وزن اول و امید به موفقیت کاظمی، طلسم اولین طلای ایران شکسته می شود

به گزارش اسلیم فا، به گزارش خبرنگاران، رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان 22 اردیبهشت ماه به میزبانی روسیه در تالار ورزشی تراکتور شهر چیلابینسک آغاز می شود. رقابتهای شش روزه ای که انتظار می رود نزدیک به 100 تکواندوکار در دو بخش مردان و بانوان به مصاف هم بروند.

وزن اول و امید به موفقیت کاظمی، طلسم اولین طلای ایران شکسته می شود

در فاصله هشت روز به شروع این دوره از مسابقات گروه ورزشی خبرنگاران شرایط اعضای تیم ملی کشورمان اعزامی به این مسابقات را وزن به وزن بررسی خواهد کرد. در این بررسی نگاهی خواهیم داشت به عملکرد کنندگان کشورمان در ادوار گذشته ، مصاحبه با بهترین تکواندوکار تاریخ ایران در هر وزن و کننده ایران در روسیه و رقبای کننده کشورمان.

بر اساس برنامه اعلام شده از سوی فدراسیون جهانی رقابتهای وزن اول (54- کیلوگرم) پنجشنبه 25 اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد. محمد کاظمی کننده کشورمان در این وزن خواهد بود. تکواندوکار 19 ساله ای که 10 سال قبل ژیمناستیک را رها کرد و به دلیل فیزیک بدنی مناسب به تکواندو روی آورد و زیر نظر استاد محمد عزیزی الفبای تکواندو را آموخت. علاقه پدر محمد به تکواندو و حمایت او یکی از مهمترین دلایل پیروزیت این جوان با آتیه بود.

کاظمی در تیم ملی نوجوانان با هدایت محمدرضا زوار راهی مسابقات جهانی 2012 شرم الشیخ مصر شد و عنوان نایب قهرمانی را با مدال نقره کسب کرد. وی سال 2013 هم در اردوی مسابقات جهانی مکزیک حضور داشت که با وجود رجحان مقابل رقبای خود در مرحله مقدماتی در آخرین اردو به میثم باقری باخت و از ادامه کار بازماند. اما با انگیزه تر از قبل به کار خود ادامه داد و با طلای المپیک رزمی نشان داد که می توان به او اعتماد کرد.

در سال 93 پس از شکست برابر عاشورزاده در مسابقات انتخابی قهرمانی آسیا و از دست دادن شانس اعزام به ازبکستان شروع خوبی نداشت. اما در ادامه با کسب مدال طلای ارتش های جهان یکبار دیگر توانایی خود را ثابت کرد و با ارائه مبارزات دیدنی در لیگ و انتخابی تیم ملی مدعیان را کنار زد و جواز حضور در مسابقات جهانی 2015 را کسب کرد تا این شانس را داشته باشد که روی شی هاپ چانگ جهانی مبارزه کند.

رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان سال 1973 شروع شد و در طول 42 سال گذشته شاهد برگزاری 22 دوره از این رقابتها بودیم که تیم ملی ایران با غیبت در 5 دوره ، در 17 دوره حضور داشته است. در تمام رقابتهایی که تیم ملی کشورمان حضور داشته است کنندگان ایران در وزن اول با کسب چهار مدال نقره و برنز عملکرد خوبی نداشته اند.

فیض الله نفجم سال 2005 به دیدار نهایی راه یافت ولی در نهایت به نشان نقره دست یافت. سیروس رضایی رئیس فعلی کمیته داوران که اتفاقا در روسیه قضاوت هم خواهد کرد در سال 1991 یک برنز و میثم باقری در مسابقات جهانی 2009 و 2011 دو مدال برنز کسب کردند.

در واقع نفجم که اکنون سکان هدایت هیات تکواندو مازندران را در دست دارد بهترین تکواندوکار وزن اول ایران در رقابتهای جهانی است. البته نفجم با طلای جام جهانی 2006 عنوان بهترین وزن اول تاریخ تکواندو ایران را نیز یدیک می کشد.

وی در مورد مسابقات جهانی به خبرنگاران گفت: بهترین های تکواندو جهان با آمادگی بالا به این رقابتها می آیند بخصوص آنکه بحث کسب سهمیه هم در میان است و امتیازات آن می تواند به تکواندوکاران در راه رسیدن به المپیک خیلی کمک کند. به همین دلیل هم معتقدم محمد کاظمی کار سختی در این مسابقات پیش رو دارد.

فیض الله نفجم روی سکوی نقره 2005 جهان

نفجم ادامه داد: بیژن مغانلو عاشق تکواندوست و کار خود را خوب بلد است، می داند چگونه از شاگردان خودش بازی بگیرد. کاظمی اگر پیروز باشد و مدال بگیرد که خوب تاریخ ساز می شود اگر هم مدال نگیرد تجربه خوبی برای آینده خود کسب می کند. این تکواندوکار جوان است و می تواند در آینده برای تکواندو کشورمان مدالهای خوبی کسب کند.

کاظمی هم در مورد حضور در اولین حضور خود روی شی هاپ چانگ جهانی گفت: می دانم کار سختی پیش رو دارم ، رقابتهای المپیک در پیش است و همه برای کسب امتیاز و رسیدن به این رویداد بزرگ با آمادگی بالا به میدان می آیند. این 120 امتیاز سکوی پرتاب است و می خواهم نقره مسابقات نوجوانان جهان را تبدیل به طلای بزرگسالان کنم.

وی به کادر فنی تیم ملی هم اشاره کرد و گفت: اینکه سرمربی و مربی تیم در مسابقات جهانی مبارزه کرده و مدال کسب کرده اند خیلی اهمیت دارد ، ما با کادر فنی خیلی راحت هستیم و آنها به خوبی با اعضای تیم ارتباط برقرار کرده و تجربیاتشان را منتقل می کنند.

این عضو تیم ملی تکواندو گفت: این درست که جوان هستم و ابتدای راه ولی این فرصت را از دست نمی دهم ، هر چه در توان دارم بکار خواهم گرفت تا با ارائه مبارزات خود جواب اعتماد مربیان را داده و با دست پر به تهران بازگردم.

محمد کاظمی دارنده مدال نقره نوجوانان جهان

محمد کاظمی در مسابقات روسیه کار بسیار سختی پیش رو دارد. این تکواندوکار جوان رقبای سرسخت و با تجربه ای پیش رو دارد که در مبارزه با آنها باید از فرصت ها بهترین بهره را برده و با استفاده از قد و بالای خود از تکنیک های بالا سعی در کسب امتیاز کند.

لیست تیم ملی کره جنوبی برای مسابقات جهانی اعلام نشده ولی اگر کیم تائه هون کننده چشم بادامی ها در چیلابینسک باشد باید در انتظار هنرنمایی مدافع عنوان قهرمانی باشیم. تکواندوکار 21 ساله ای که با طلای 2013 جهان، نقره جایزه بزرگ منچستر در سال 2013 ، طلای قهرمانی آسیا ، طلای گرندپریکس چین و برنز جایزه بزرگ مکزیک در سال 2014 جدی ترین رقیب کاظمی در ترکیه خواهد بود.

کننده کشور میزبان دیگر رقیب تکواندوکار وزن اول کشورمان است. روس های که دو سال قبل با ماگمدوف کاری از پیش نبردند حالا در وزن اول به استانیسلاو دنیسوف که مدال برنز اروپا را در کارنامه دارد اعتماد کرده اند تا در شرایطی که میزبان هستند بتوانند با کسب مدال راه خود را برای کسب سهمیه هموار کنند.

هسو چیا لین از چین تایپه که دوره قبل به مدال نقره دست پیدا کرد ، حسین شریف مصری با مدال طلای آفریقا ، هرناندز مکزیکی با طلای آفریقا که در دو ماه اخیر سه طلا از رقابتهای بین المللی سوئد ، کانادا و مکزیک کسب کرده ، تراتوسای اسپانیای که با 18 سال سن در سه ماه گذشته با درخشش در رقابتهای بین المللی لوکزامبورگ ، آلمان و اسپانیا خوش درخشید از دیگر رقبای جدی کاظمی در روسیه خواهند بود.

بیست و دومین دوره رقابتهای تکواندو قهرمانی جهان 22 اردیبهشت ماه در روسیه شروع می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 520

به "وزن اول و امید به موفقیت کاظمی، طلسم اولین طلای ایران شکسته می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزن اول و امید به موفقیت کاظمی، طلسم اولین طلای ایران شکسته می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید