آمریکا 6 شرکت چینی را از خرید فناوری های حساس منع کرد

به گزارش اسلیم فا، تهران - خبرنگاران - وزارت بازرگانی آمریکا خاطرنشان کرد که 6 شرکت چینی به دلیل فروش تجهیزات به ایران و ارتش آزادیبخش چین، از خرید فناوری های حساس آمریکایی منع شدند.

آمریکا 6 شرکت چینی را از خرید فناوری های حساس منع کرد

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

به گزارش عصر دوشنبه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت بازرگانی آمریکا 6 شرکت چینی را از خرید فناوری های حساس و دیگر کالاهای آمریکایی منع کرد.

بنا بر ادعای وزارت بازرگانی آمریکا چهار مورد از این 6 شرکت به تجهیزاتی دست یافته اند که برخلاف مقررات صادرات وضع شده از سوی این وزارتخانه، در راستای حمایت از برنامه های نظامی ایران استفاده شده است.

براساس این گزارش، دو شرکت دیگر نیز به دلیل مشارکت در صادرات فناوری های حساس که به دست سازمان های وابسته به ارتش آزادیبخش چین رسیده، در فهرست شرکت های ممنوعه قرار گرفته اند.

ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا در بیانیه ای گفت: ما به افراد، شرکت ها و سازمان ها در سراسر دنیا هشدار می دهیم که در صورت حمایت از برنامه های نظامی ایران مسئول شناخته می شوند.

راس همچنین تاکید نمود که واشنگتن به چین اجازه نمی دهد با راهبرد نظامی خود امنیت ملی آمریکا را به وسیله انتقال فناوری های حساس تضعیف کند.

شبد**9416**1379

منبع: ایرنا
انتشار: 19 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 209

به "آمریکا 6 شرکت چینی را از خرید فناوری های حساس منع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا 6 شرکت چینی را از خرید فناوری های حساس منع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید