پارک ملت رشت ☀️ ، بوستان سرسبز در گیلان

به گزارش اسلیم فا، پارک ملت رشت

در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران شما را با پارک ملت رشت آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پارک ملت رشت ☀️ ، بوستان سرسبز در گیلان

پارک ملت رشت پس از طراحی و بازسازی یکی از باغ های قدیمی رشت به نام سیاه باغ به عنوان بوستان ملت افتتاح شد و با سکوها و امکان برپایی چادرهای اقامتی، مکان مناسبی برای گردشگران خواهد بود. درختان این پارک اغلب قدیمی بوده و جذابیت فراوانی برای بازدیدکنندگان آن به همراه دارد. بوستان ملت یا پارک ملت دومین پارک بزرگ رشت پس از باغ محتشم است.

بیشتر درخت هایی که در بوستان ملت قرار گرفته است، درختان قدیمی هستند. با ورود به این پارک شما می توانید درختان کاج بسیار زیادی را مشاهده کنید. در فصول بهار و تابستان، رنگ سبز درختان پارک ملت رشت به سیاه تغییر می نماید و در فصل پاییز نیز نارنجی می گردد. در فصل زمستان بسیاری از مردم شهر رشت برای برف بازی به پارک ملت این شهر می آیند و علاوه بر برف بازی به ساختن آدم برفی هم مشغول می شوند.

امکانات تعبیه شده بوستان

علاوه بر تمام امکاناتی که در بیشتر پارک های شهر ها مشاهده می گردد نظیر سرویس بهداشتی و عبادتگاه و … امکانات مورد توجه دیگری هم در این بوستان وجود دارد که به محبوبیتش افزوده و بیشتر آن ها هم رایگان در اختیار عموم قرار گرفته است :

آبنمای موزیکال : تقریبا حدود سه سال پیش بزرگ ترین آبنمای موزیکال خاورمیانه در این پارک تاسیس شد ، این آبنما تقریبا پنج هزار متر مربع است و با موسیقی ای که پخش می گردد و فواره هایی که هماهنگ با نت موسیقی عمل می نماید زیبایی خاصی به پارک می دهد و دیدنش خالی از لطف نیست.

ساعت آفتابی آنالماتیک : مکان انجمن نجوم ثاقب استان گیلان در پارک ملت رشت واقع است. در سال 1381 نخستین ساعت آفتابی آنالماتیک ایران در این پارک نصب شد.

کمپینگ مسافران : با داشتن حدود 100 سکوی چادر که در این بوستان تعبیه شده است قطعا می تواند میزبان خوبی برای مسافران نوروزی و ایام تعطیلی باشد .

زمین های ورزشی : خب یکی دیگر از امکاناتی که این پارک را محبوب تر می نماید تنوع در زمین های بازی اش است : زمین فوتبال ، والیبال و بسکتبال و البته علاوه بر آن میزهای تنیس و انواع وسایل های ورزشی عمومی هم در نقاط مختلف پارک دیده می گردد.

خانه قدیمی : از سمت خیابان انصاری خانه ای قدیمی در جوار بوستان به چشم می خورد که اکنون به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری این پارک به شمار میرود و در حال حاضر به عنوان کلبه اطلاعات برای گردشگران و بازدید کنندگان از آن استفاده می گردد.

مجتمع زیبای آکواریومی

در سال 1381 هجری شمسی یک مجتمع بسیار زیبای آکواریومی در رشت و پارک ملت این شهر بنا شد. جالب است بدانید که این مجتمع از 680 ماهی کمیاب تزئینی جنوبی و شمالی و بعلاوه 28 نوع خرچنگ برخوردار بود. ولی این آکواریو م ها ماندگاری زیادی نداشتند و اکنون سالهاست که این مکان استفاده ای ندارد. این روزها در بخش بیرونی این مجتمع آکواریومی گلدان های مختلفی وجود دارد که جهت زیباتر شدن فضای پارک، پرورش داده می شوند.

آدرس به همراه لوکیشن: گیلان- رشت- بلوار شهید انصاری- سه راه کانادا

منبع: تاپ تراول
انتشار: 22 مهر 1403 بروزرسانی: 22 مهر 1403 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2406

به "پارک ملت رشت ☀️ ، بوستان سرسبز در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ملت رشت ☀️ ، بوستان سرسبز در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید