برای حفظ صدرنشینی و طلسم شکنی؛ ایران به عمان، اَمان نمی دهد

به گزارش اسلیم فا، چهارمین دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان در مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت های 2019 آسیا، دشوارترین دیدارش در این مرحله از مسابقات خواهد بود.

برای حفظ صدرنشینی و طلسم شکنی؛ ایران به عمان، اَمان نمی دهد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 18 پنجشنبه هفته جاری چهارمین دیدارش در مرحله انتخابی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت های 2019 امارات را در استادیوم سلطان قابوس مسقط مقابل تیم ملی عمان برگزار خواهد نمود، دیداری که تقابلی معین کننده بین دو مدعی صدرنشینی در گروه D مسابقات است.

تیم ملی فوتبال کشورمان مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت های 2019 آسیا را خیلی خوب آغاز نکرد. تساوی یک - یک مقابل ترکمنستان در خاک این تیم، باعث شد تا همه به آینده تیم جوان شده کی روش با تردید بنگرند، اما تیم او با پیروزی های 6 بر صفر و 3 بر صفر به ترتیب مقابل گوام (در خانه) و هند (در خارج از خانه) از زیرفشار خارج و با هفت امتیاز صدرنشین گروهش شد.

در گروه D مسابقات فوتبال انتخابی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت های آسیا رقابت اصلی برای صدرنشینی بین ایران و عمان است که در خاتمه هفته چهارم مسابقات با امتیاز مشابه (هفت امتیاز) و به حکم تفاضل گل اول و دوم هستند. با این شرایط بازی عصر پنجشنبه آنها رقابتی است برای تکیه به صدر جدول و قدرتنمایی برای دیگر رقبا. در این بین اتکای میزبان به تماشاگران خودی است و البته مربی بزرگی به نام پل لوگوئن.

لوگوئن 51 ساله چهره ای نام آشنا برای فوتبالدوستان ایرانی است. این مربی فرانسوی که در کارنامه اش سابقه راهنمایی تیم هایی چون رن، لیون، گلاسکو رنجرز اسکاتلند، پاری سن ژرمن و تیم ملی کامرون دیده می شود، از سال 2011 راهنمایی تیم ملی عمان را بر عهده گرفته است. او که عمان را به جام ملت های 2015 آسیا رساند، در مرحله گروهی این مسابقات حریف استرالیای میزبان و کره جنوبی نشد تا وداعی زودهنگام با جام ملت ها داشته باشد. حالا تمام امید لوگوئن و تیمش به مرحله مقدماتی جام جهانی 2018 است که از قضا به سد محکم ایران خورده اند.

لوگوئن در 79 بازی که راهنمایی تیم ملی عمان را بر عهده داشته است، 31 برد کسب نموده است، 25 بازی تیمش با تساوی به اتمام رسیده و در 23 مسابقه هم تن به شکست داده است. بازی عصر پنجشنبه به نوعی تقابل او با کارلوس کی روش است که هر کدام برای خود کارنامه ای قابل دفاع در فوتبال کشورشان و البته اروپا دارند. باید دید در بازی عصر پنجشنبه لوگوئن می تواند بر تجربه کی روش فائق بیاید یا اینکه بیست وچهارمین باخت در کارنامه اش در تیم ملی عمان ثبت می شود.

تیم های ملی ایران و عمان تا به امروز 10 بار در مسابقات مختلف به مصاف هم رفته اند که سهم ایران پنج برد بوده است و نصیب عمان دو برد. در این بین سه بازی دو تیم هم با نتیجه تساوی به اتمام رسیده است. آخرین برد ایران مقابل عمان برمی شود به 17 مرداد سال 1380 و مسابقه ای در چارچوب جام ال جی. ایران آن بازی را 5 بر 2 برد و از آن تاریخ دیگر توفیقی مقابل این تیم نداشته و در سه بازی آخرش با عمانی ها یک بار باخته و دو بار به نتیجه تساوی رضایت داده است. قطعاً تیم کی روش با انگیزه حفظ صدرنشینی گروهش و البته شکستن این طلسم به مصاف عمان می رود، کاری که به نظر سخت می رسد و برای تحقق آن تیم ملی باید به مراتب بهتر از سه دیدار اخیر مقابل ترکمنستان، گوام و هند عمل کند.

تیم ملی برای این بازی آماده است و با برپایی اردویی هشت روزه در امارات به عمان رفته است. تنها نگرانی شرایط علیرضا جهانبخش مصدوم است که عنوان می شود به بازی روز پنجشنبه می رسد. دیگر نگرانی اهالی فوتبال البته کشمکش کلامی کی روش با مدیران مستعفی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال است و اینکه مبادا پرداختن به حواشی آرامش و تمرکز را از او و تیمش بگیرد. این امیدواری وجود دارد که طرفین دعوی حداقل برای چند روزی دندان روی جگر بگذارند تا بازی ایران - عمان تمام شود و بعد از آن به بحث های ناتمام خود ادامه دهند.

و در نهایت اینکه بازی عصر پنجشنبه برگزار می شود، آنهم یک هفته بعد از وداع فوتبال ایران با هادی نوروزی. گرامی داشت یاد و خاطره کاپیتان فقید پرسپولیس در این بازی از سوی شاگردان کی روش البته کمترین انتظار جامعه فوتبال از آنهاست. شاید یک پیروزی دلچسب مقابل عمان روزهای غم انگیز فوتبال ایران را برای اهالی آن قابل تحمل تر کند، البته شاید.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 517

به "برای حفظ صدرنشینی و طلسم شکنی؛ ایران به عمان، اَمان نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای حفظ صدرنشینی و طلسم شکنی؛ ایران به عمان، اَمان نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید