100 روستای گردشگری در خوزستان شناسایی شد

به گزارش اسلیم فا، معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، گفت: 100 روستای گردشگری در خوزستان شناسایی شدند.

100 روستای گردشگری در خوزستان شناسایی شد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، تبار قریب با بیان اینکه توسعه گردشگری روستایی یکی از مهم ترین و اصلی ترین هدف گذاری های این اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان است، گفت: خوزستان ظرفیت بسیاری در توسعه گردشگری روستایی دارد که در گام نخست 100 روستای هدف گردشگری در استان شناسایی شده اند.

وی با اشاره به اهمیت توسعه گردشگری گفت: امروزه گردشگری روستایی، با هدف توسعه پایدار جوامع محلی در نواحی روستایی، به عنوان ابزاری جهت توسعه مالی و اجتماعی و یکی از مهمترین مشاغل مدرن در مناطق روستایی ارتقاء یافته است.

قریب اعلام کرد: با توجه به ویژگی شاخص گردشگری روستایی به مثابه یکی از مردمی ترین اشکال گردشگری، می توان انتظار داشت که این صنعت از یک سو به رشد مالی و تنوع فعالیت های روستایی و از سوی دیگر با جذب مازاد نیروی انسانی، به ایجاد اشتغال و درآمد زایی برای ساکنان روستاها یاری کند و فرصتی برای توسعه همه جانبه قلمداد گردد.

وی اضافه نمود: روستاها به دلیل ویژگی ها و ماهیت وجودیشان به طور مستقیم به طبیعت پیرامون خود وابسته و متکی هستند به طوری که تغییرات در این بستر مکانی، در گذر زمان شکل می گیرد. همین ویژگی روستا برنامه ریزی اکوتوریسم را در چنین محیطی امکان پذیر می سازد.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان با بیان اینکه برنامه ریزی های لازم برای ایجاد امکانات گردشگری در این روستاها با همکاری استانداری در حال اجرا است، اظهار داشت: دوره های توانمندسازی جوامع ملی و دهیاران در برنامه های این اداره کل واقع شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 780

به "100 روستای گردشگری در خوزستان شناسایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 روستای گردشگری در خوزستان شناسایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید