آتشفشان وهم انگیز ایجن در اندونزی

به گزارش اسلیم فا، آتشفشان ایجن در اندونزی

فلات Ijen اندونزی واقع در انتهای شرقی جاوا، منطقه ای مرتفع، پوشیده از مزارع قهوه و با هوای سرد است که در مجاورت ابرهای و قله های منظره بسیار زیبایی را از آن خود نموده است. منطقه ای حاصلخیز و زیبا…

آتشفشان وهم انگیز ایجن در اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

در مرکز فلات، دهانه ای به نام ایجن Ijen قرار گرفته است، در اینجا زمین های بایر آتشفشانی-اسیدی وجود دارند. جایی که کارگران معدن هر روز به مرکز این هیولای آتشین می روند تا گوگرد آتشفشانی برداشت نمایند. تصور کنید، کارگری در حال حفاری سنگ زرد درحالی که دود اسیدی در بالای سرش جریان دارد. برای اینکه با آتشفشان ایجن بیشتر آشنا شوید در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

چشم اندازی از محشر

در گذشته های دور سولفور به عنوان گوگرد، شناخته شده و با تصویری از جهنم همراه بوده است. آن قدرها بی مربوط هم نیست که افرادی که از لابه لای درختان جنگل های سرسبز اطراف این دهانه عجیب بالا می روند، چشم اندازی از محشر را می بینند، جایی که مستقیم وارد دهانه های پر از دود می شوند.

یک ریسک پر خطر!

گوگرد، به طور گسترده در جهان در ساخت لوازم آرایشی، کود، شکر و کبریت استفاده می گردد. در بسیاری از نقاط جهان، عصاره گیری آن، به طور کاملأ اتوماتیک انجام می گیرد، اما در جاوا، مردم محلی گوگرد را با استفاده از روش های سنتی استخراج می نمایند. کاری بسیار سخت با ریسک بسیار بالا!

آب های اسیدی

نتیجه ترکیب شدن مواد پایین دهانه با رسوبات گوگرد، که با دریاچه چند کیلومتری فاصله دارد فراوری آب اسیدی است، آبی که همه را در خود حل می نماید. از این دهانه گازهای متشکل از سولفید هیدروژن و دی اکسید گوگرد بیرون می آیند. و از آنجائیکه بسیار مضر هستند، هیچ موجودی نمی تواند به طور دائم در اینجا زندگی کند.

سلامت و ایمنی

تصور کنید، معدنچی به تکه های گوگرد تازه جامد شده از سنگ زیرین، ضربه می زند. گازهای بسیار مضر، تنفس او را سخت نموده و باعث آزار چشمانش می شوند: اگر به آنها عادت نداشته باشید، به احتمال زیاد آغاز به حالت تهوع و سردرد در عرض چند ثانیه خواهید کرد.

بازدیدنمایندگان از دهانه باید مجهز به ماسک صورت بوده و به دور از منافذ و ابر سمی بایستند. برای دیدن این منظره نزدیک، عینک صنعتی و ماسک ضد گاز را بکار برده و دوربین هایتان را با محافظ مناسب بپوشانید.

چشم انداز جادویی

با وجود خطر در این منطقه، ایجن دارای زیبایی جادویی است که بهترین منظره از آن را در شب می توانید ببینید، دقیقا زمانی که گوگرد، دهانه آتشفشان را در شعله های وهم آوری روشن می نماید.

این دهانه از جاذبه های توریستی محبوبی است.

با اینکه بیشتر مسافران صبح های زود از اینجا بازدید می نمایند، اما ممکن است در دهانه ها، نور شعله کمی نیز دیده گردد، چه تصویر هیجان انگیزی، نور شعله های دهانه در هوای گرگ میش صبح.

کار فشرده

بیشتر کارگران معدن رفت و آمد دوازده کیلومتری تا دهانه را دو بار در روز طی می نمایند و به همراه خود بیش از نود کیلوگرم گوگرد در سبدی روی شانه های خود به پایین کوه حمل می نمایند. درآمد هر روز آنها 50000 تا 70000 روپیه است که ممکن است درآمدی زیاد نباشد، اما کارگران معدن می گویند که بیش از کار های دیگر؛ مثل کار در مزارع قهوه درآمد دارند.

پس از حمل چنین بارهای سنگین برای سال های متمادی، بسیاری از کارگران معدن، عضلات بیش از حد پرورش یافته ای خواهند داشت. بعضی نیز می توانند نفس خود را برای مدت طولانی نگه دارند، مهارتی که در شرایط احاطه در ابرهای سمی برای مدت طولانی، به دست آورده اند.

سوغاتی گوگرد!

در سال های اخیر، صنعت گردشگری در حال رشد در اطراف دهانه ایجن و کارگران معدن گوگرد بوده است و تورهای بسیار در این منطقه برای دیدن چنین شگفتی برگزار می گردد. معدنچیان، که یک بار به طور کامل، درآمد خود را به وسیله استخراج از معادن، بدست آورده اند، در حال حاضر، درآمد خود را با کنده کاری روی گوگرد و فروش بصورت سوغاتی منحصر به فرد، تکمیل می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 مهر 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 371

به "آتشفشان وهم انگیز ایجن در اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آتشفشان وهم انگیز ایجن در اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید