اولین تصاویر از گنج ناسا که با غبار سیاه به زمین آمد، عکس

به گزارش اسلیم فا، ناسا قرار است روز چهارشنبه اولین تصاویر از بزرگترین نمونه سیارکی که تا به حال در فضا جمع آوری شده است را فاش کند، چیزی که دانشمندان امیدوارند سرنخ هایی در خصوص اولین روزهای منظومه شمسی ما و شاید منشا خود حیات به دست دهد.

اولین تصاویر از گنج ناسا که با غبار سیاه به زمین آمد، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، ماموریت OSIRIS-REx در سال 2020 سنگ و غبار سیارک بننو را جمع آوری کرد و این کپسول حاوی محموله گرانبها با پیروزیت به زمین برگشت و کمی بیش از دو هفته پیش، در صحرای یوتا فرود آمد؛ اکنون به دقت در یک اتاق ایزوله تخصصی در مرکز فضایی جانسون ناسا در هیوستون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.

OSIRIS-REx اولین مأموریتی نبود که با یک سیارک دیدار کرد و نمونه هایی را برای مطالعه بازگرداند؛ ژاپن دو بار در این شاهکار پیروز شد و در سال های 2010 و 2020 تکه هایی از سنگریزه های فضایی را بازگرداند. اما میزان قابل توجهی از مواد - 250 گرم - در مقابل 5.4 گرم بازگردانده شده به وسیله Hayabusa2 ژاپن - یک تفاوت اساسی است. ناسا نمونه برداری از Bennu را انتخاب کرد زیرا اعتقاد بر این است که این سیارک غنی از ترکیبات آلی است.

مدار بنو، که مدار سیاره ما را قطع می نماید، بعلاوه سفر رفت و برگشت را آسان تر از رفتن به کمربند سیارکی، که بین مریخ و مشتری واقع شده است، کرد. در اکتبر 2020، زمانی که کاوشگر OSIRIS-REx گاز نیتروژن را به سمت Bennu شلیک کرد تا نمونه اش را جمع آوری کند، دریچه ای که قرار بود آن را ببندد با تکه ای سنگ باز شد و اجازه داد بعضی از مواد ظریف از کلکتور خارج گردد.

کریستوفر اسنید، معاون سرپرست OSIRIS-REx، سرپرست تیم تحقیق، در بیانیه ای گفت: برترین مشکل این است که مواد بسیار زیادی وجود دارد، بیش از آنچه انتظار داشتیم آنالیز آن طول خواهد کشید.

منبع: phys.org

  • یک تلسکوپ چینی، رقیب تلسکوپ هابل می گردد!/عکس

  • رنگ عجیب آسمان مریخ هنگام غروب خورشید/ عکس

  • داگ فایت جنگنده روسی بر فراز دریای خزر!/ فیلم

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 20 مهر 1402 بروزرسانی: 20 مهر 1402 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2363

به "اولین تصاویر از گنج ناسا که با غبار سیاه به زمین آمد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تصاویر از گنج ناسا که با غبار سیاه به زمین آمد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید