21 جلوه زیبای چاپی برای چاپ ساک دستی کاغذی در سال 2022

به گزارش اسلیم فا، چاپ ساک دستی کاغذی مجذوب کننده ابزار موثری برای تبلیغ هر کالا و متمایز کردن یک برند از دیگر برندهاست. همه می دانیم بسته بندی که از دیگر بسته بندی ها بیشتر جلب توجه می نماید و حواسها را در روی قفسه فروشگاه ها به خود جذب می نماید تا چه میزان اهمیت دارد. ساک دستی آماده به تنهایی نقش یک رسانه تبلیغاتی قدرتمند را ایفا می نماید و میتواند تأثیری شگرف بر تصمیم خریدار برای خرید یک کالا بگذارد.

21 جلوه زیبای چاپی برای چاپ ساک دستی کاغذی در سال 2022

بیشتر بخوانید : بگ پارچه ای آماده از کجا خریداری کنید ؟

چگونه با استفاده از ساک دستی می توان تاثیر شگرفی بر مشتریان گذاشت ؟

شما تنها 2 تا 6 ثانیه فرصت دارید تا روی خریدار تأثیر بگذارید، بنابراین هر جزئیاتی می تواند اهمیت به سزایی داشته باشد. چاپ و بسته بندی شما پیغامهای متعددی به صورت آشکار و پنهان منتقل می نماید و میتواند خریدار را متقاعد کند تا یک کالا را به کالاهای دیگر ترجیح دهد و آن را بخرد. شما باید به دقت آنچه را که مایلید بسته بندی شما بازگو کند، در نظر بگیرید. آیا می خواهید بسته بندی برازندگی و زیبایی را به نمایش بگذارد؛ قصه ای را تعریف کند؛ یا شکل و ظاهری طبیعی و ارگانیک داشته باشد؟ پیغام هر چه باشد می توان به وسیله جلوه ها و تزئینات زیبای چاپی به مخاطب کالا به وسیله ساک دستی آماده رسانده گردد در اینجا چهار مرحله که میتوانند به شما یاری نمایند جلوه های چاپی متناسب با طراحی بسته بندی خود را انتخاب کنید. تشریح شده است.

به جنس ساک دستی و انواع جلوه های تکمیلی که مورد نظر شماست فکر کنید. این جلوه های چاپی چگونه می توانند عناصر طراحی شما را به خوبی و با زیبایی به مخاطب انتقال دهند. شکل ساک دستی آماده نیز یک عامل کلیدی است.

1. انتخاب جنس ساک دستی هویت سازی کنید

در خصوص نوع جنس و مواد مورد نظر برای فراوری، گستره انتخاب ما بسیار وسیع است و برای هر نوع کاربرد و شکل ظاهری، ماده و جنس مناسب آن وجود دارد. کاغذ گلاسه، کاغذهای بدون پوشش و با طرح ها و بافت های زیبا ، فیلم شفاف، فیلمهای متالایز، کاغذ کرافت و طبیعی و موارد دیگر. مجموعه گسترده ای از مواد و جنس هایی که دوستدار محیط زیست هم هستند در بازار وجود دارد. از سوی دیگر مواد ویژه چون چرم، چوب، هولوگرام، پوست، و غیره نیز هستند. که در موارد خاص می توان از آنها برای فراوری ساک دستی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید : فهرست قیمت ساک پارچه ای آماده

2. دایکات بسیار دقیق خود را از دیگران متمایز کنید

به فراتر از اشکال مربع مانند، مستطیلی، یا دایره ای فکر کنید. ساک دستی های که شکل های نامتعارف دارند می توانند هویتی ویژه به کالا ببخشند. به عنوان مثال لبه های گرد، زاویه های تیز هندسی، ساک دستی های دوتکه، ساک دستی هایی با لبه های پاره مانند یا کنگره دار، و اشکال ویژه. اگر ظرفی که کالای شما درون آن بسته بندی شده،شکلی نامتعارف و ویژه دارد، به ساک دستی هایی با شکل های خاص نیز فکر کنید.

رنگ ها پیغام منتقل می نمایند، احساسات را تحت تأثیر قرار می دهند، به برند جلوه ای ویژه می بخشند، و در نهایت بر تصمیم خریدار تأثیر می گذارند. بعضی از رنگها ارتباط نزدیکی با بعضی از فراوریات دارند. آرایش رنگهای شما باید به گونه ای باشد تا جایگاه فراوریات شما را به خوبی منتقل کند و در قفسه فروشگاه مشتری را به سوی خود بکشد. مرکب های ویژه ای وجود دارند که جلوه جذابی به فراوریات شما بخشیده و راههای هیجان انگیز و تعاملی برای استفاده از رنگ در اختیار شما می گذارند.

3. مرکب طلایی لاکچری

طلای لاکچری، جلوه چاپی درخشان و طلایی است، با سطحی برجسته و قابل لمس. این جلوه درخشنده با استفاده از پیگمنت های رنگی خاص چاپ می گردد. هنگامی که این جلوه تزئینی روی پس زمینه ای تیره یا مشکی چاپ می گردد مثل طلای واقعی میدرخشد و اگر پس زمینه روشن باشد ظاهر و حالتی صدفی و رنگین کمانی به کار می بخشد. دیگر پیگمنت های لاکچری نیز برای ایجاد جلوه رنگی تغییرپذیر از جمله آبی، ارغوانی و قرمز نیز موجود هستند.

بیشتر بخوانید : فهرست قیمت ساک دستی آماده کاغذی کرافت و گلاسه

4. مرکب های ترموکرومیک

این مرکب هنگامی که در معرض حرارت قرار می گیرند رنگ عوض می نمایند مجموعه ای از نوارهای حرارتی و رنگ های مختلف موجود است و تغییرات می تواند برگشت پذیر یا برگشت ناپذیر باشد. این مرکب برای چاپ پیغام ها و عناصر طراحی پنهان به کار می آید و به مشتری یاری می نماید پی ببرد محصول چه زمانی برای مصرف مناسب است و یا تاریخ آن گذشته است.

بیشتر بخوانید : برترین و ارزانترین جایگزین برای نایلون و پلاستیک تبلیغاتی چیست؟

5. مرکب های متالیک

مرکب های متالیک برای خلق جلوه هایی شبیه فویل کوبی روی کار چاپی به کار می فرایند. گو اینکه نور را به خوبی فویل بازتاب نمی دهند درخشش ذرات متالیک در مرکب حالتی فلزی با کیفیت بالا با انواع رنگ ها ایجاد می نماید، به تازگی مرکب متالیک نقره ای برای چاپ دیجیتال که جلوه ای پر زرق و برق دارد. به بازار ارایه شده است

6. مرکب چند رنگ

استفاده از این نوع مرکب باعث می گردد تا هنگامی که از زوایای مختلف به محصول نگاه می کنید یک رنگ متفاوت ببیند. استفاده از این مرکب روش فوق العاده ای برای تغییر شکل عناصر طراحی به صورت تعاملی است. چاپ منطقه ها تنپلات با استفاده از این مرکب برترین نتیجه را به دست می دهد.

بیشتر بخوانید : سال 2021 فروش و عرضه چه ساک دستی رواج بسیار زیادی پیدا نموده است؟

7. مرکب نور خورشیدی

جلوه و تأثیر این مرکب تا هنگامی که آن را زیر نور آفتاب نگرفته اید هویدا نمی گردد. در زیر نور آفتاب رنگ مرکب تغییر می نماید. از این مرکب برای چاپ پیغام و عناصر طراحی پنهان در چارچوب یک کمپین تبلیغاتی و چاپ در تیراژ محدود استفاده می گردد.

بیشتر بخوانید : برترین شرکت ارائه دهنده خدمات فراوری ساک دستی چه ویژگی هایی دارد ؟

8. سیلک اسکرین

فرایند سیلک اسکرین یک لایه نرم و قابل کنترل مرکب را روی کار می نشاند، لایه ای که رنگ هایی با دانسیته بالا و مات ارایه می نماید. عمق رنگ و یکپارچگی رنگ در سیستم سیلک اسکرین بی نظیر است و دیگر فرایندهای چاپی چنین ویژگی هایی ندارند، چاپ سیلک اسکرین به ویژه هنگامی که از مرکب سفید به تنهایی و یا به عنوان رنگ پایه برای چاپ عناصر طراحی روی یک کار استفاده می گردد بیشترین کارایی را دارد.

جلوه ها و عناصر ویژه تزئینی چاپی می توانند جذابیت یک محصول را روی قفسه کالاها دو چندان نموده و تأثیر حسی و بصری قدرتمندی خلق نمایند. چنین تأثیری در قفسه های شلوغ و پراز کالای و فروشگاهها اهمیت فراوانی دارد. بعضی از گزینه ها عبارتند از:

بیشتر بخوانید : فهرست قیمت جعبه آماده

9. شخصی سازی تکی و منحصر به فرد

فناوری شخصی سازی باعث می گردد تا هر بسته بندی با بسته بندی دیگر تفاوت پیدا کند. با استفاده از این فناوری می توان صدها و حتی میلیون ها طرح متفاوت با استفاده از چند عنصر محدود طراحی به دست آورد.

بیشتر بخوانید : لبست قیمت ساک دست آماده کرافت

10. چاپ از پشت (فضای ارتباطی بیشتر)

چاپ پشت یک لیبل باعث کاهش محتوای چاپی روی لیبل و انباشت متن و تصویر می گردد. این روشی بسیار کارآمد برای اضافه کردن محتوای تبلیغاتی است بدون اینکه باعث کاهش تأثیر برند و حس و حال آن در مشتری گردد. از این روش تنها می توان در لیبل های بسیار شفاف که پشت آن نیز قابل رویت است، استفاده کرد. این روش برای آشکار کردن محتوای پنهان یک محصول پس از استفاده آن نیز مناسب است

بیشتر بخوانید : برترین چاپخانه چاپ ساک دستی کاغذی در ایران کدام است؟

11. افزایش ضخامت

افزایش ضخامت بعضی از نقاط و یا عناصر طراحی یک بسته بندی میتواند جلوه بصری آن را افزایش داد. و توجه مخاطب به آن بخش با نقطه را جلب کرد. همین تمهید باعث می گردد تا جذابیت بسته بندی یک کالا در قفسه فروشگاه ها افزایش یافته و لمس آن دلپذیر باشد. برای این کار می توان یک کوتینگ بسیار درخشان و شفاف را روی پس زمینه ای مات کار کرد. ضخامت می تواند. کم، میانه، زیاد و حتی به صورت خط بریل باشد.

بیشتر بخوانید : برترین و ارزانترین جایگزین برای نایلون و پلاستیک تبلیغاتی چیست؟

12. برجسته سازی طرح و متن با اختلاف سطح

برجسته سازی یا امباس باعث می گردد تا بخشی از یک ساک دستی و در چارچوب الگوهای از پیش مشخص شده برجسته گردد. این کار باعث می گردد تا ساک دستی جلوه زیبایی روی قفسه فروشگاه داشته و نظرها را به خود جلب کند. گزینه گودسازی یا Debossing نیز از همان روش برجسته سازی ولی به طور معکوس استفاده می نماید. در عملیات گودسازی عناصری از بسته بندی به صورت فرورفتگی به نمایش در می آیند.

بیشتر بخوانید : پرکاربردترین ساک دستی قابل حمل کدام است ؟

13. فویل کوبی

فویل جلوه بسیار زیبا و شیک به ساک دستی و بسته بندی می دهد. چنین ساک دستی کیفیت را عملا به نمایش می گذارد. فویل نور را بازتاب می دهد و توجه خریداران را جلب می نماید، مجموعه گسترده ای از رنگ و افکت ها از جمله طلایی نقره ای، برنزی، مسی، طلایی مایل به قرمز هولوگرافیک، نقره ای مات، مشکی، سفید و سبز با استفاده از فویل روی ساک دستی چاپی به نمایش در می آید. عملیات فویل کوبی به صورت سرد و گرم انجام می گردد. طلای گرم برای به نمایش درآوردن جزئیات بسیار ریز و با کیفیت بالا روی مواد غیر پوشش دار و طرح دار مناسب است

بیشتر بخوانید : فهرست قیمت ساک دستی آماده گلاسه

14. مرکب شبرنگ

همانگونه که از اسمش پیداست. استفاده از این مرکب باعث می گردد تا لیبل بسته بندی در تاریکی بدرخشد. با استفاده از این مرکب شما می توانید عناصر پنهان را درون لیبل چاپ کنید تا هنگامی که پیغام ها در تاریکی روی لیبل به نمایش درآید. نوعی مرکب مشکی ویژه نیز وجود دارد که هنگامی که زیر نور یو وی قرار می دهید نور فلورسنت منتشر می نماید.

بیشتر بخوانید : چرا بسته بندی یک هنر محسوب می گردد؟

15. مرکب معطر

هنگامی که این مرکب را آهسته با ناخن بخراشید، بوی خوبی از آن متصاعد میگردد. از این پدیده می توان برای تبلیغ یک طعم و یا برانگیختن نوعی احساس و با بیان موضوعی استفاده کرد. این مرکب با انواع رایحه های استاندارد و یا سفارشی از جمله وانیل، میوه ای، انواع گل، شکلات و غیره ارایه می گردد. تنها محدودیت در ارایه نوع رایحه، نیروی تخیل شماست.

بیشتر بخوانید : فهرست قیمت ساک دستی طرح دار

16. مرکب خراشیدنی

هیجان ایجاد کنید مرکب های خراشیدنی (Scratch - off) پیغامی را در زیرلایه ای که با استفاده از ناخن یا یک سکه خراشیده شده و زدوده می گردد، به نمایش می گذارند. از این نوع مرکب برای کمپین های تبلیغاتی که در آن جایزه ای به مصرف نمایندگان داده می گردد و در آنها ایجاد هیجان می نماید، استفاده می گردد.

شکل و ظاهر نهایی بسته بندی و حسی را که القا می نماید تا حد زیادی بهینه کند. این جزئیات و مراحل پوشش های پس از چاپ می تواند نهایی شامل موارد زیر می گردد:

17. کوتینگ سراسری

پرداخت نهایی کار در این مرحله کل سطح لیبل با یک کوتینگ مات، صدفی و یا موارد دیگر پوشانده می گردد. کوتینگ باعث محافظت از بسته بندی شده و مانع ایجاد خراش در طول بسته بندی حمل و نقل و جابه جایی کالا می گردد.

بیشتر بخوانید : بسته بندی سازگار با محیط زیست چقدر هزینه دارد ؟

18. کوتینگ موضعی

کوتینگ موضعی یا اسپات روی بخشی از بسته بندی یا عناصر خاصی از آن، نشانده می گردد. این کار نوعی کنتراست بین بخش هایی که کوتینگ روی آن نشانده شده با دیگر بخش های بسته بندی ایجاد می نماید و نوعی الگو را روی بسته بندی به نمایش در می آورد. ورنی موضعی معمولا یا مات است یا براق. همین امر باعث خلق جلوهای سه بعدی با پستی و بلندی می گردد .

بیشتر بخوانید : برترین اقلام تبلیغاتی برای کسب و کار شما کدام است؟

19. کوتینگ بافت دار

تفاوت را احساس کنید. وجود این نوع کوتینگ هنگامی که بسته بندی را لمس می کنید به خوبی حس می گردد. کوتینگ را با نگاه می توان تشخیص داد زیرا حالت برجسته و طرح دار دارد. این نوع کوتینگ هنگامی که تنها روی بعضی از عناصر و اجزای بسته بندی را می پوشاند، کارآیی خوبی دارد.

بیشتر بخوانید : چرا کسب و کارهای آنلاین برای بسته بندی محصولات خود به بگ کاغذی و پارچه ای احتیاج دارند؟

20. کوتینگ نرم مخملی

این کوتینگ لاکچری را می توان به طور گزینشی روی بعضی از بسته بندی های چاپ شده یا روی کل سطح آن نشان تا نوعی افکت مخملین ایجاد کند. این بسته بندی مخاطب را دعوت می نماید تا آن را لمس کند و با آن تعامل برقرار کند.

بیشتر بخوانید : انواع مختلف بگ و ساک دستی کدام است ؟

21. لمینت

کل سطح بسته بندی را می توان با یک فیلم لمینت گلاسه یا مات پوشاند. این نوع عملیات تکمیلی ظاهر بسته بندی را تا حد زیادی زیبا و تأثیرگذار و آن را در مقابل رطوبت و خراش مقاوم می نماید، حتی لمینیت های ویژه از جمله لمینیت کتانی یا چرمی، با استفاده از لمینیت مخملی بسته بندی به تجربه ای خوشایند تبدیل گردد.

فرایندهای تکمیلی، تزئینی و ویژه برای چاپ بسته بندی فراوانند. هر برند متناسب با احتیاجهای خاص خود می تواند نوع بسته بندی و عملیات تکمیلی مناسب را که باید روی آن انجام گردد، انتخاب کند. آگاهی از انواع گزینه های موجود می تواند به مشتری بسته بندی و ساک دستی یاری کند تا برترین گزینه موجود را انتخاب کند.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2064

به "21 جلوه زیبای چاپی برای چاپ ساک دستی کاغذی در سال 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "21 جلوه زیبای چاپی برای چاپ ساک دستی کاغذی در سال 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید