برگزاری نمایشگاه موزه لوور در تهران

به گزارش اسلیم فا، آثار موزه لوور به تهران می آید

نمایشگاه موزه لوور، 14 اسفند سال 96 در موزه ملی ایران برگزار خواهد شد. مدیر کل روابط عمومی موزه ملی ایران در ادامه این خبر گفت: نمایشگاه موزه لوور به مدت 4 ماه در تهران به طول می انجامد و علاقمندان می توانند در این نمایشگاه آثار بسیار با ارزش از موزه لوور مربوط به تمدن های مصر، یونان، رم باستان و آثاری از هنر کشور فرانسه را مشاهده کنند. در ادامه خبر برگزاری موزه لوور پاریس در تهران همراه خبرنگاران باشید.

برگزاری نمایشگاه موزه لوور در تهران

همانطور که در بالا اشاره کردیم، 14 اسفند امسال نمایشگاهی از آثار با ارزش موزه لوور پاریس در شهر تهران برگزار خواهد شد، محل برگزاری این نمایشگاه موزه ملی تهران است و این نمایشگاه شامل مجموعه ای شامل بیش از پنجاه اثر از تمدن های باستان در غرب آسیا، اروپا و شمال افریقا از جمله تمدن های سومر، آشور، هیتی، مصر باستان، یونان و روم باستان، مجموعه ای از نقاشی، طراحی و لیتوگرافی از آثار هنرمندان بزرگ اروپا چون اوژن دلاکروا و کامیل کورو است. مدیر روابط عمومی موزه ملی تهران گفت: بسیاری از این آثار از سالن های اصلی موزه لوور انتخاب شده اند که ارزشمندترین آنها پیکره ابوالهول از سنگ بازالت مربوط دوره فرعون هاکور است که از بخش عتیقات مصر باستان در سالن سولی لوور انتخاب شده است.

به گزارش خبر گزاری های رسمی کشور، این نمایشگاه برای نخستین بار است که در ایران برگزار می شود و بر اساس تفاهم نامه منعقد شده میان معاونت میراث فرهنگی (موزه ملی ایران) و موزه لوور در اسفندماه سال گذشته نیز بر پا می شود.

بعلاوه در ادامه این خبر ضروری است بگوییم که (براساس این تفاهم نامه آثار موزه لوور برای اولین بار به ایران امانت داده می شود، که این موضوع حاکی از اعتماد بین دو طرف و بعلاوه رشد سطح موزه داری دو کشور ایران و فرانسه است).

مدیر کل روابط عمومی موزه ملی با دعوت از تمامی اقشار جامعه برای بازدید از این نمایشگاه نیز تاکید نمود: نمایش این آثار، جدا از اینکه یاری می نماید تا آگاهی و دانش مردم کشورمان در حوزه تمدن های مختلف افزایش پیدا کند، نشان از قابلیت فرهنگی کشورمان و بعلاوه دلیلی بر ثبات و امنیت ایران نیز است و این اتفاق بعلاوه نشان از جهشی جدی در راستا موزه داری ما می تواند قلمداد شود.

بعلاوه در ادامه این خبر مدیر کل موزه ها و اموال منقول تاریخی و فرهنگی کشور نیز اعلام کرد: کشورهایی همانند ارمنستان و کره جنوبی در پی این نمایشگاه در ایران، خواسته اند که در امسال نمایشگاه هایی در ایران برگزار نمایند و کشور مکزیک دیگر کشوری است که این خواستار برگزاری نمایشگاه در ایران هست.

برگزاری موزه لوور پاریس در تهران، از 14 اسفند ماه تا 18 خرداد 97 ادامه خواهد داشت.

منبع: الی گشت
انتشار: 19 خرداد 1401 بروزرسانی: 19 خرداد 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2128

به "برگزاری نمایشگاه موزه لوور در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری نمایشگاه موزه لوور در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید