اجرای نمایشی با موضوع جنگ تحمیلی توسط بازیگران کانادایی

به گزارش اسلیم فا، خبرنگاران: نمایش شطرنج با ماشین قیامت به کارگردانی شاهین صیادی به همراه بازیگرانی از کشور کانادا در ایام جشنواره تئاتر فجر به روی صحنه می رود.

اجرای نمایشی با موضوع جنگ تحمیلی توسط بازیگران کانادایی

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، تئاتر ساخته شده بر اساس کتاب شطرنج با ماشین قیامت، نوشته حبیب احمدزاده به زودی در ایران و کانادا به نمایش در می آید. شاهین صیادی کارگردان ایرانی الاصل مقیم کانادا همراه با بازیگران کانادایی تئاتر شطرنج با ماشین قیامت در ایام جشنواره تئاتر فجر مهمان ایرانی ها خواهند بود.

شاهین صیادی فرزند شهید علی صیادی است. این شهید از پیشکسوتان تئاتر آبادان بوده و در اوایل جنگ به شهادت رسیده است. حالا فرزند او میخواهد با اجرای این تئاتر صدای مردم آبادان را به گوش جهانیان برساند؛ به همین منظور شاهین صیادی به همراه گروهش این تئاتر را ابتدا در شهرهای آبادان، تهران و سپس هالیفاکس کانادا برای عموم به نمایش خواهدگذاشت.

این کارگردان ایرانی در اولین روز هفته دفاع مقدس انگیزه خود را از روی صحنه بردن یک متن جنگی ایرانی برای مخاطبان کانادایی نوشت: 33 سال پیش، یه روز اول مدرسه، صدام به شهر ما، آبادان، حمله کردو خیلی ها رو کشت. یکیشونم بابای من. یک تهاجم بی مفهوم. خب من بزرگ بودم، ولی خیلی ها بچه هاشون رو از دست دادن، مادراشون، همسراشون... حالا ما می خواهیم بعد از این همه سال، یه داستان ضد اون تهاجم و درباره اون روزها رو توی آبادان به نمایش بذاریم.

شطرنج با ماشین قیامت رمانی نوشته حبیب احمدزاده است که تا کنون به چاپ بیستم رسیده است. این کتاب همچنین به زبان انگلیسی ترجمه شده و توسط انتشارات مزدا در ایالات متحده منتشر شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 6 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 292

به "اجرای نمایشی با موضوع جنگ تحمیلی توسط بازیگران کانادایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای نمایشی با موضوع جنگ تحمیلی توسط بازیگران کانادایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید