خود توجه کنید. سایه های پررنگ مثلا سایه اسموکی یا رژگونه هایی که بسیار پررنگ هستند، برای آرایش لایت مناسب نیستند.

3. استفاده از زیبایی طبیعی چهره

تا جایی که می توانید از زیبایی طبیعی چهره استفاده کنید. مثلا اگر مژه های پرپشت و بلندی دارید لازم نیست از ریمل استفاده کنید. اگر ابروهای شما پرپشت است، لازم نیست از مداد ابرو استفاده کنید. کافی است به جای سایه ابرو یا مداد ابرو، از صابون یا ژل لیفت ابرو استفاده کنید و به ابروهای خودتان حالت بدهید.

4. استفاده از محصولات چندکاره

امروزه در دنیای محصولات آرایشی، تنوع محصولات بسیار زیاد است و شما می توانید محصولات چندکاره پیدا کنید. حتما کرم های ضدآفتاب یا مرطوب نماینده های رنگی را دیده اید. به جای اینکه از مرطوب نماینده و ضدآفتاب استفاده کنید و بعد یک لایه کرم پودر هم روی صورت بزنید می توانید از مرطوب نماینده های رنگی استفاده کنید.

این محصولات معمولا پوشش کمی دارند و درست مثل یک کرم پودر سبک عمل می نمایند. این مرطوب نماینده ها یا ضدآفتاب های سبک رنگی برای جایگزین کردن کرم پودر و داشتن یک آرایش لایت مناسب اند.

جمع بندی

در آرایش لایت و طبیعی باید تا جایی که می توانید بر زیبایی های طبیعی چهره تاکید کنید. از رنگ های تیره استفاده نکنید و بیشتر دنبال رنگ هایی باشید که شبیه به رنگ طبیعی پوست یا لب هستند. در آرایش لایت باید سعی کنید از کمترین لوازم آرایشی و فقط در جهت پوشاندن بعضی مسائل استفاده کنید. در نهایت افزودن کمی رنگ ملایم به گونه ها و لب ها، می تواند ظاهری مجذوب نماینده و شاداب برای شما به ارمغان بیاورد.

منابع: Theeverygirl, Mirraw

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 تیر 1401 بروزرسانی: 3 تیر 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2142

به "10 مرحله ساده برای یک آرایش لایت زیبا و طبیعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مرحله ساده برای یک آرایش لایت زیبا و طبیعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید