آلمان برخورد یک کامیون با چند خودرو در شهر لیمبورگ را تروریستی می داند

به گزارش اسلیم فا، رسانه های آلمانی گزارش داده اند که پلیس این کشور معتقد است برخورد روز گذشته یک کامیون مسروقه با چند خودرو در شهر لیمبورگ اهداف تروریستی داشته است.

آلمان برخورد یک کامیون با چند خودرو در شهر لیمبورگ را تروریستی می داند

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، رسانه های آلمانی روز سه شنبه گزارش دادند که پلیس این کشور تصادف روز گذشته (دوشنبه) در شهر لیمبورگ واقع در غرب آلمان را تروریستی می داند.

در جریان این حادثه، یک کامیون مسروقه با چند خودرو برخورد کرد و دستکم 9 نفر را زخمی کرد. اندکی بعد، پلیس راننده این کامیون را بازداشت و تحقیقات در خصوص این حادثه را شروع کرد.

به نوشته پایگاه اینترنتی زد.دی.اف، پلیس با توجه به شواهد از جمله شعارهایی که راننده هنگام برخورد با خودروها می داده و همچنین دیدگاه های افراط گرایانه وی، این حادثه را در رده حوادث تروریستی قرار داده است.

هویت مهاجم هنوز رسما اعلام نشده، اما زد.دی.اف به نقل از یک منبع در دادستانی فرانکفورت نوشته است که وی فردی سی و چند ساله و اهل سوریه است.

این حادثه کمتر از یک هفته پس از آن رخ داد که یک نیروی پلیس فرانسه با حمله به مقر پلیس در پاریس، چندین همکار خود را با چاقو مضروب کرد. در آن حمله، چهار نیروی پلیس به علاوه فرد مهاجم کشته شدند. پلیس فرانسه بعدا بیان کرد مهاجم اخیرا گرایشات افراط گرایانه پیدا نموده بود و در خانه او نیز پرچم و اعلامیه های داعش پیدا شده است.

پیش از این سرویس های اطلاعاتی غربی هشدار داده بودند که با بازگشت اعضای اروپایی گروه های تروریستی از سوریه و عراق، محتمل است حملات در شهرهای اروپایی بار دیگر اوج بگیرد. بنا بر آمار رسمی کمیسیون اروپا تنها 2011 تا 2016، بیش از 40 هزار شهروند اروپایی به داعش پیوسته اند که بسیاری از آن ها همچنان از این گروه تبعیت می نمایند و ممکن هم هست که به اروپا بازگشته باشند.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 426

به "آلمان برخورد یک کامیون با چند خودرو در شهر لیمبورگ را تروریستی می داند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان برخورد یک کامیون با چند خودرو در شهر لیمبورگ را تروریستی می داند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید