تور استانبول: 5 کاری که در توقف موقت در استانبول باید انجام دهید

به گزارش اسلیم فا، ممکن است برای سفرهای خارجی مجبور شوید ابتدا به استانبول رفته و از آنجا با پرواز دیگری راهی مقصدتان شوید. در این صورت می توانید از زمانی که باید در فرودگاه منتظر بمانید، بهره ببرید و گشتی در شهر بزنید.

تور استانبول: 5 کاری که در توقف موقت در استانبول باید انجام دهید

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

اگر بیش از 3 ساعت تا پرواز بعدی تان در استانبول وقت دارید، می توانید از این فرصت کم استفاده نموده و سرتان را با کارهای کوچک گرم کنید. به خاطر سیستم حمل و نقل عمومی عالی این شهر، بدون ماندن در ترافیک و احتمال جا ماندن از پرواز، به راحتی می توانید به محله هایی بروید که گشت و گذار در آن ها فقط چند ساعت زمان می برد. پس چمدان های خود را در فرودگاه بگذارید و به جای نشستن در انتظار پرواز، این کارهایی که در ادامه پیشنهاد می کنیم را انجام دهید.

در میدان سلطان احمد چرخی بزنید

با متروی استانبول به راحتی می توانید از فرودگاه به سلطان احمد بروید. سلطان احمد از توریستی ترین محله های این شهر است که همواره مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد. ابتدا باید سوار خط M1A شوید و به Zeytinburnu بروید و سپس با خط T1 تراموای برقی مستقیما به سلطان احمد بروید. از اینجا فقط چند قدم با ایاصوفیه، مسجد کبود و باسیلیکا سیسترن فاصله دارید؛ همه این ها در کنار یکدیگر و در نزدیکی میدان سلطان احمد واقع شده اند.

شما بعلاوه می توانید به بازدید از کاخ توپکاپی بروید که فقط 5 دقیقه پیاده از ایاصوفیه فاصله دارد و اگر زمان تان کم است، به جای آن می توانید از موزه باستان شناسی استانبول دیدن کنید که درست رو به روی کاخ واقع شده است.

از بازار بزرگ استانبول خرید کنید

تور ترکیه با خرید سوغاتی های خاص این کشور کامل می گردد. اگر دل تان می خواهد خرید کنید، به خصوص اینکه بخواهید سوغاتی و کالاهای اصیل ترکی خریداری کنید، سوار خط T1 تراموای برقی شوید و به چمبرلی تاش و سپس به سمت بازار بزرگ بروید. این بازار که یکی از بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده دنیا است، پر از مغازه هایی است که همه چیز از وسایل سرامیکی و عتیقه تا منسوجات و زیورآلات را به فروش می رسانند. اگر گرسنه شدید، می توانید از غذاهای خیابانی مقرون به صرفه و خوشمزه ای که در این حوالی می فروشند، خریداری کنید و نوش جان کنید.

به گشت و گذار در محله امینونو و بازار ادویه بپردازید

کسانی که عاشق تجربه طعم های نو و متفاوت هستند، میسیر چارشیسی یا بازار ادویه می تواند تجربه ای استثنایی باشد. برای رفتن به این منطقه باید سوار خط T1 تراموای برقی شوید و به امینونو بروید و در بازار قدم بزنید تا پنیرهای تازه محلی، انواع ادویه، راحت الحقوم ترکی، چای، میوه خشک، آجیل و ... خریداری کنید.

اگر احساس گرسنگی کردید، به رستوران Hamdi بروید که یکی از برترین کباب های ترک را در شهر سرو می نماید. اینجا می توانید انواع کباب و لاهماجون (پیتزای ترکی) را در طبقه بالایی رستوران نوش جان کنید که منظره زیبایی از منطقه ها اطراف دارد.

در اطراف کاراکوی قدم بزنید

اگر قبلا به استانبول سفر نموده اید و کمتر به جاهای غیرتوریستی شهر رفته اید، این بار از این فرصت بهره ببرید و به جاهایی که می توان زندگی مردم محلی را از نزدیک دید، بروید. برای این کار باید سوار خط T1 تراموای برقی شوید و به کاراکوی بروید و پیاده در این محله گشت و گذار کنید. اینجا قبلا یکی از مهم ترین بنادر شهر و مرکز تجاری بود و امروزه پر است از بوتیک های شیک، کافه ها، گالری ها و رستوران ها که در خیابان های نجت بی، Hoca Tahsin و Mumhane واقع شده است. یکی از برترین جاها برای خوردن غذا در کاراکوی، Lokantası است که می توانید در محیطی مدرن، از خوردن غذاهای سنتی ترکی لذت ببرید.

در محله بالات گشت و گذار کنید

اگر زمان بیشتری دارید و علاقه مند به ساختمان های تاریخی هستید، بالات مقصد فوق العاده ای برای توقف چند ساعته در استانبول است. سوار تراموای T1 شوید و به امینونو بروید؛ سپس با اتوبوس خط 36CE به فنر بروید و در ایستگاه فنر پیاده شوید. از اینجا می توانید پیاده روی را شروع کنید و به کلیسای Ecunemical Patriarchate بروید و گردش خود را در خیابان های Yıldırım و Vodina ادامه دهید تا تمامی خانه های ارتدوکس یونانی قدیمی و زیبا را به همراه کافه ها و مغازه های نو (که در چند سال گذشته در این منطقه باز شده اند) دیدن کنید.

اگر می خواهید زمان زیادی را برای بازدید از استانبول اختصاص دهید و به بازدید از مهم ترین جاذبه های گردشگری آن بروید، برای برنامه ریزی سفرتان می توانید لیست کاملی از جاهای دیدنی استانبول را در خبرنگاران مشاهده کنید و به اطلاعاتی مثل موقعیت مکان روی نقشه، آدرس دقیق، تصاویر و بعلاوه جاذبه های رایگان این کشور دسترسی داشته باشید.

منبع: کجارو / wallpapersdsc.net / theculturetrip.com
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2055

به "تور استانبول: 5 کاری که در توقف موقت در استانبول باید انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: 5 کاری که در توقف موقت در استانبول باید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید