تور ارزان یونان: همه چیز درباره جزیره ای بنام سانتورینی یونان

به گزارش اسلیم فا، در سفر به یونان با جزیره سانتورینی، زیباترین و رمانتیک ترین جزیره در بین جزیره های سیکلادز رو به رو خواهید شد.

جزیره سانتورینی در یونان به خاطر تاریخ و معماری خود و با توجه به آتشفشان و چشم انداز بینظیرش منحصر به فرد است . هیچ جزیره دیگری وجود ندارد که با خاک یکسان شده باشد و برای چندین بار از میان آن متولد شده باشد.

تور ارزان یونان: همه چیز درباره جزیره ای بنام سانتورینی یونان

سفر با تور ارزان یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

سانتورینی تا پیش از فوران آتشفشان در سال 1500 قبل از میلاد شکل دایره ای داشته است ولی نیروی فوق االعاده زیاد مواد مذاب باعث شد تا بخش مرکزی جزیره به زیر آب برود . تمام متعلقات مینوسی ها که در آن موقع در جزیره زندگی می کردند نابود و با خاکستر آتشفشان پوشانده می گردد و همینطور بعد ها موج های بزرگ به جزیره کرت (Crete) می رسد و تمام تمدن مینوسی ها را از بین می برد .

در حال حاضر شکل هلالی این جزیره باعث بوجود آمدن یک خلیج کوچک و طولانی در درون آن شده که به آن کالدرا می گویند .این بزرگترین خلیج به این شکل بر روی کره زمین است . صخره های عمودی بیرون آمده از آب در کالدرا به ارتفاع 300 متر می رسند . 2 جزیره کوچک آتشفشانی در این منطقه وجود دارد : پالیا کامنی و نئا کامنی ، که در واقع بخشی از یک دهانه فعال آتش فشانی هستند که غرق شده است . در سمت غرب کالدرا جزیره تیراسیا و جزیره کوچک آسپرونیسی وجود دارد .

سانتورینی 74 کیلومتر مربع مساحت دارد و در فاصله 127 مایل دریایی از بندر پیرائوس واقع شده است . کرت در 10 مایلی جنوب است . مرکز جزیره شهر تیرا یا فیرا است . 13 روستا در جزیره وجود دارد که بیشتر آنها سبک سنتی زندگی ، معماری و شیوه حمل و نقل خود را حفظ نموده اند . رفت و آمد و کشتی ها به صورت مرتب از پیرائوس و کرت به جزیره های دیگر سیکلادز و بلعکس انجام می گردد و همینطور یک فرودگاه بین المللی نیز دارد .

اقامتگاه های تابستانی

اقامتگاه های تابستانی کاماری و پریسا دو تا از محبوب ترین اقامتگاه های تابستانی محسوب می شوند که به صورت مداوم در حال بهبود بخشیدن به امکانات تفریحی خود هستند .

سواحل

سواحل زیبا با آبی شفاف و تمیز ، ماسه های سیاه یا قرمز و صخره های آتش فشانی یک حس فوق العاده از آرامش و لذت را به شما پیشنهاد می نمایند . کاماری و پریسا مرتب ترین آنها محسوب می شوند در حالی که پریولوس ، آگیوس گورجیوس و مونالیتوز هم ارزش تماشا را دارند . ساحل قرمز و ولیهادا با طبیعت بینظیرشان از مکان های مهم جزیره محسوب می شوند .

چشم انداز ها تماشای

مهمترین سایت باستان شناسی جزیره که به عنوان اصلی ترین جاذبه سانتورینی محسوب می گردد قسمت تاریخی تیرا است .بعلاوه آتش فشان ، چشمه های جوشان ، روستای اویا و دیگر روستاهای سنتی ، کلیساهای دوران بیزانس ، بقایای قلعه ها و موزه ها نقاط تماشای دیگر جزیره به شمار می فرایند . البته چیزهای دیگری نیز در سانتورینی وجود دارد مثل رستوران ها ، چشم انداز تیرا ، سکوت و آرامش اویا و سواحل و زندگی شبانه در ساحل بیرونی. خرابه هایی از آکروتیری وجود دارد که برخی ها ادعا می نمایند مدرک اثبات ارتباط جمعیت اولیه ساکن شده در جزیره با تمدن آتلانتیس است.

سوغاتی ها

در فیرا و اویا تعداد زیادی فروشگاه جواهرات ،صنایع دستی و قلاب دوزی وجود دارد . بازدید نمایندگان می توانند سوغاتی های فوق العاده ای در هر نوعی که بخواهند تهیه نمایند .

غذا

در سانتورینی بازدید نمایندگان می توانند هر نوع غذا و محلی که بخواهند را پیدا نمایند . از رستوران های شیک و گران ، اسنک بارها ، تاورناس (رستوران یا کافه های کوچک یونانی) ، رستوران های سنتی در ساحل ، غذاهای بین المللی ، غذاهای یونانی با غذاهای سنتی جزیره . بعلاوه برای دوست داران زندگی شبانه در اویا کافی شاپ هایی با چشم انداز پانورامیک و تماشا طلوع خورشید برای قرارهای عاشقانه پیشنهاد می گردد.

سواحل فوق العاده ، زندگی شبانه ، رستوران ها ، کوفته گوجه فرنگی (گوجه فرنگی های سرخ شده که داخل آن خالی می گردد و از جاذبه های جزیره است) ، انواع نوشیدنی های مخصوص جزیره ، آتش فشانی که به مانند ستاره جزیره می درخشد ، سواحل سیاه رنگ ماسه ای ، همه و همه به شما یک سفر رویایی را ارائه می نمایند . شما می توانید به سیاره دیگری بروید و کمتر از اولین باری که سانتورینی را می بینید تحت تاثیر قرا بگیرید !

منبع: tours2greece.info

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2042

به "تور ارزان یونان: همه چیز درباره جزیره ای بنام سانتورینی یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان یونان: همه چیز درباره جزیره ای بنام سانتورینی یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید