2 میلیون تن برنج در کشور فراوری می گردد، فشار واردکنندگان به جهاد کشاورزی برای واردات برنج

به گزارش اسلیم فا، خبرگزاری خبرنگاران- معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه پیش بینی می گردد سال جاری 2 میلیون تن برنج در کشور فراوری گردد و مصرف ما حدود 3 میلیون تن است، گفت: از اول مرداد ماه تا سرانجام آبان ماه اجازه واردات برنج داده نشد و واردکنندگان همواره فشار می آورند ولی وزارت جهاد کشاورزی محکم ایستاده است .

2 میلیون تن برنج در کشور فراوری می گردد، فشار واردکنندگان به جهاد کشاورزی برای واردات برنج

به گزارش خبرنگارخبرنگاراندفترمازندران درشهرستان آمل: علیرضا مهاجر در حاشیه بازدید از مرکز بین المللی تجارت و سرانجامه صادرات برنج ایران در آمل با بیان اینکه یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی توسعه، پشتیبانی و یاری به کشت قراردادی است، گفت: برای اینکه کشاورزان در زمان کاشت، داشت و برداشت از حمایت لازم برخوردار شوند باید کشت قراردادی اجرا گردد و معمولا محصولات صنعتی مانند کلزا، چغندرقند و پنبه در اولویت نخست قرار دارند و محصولاتی مثل برنج، گندم و جو که جزو محصولات اساسی هستند تحت پوشش کشاورزی قراردادی قرار می گیرند.

وی ادامه داد: امیدواریم سال جاری بتوانیم حدود یک میلیون هکتار اراضی کشور را به وسیله کشاورزی قراردادی مدیریت کنیم.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی اضافه نمود: در حالت معمول کشاورزان در هنگام کشت به علت عدم تمکن اقتصادی و نداشتن نقدینگی و یا مشکلاتی که در دریافت تسهیلات با آن روبرو هستند نمی توانند از کودهای پایه استفاده نمایند و منجر به کاهش عملکرد می گردد اما در کشاورزی قراردادی نهاده ها تامین و در ابتدای کشت در اختیار کشاورزان قرار می گیرد و بهای آن پس از برداشت محصول از کشاورزان اخذ می گردد.

مهاجر ادامه داد: برنج در مازندران می تواند به صورت کشاورزی قراردادی کشت گردد و از این طریق نشا و نهاده های لازم در اختیار کشاورزان قرار داده گردد و بهای آن پس از تحویل محصول به کارخانه های طرف قرارداد کسر گردد.

وی درباره واردات برنج گفت: از اول مرداد ماه تا سرانجام آبان ماه اجازه واردات برنج داده نشد و واردنمایندگان همواره فشار می آورند ولی وزارت جهاد کشاورزی محکم ایستاده است.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: پیش بینی می گردد سال جاری 2 میلیون تن برنج فراوری گردد و مصرف ما حدود 3 میلیون تن است و ما در پی افزایش عملکرد در شالیزارهای گیلان و مازندران هستیم تا احتیاج به واردات کمتر گردد.

مهاجر اعلام کرد: پیش بینی می گردد سال جاری حدود 350 هزار هکتار به کشت کلزا اختصاص یابد و بذر به میزان کافی تامین شده و در اختیار استان ها قرار داده شده و هر کیلو دانه کلزا با قیمت تضمینی 15 هزار تومان از کشاورزان خریداری می گردد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 دی 1400 بروزرسانی: 9 دی 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1978

به "2 میلیون تن برنج در کشور فراوری می گردد، فشار واردکنندگان به جهاد کشاورزی برای واردات برنج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 میلیون تن برنج در کشور فراوری می گردد، فشار واردکنندگان به جهاد کشاورزی برای واردات برنج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید