بازسازی خانه: اتمام بازسازی قسمت های آسیب دیده سقف حمام تاریخی گلشن لاهیجان

به گزارش اسلیم فا، میراث آریا/ براساس اخبار بدست رسیده، اتمام بازسازی قسمت های آسیب دیده سقف حمام تاریخی گلشن لاهیجان صورت گرفت.

بازسازی خانه: اتمام بازسازی قسمت های آسیب دیده سقف حمام تاریخی گلشن لاهیجان

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

ولی جهانی گفت: حمام تاریخی گلشن در خیابان کاشف لاهیجان قرار داشته و در سال 1239 هجری قمری به دست حاج علی اکبر، حاکم لاهیجان ساخته شد.

معاون میراث فرهنگی گیلان توضیح داد: در زمان ساخت این حمام، استفاده از حمام های داخلی در منازل به ندرت مشاهده میشده و این حمام زیبا بنا به ضرورت، در سطحی وسیع و با معماری منحصر بفرد ساخته شده است.

جهانی افزود: این حمام در گذشته دارای دو رختکن مجزا بوده که یکی از آنها متعلق به عموم و دیگری مورد استفاده افراد ثروتمندی بود اما در سال 1344 به دلیل ادامه خیابان حافظ جنوبی، بخش مهمی از این حمام متأسفانه از بین رفت و روابط داخلی حمام نیز دچار اختلال شد.

او اضافه نمود: بازسازی بخش های آسیب دیده سقف این بنا که تحت مالکیت خصوصی است با اعتبار 100 میلیون تومان از محل تسهیلات بلاعوض طرح یاری های فنی اعتباری اشتغال پایدار و همکاری مالک خصوصی بنا به انجام رسیده است بعلاوه در طی سالیان گذشته ساماندهی ضلع غربی و سمت بنای چهار پادشاه با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان اجرا شده است. حمام تاریخی گلشن در تاریخ 24 آذر 1354 با شماره 1442 در لیست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

منبع: همگردی
انتشار: 10 دی 1400 بروزرسانی: 10 دی 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1979

به "بازسازی خانه: اتمام بازسازی قسمت های آسیب دیده سقف حمام تاریخی گلشن لاهیجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه: اتمام بازسازی قسمت های آسیب دیده سقف حمام تاریخی گلشن لاهیجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید