VAR به لیگ برتر می آید

به گزارش اسلیم فا، تاج گفت نظر ما و فدراسیون فوتبال هم در استفاده از این سیستم مثبت است. باید مرجع آن را در تهران قرار دهیم تا تمامی شهرها با استناد به آن از یاری داور ویدئویی استفاده نمایند.

VAR به لیگ برتر می آید

تاج برای استفاده از VAR اوکی داد

بعد از اشتباه بزرگ تیم داوری بازی استقلال- پدیده فریدون اصفهانیان مجبور به عذرخواهی شد.رئیس کمیته داوران که می گوید این کمیته دنبال آن است تا اشتباهات داوران را به حداقل برساند گفت: داور وقتی با توجه به عملکرد خوب خود تشویق می گردد،پس از اشتباه تاثیرگذار تنبیه خواهد شد و به طور حتم با داوران و یاری داورانی که مرتکب اشتباه تاثیرگذار شوند برخورد می گردد.به هر حال تیم ها حق دارند،طرفداران حق دارند و مردم حق دارند و اگر شرایطی در مسابقات به وجود آمده باشد که اشتباه تاثیرگذار رقم خورده است،از آنها عذرخواهی می کنیم.به طور حتم کوشش همه جانبه رکن داوری فدراسیون فوتبال بر این مسیر پایدار خواهد بود که کیفیت داوری ها هفته به هفته افزایش پیدا کند و امیدوارم اشتباهات تاثیرگذار به حداقل برسد.

در عین حال رییس فدراسیون فوتبال ایران که در قطر حضور دارد در خصوص حواشی به وجود آمده در خصوص اشتباهات داوری و لزوم آوردن سیستم VAR به فوتبال ایران گفت:از تمامی اتفاقات اتفاق افتاده در روز پنشجنبه با خبر و در جریان اعتراضات و مصاحبه بازیکنان هستم. نظر ما و فدراسیون فوتبال هم در استفاده از این سیستم مثبت است. باید مرجع آن را در تهران قرار دهیم تا تمامی شهرها با استناد به آن از یاری داور ویدئویی استفاده نمایند. هر چند که باید اتلاف وقت را به حداقل برسانیم و توقف در بازی را به یک دقیقه و 20 ثانیه برسانیم تا فوتبال از جذابیت نیافتد.

اصفهانیان نیز در مورد استفاده از این تکنولوژی گفت: موضوع استفاده از سیستم VAR با توجه به دستور رییس فدراسیون فوتبال در هفته های گذشته به شکل اکید مورد آنالیز همه جانبه قرار داشته است.در این میان،جلساتی با باشگاه ها به عنوان میزبان مسابقات و دارنده حق استفاده از ورزشگاهها در روزهای آتی برگزار می گردد تا عملیاتی شدن این فرآیند به شکل جدی تری طی گردد.البته هنوز درصد عمده ای از کشورها از این سیستم بهره نمی برند اما کوشش می کنیم این موضوع را در کشورمان مورد بهره برداری قرار بدهیم.

1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 19 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 119

به "VAR به لیگ برتر می آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "VAR به لیگ برتر می آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید