شروع حملات شاگردان ویلموتس با هدف جام جهانی، هنگ کنگ ایستگاه اول ایران در جهت قطر

به گزارش اسلیم فا، تیم ملی فوتبال کشورمان در نخستین دیدار خود در جهت جام جهانی 2022 قطر در دیداری خارج از خانه به مصاف هنگ کنگ خواهد رفت.

شروع حملات شاگردان ویلموتس با هدف جام جهانی، هنگ کنگ ایستگاه اول ایران در جهت قطر

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران، راستا جام جهانی 2022 قطر برای تیم ملی فوتبال کشورمان از امروز شروع خواهد شد. مصاف خارج از خانه مقابل هنگ کنگ که می تواند مهم ترین دیدار برای مارک ویلموتس و شاگردانش باشد. از این جهت که همه روی تیم ملی ایران حساب ویژه ای باز خواهند کرد و مسلماً قدرت نمایی در نخستین دیدار می تواند به لحاظ روحی و روانی تیم ملی را در شرایط مناسبی برای ادامه راستا قرار بدهد.

ملی پوشان کشورمان که مدتی است زیر نظر مارک ویلموتس کار خود را شروع نموده اند، همه از یک موضوع مشترک صحبت می نمایند و آن هم سبک بازی هجومی تیم ملی است. اینکه سرمربی بلژیکی تیم ملی به دنبال بازی زیبا و هجومی است و این تفکر کم کم وارد ذهن بازیکنان می گردد. البته که دو دیدار محبت آمیز مقابل سوریه و کره جنوبی نیز به خوبی نماینگر همین مسئله بود که تیم ملی تغییر سبک داده و قرار است در این دوره بازی تهاجمی را ببینیم.

تیم ملی فوتبال کشورمان در حالی به مصاف هنگ کنگ خواهد رفت که برای اجرای یک بازی تهاجمی یکی از آماده ترین بازیکنان فعلی خود را در اختیار ندارد. مهدی طارمی که در بازی با سوریه نیز ستاره زمین بود و پیروز به هت تریک شد، به دلیل مصدومیت نتوانست تیم ملی را همراهی کند. طارمی فصل جدید هم پس از انتقال به ریوآوه پرتغال، تک ستاره تیمش بوده و شاید حضور او در خط حمله تیم ملی می توانست قدرت تهاجمی ایران را بیشتر کند، اما با این حال به نظر نمی رسد تیم ملی با در اختیار داشتن بازیکنانی چون سردار آزمون، کریم انصاری فرد، علیرضا جهانبخش، مهدی ترابی و... مشکل چندانی برای ارائه یک بازی تهاجمی داشته باشد.

یکی از مسائل تیم ملی در سیستم جدید و اجرای بازی تهاجمی، می تواند تضعیف در خط دفاعی باشد. جایی که در تمام این سال ها نقطه قوت تیم ملی بود، اما مسلماً خروج از سیستم دفاعی و ارائه بازی تهاجمی، این مسئله را هم به دنبال خواهد داشت. راهکاری که ویلموتس باید برای حفظ قدرت دفاعی تیم ملی داشته باشد، دفاع تیمی و پرس حریفان از خط حمله است که مسلماً این موضوع نیز احتیاج به تمرین بیشتر دارد. شاید هنگ کنگ از قدرت کافی برای آزار تیم ملی در خط دفاعی نداشته باشد، اما نمی توان از سرعت آنها غافل شد و مسلم است که خط دفاعی تیم ملی کار آسانی هم برای کنترل حریفان نخواهد داشت.

با این حال علاوه بر تغییر در سبک بازی تیم ملی، باید منتظر تغییراتی هم در ترکیب تیم ملی باشیم. برای این بازی علاوه بر طارمی که به دلیل مصدومیت همراه تیم ملی به هنگ کنگ نرفت، سامان قدوس به دلیل محرومیت از سوی فیفا نمی تواند تیم ملی را همراهی کند و سعید عزت اللهی هم که به تازگی راهی اوپن بلژیک شده، احتمالاً به دلیل دور بودن از شرایط آرمانی در لیست ویلموتس جایی نداشته است. از سویی بازیکنانی چون سیاوش یزدانی، محمد نادری و اللهیار صیادمنش به تیم ملی اضافه شده اند که حضورشان شاید نشانه ای از اولین تغییرات در ترکیب تیم ملی باشد.

با این شرایط، تیم ملی فوتبال کشورمان که با حضور تیم های عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج در گروه C انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت های 2023 چین واقع شده است، امروز (سه شنبه) از ساعت 16:30 در استادیوم اصلی هنگ کنگ میهمان این تیم خواهد بود تا نخستین گام خود را در این راستا بردارد.

به گزارش خبرنگاران، در روز نخست از هفته اول این رقابت ها، همگروه های تیم ملی به تساوی دست یافتند که بحرین در خانه مقابل عراق به تساوی یک - یک رسید و هنگ کنگ نیز در خانه کامبوج همین نتیجه را کسب کرد. در روز دوم از هفته اول این رقابت ها نیز علاوه بر دیدار هنگ کنگ و ایران، کامبوج نیز میزبان بحرین خواهد بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 415

به "شروع حملات شاگردان ویلموتس با هدف جام جهانی، هنگ کنگ ایستگاه اول ایران در جهت قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع حملات شاگردان ویلموتس با هدف جام جهانی، هنگ کنگ ایستگاه اول ایران در جهت قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید