عاشق خرید هستید؟ به پنانگ سفر کنید!

به گزارش اسلیم فا، پنانگ؛ بهشتی برای عاشقان خرید و بازارگردی

خرید کردن و تجربه بازارگردی در منطقه پنانگ (Penang) مالزی دقیقا مشابه سایر جاذبه های این بخش، بسیار منحصر به فرد بوده و تنها کافی است شما بدانید برای خرید هر محصولی باید به کدام بخش شهر بروید. پنانگ، دارای ترکیبی از مراکز خرید مدرن و پاساژها و مال های بزرگ ، فروشگاه های زنجیره ای، فروشگاه های منفرد، فروشگاه های محلی و البته دست فروشان و فروشندگان بومی است که به ویژه از زمان غروب خورشید به بعد؛ شور و نشاطی خاص به خیابان های این شهر می بخشند. با خبرنگاران همراه باشید و با این شهر بیشتر آشنا شوید:

عاشق خرید هستید؟ به پنانگ سفر کنید!

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

در قلب شهر جورج تاون (George Town) دو محله هند کوچک (Little India) و محله چینی ها(China Town) واقع شده است که نه تنها به عنوان مرکزی ایده آل برای خرید محصولات مختلف و به ویژه اجناس خاص این کشورها محسوب می گردد، بلکه در این محل فرصت امتحان کردن انواع غذاهای مختلف و آشنا شدن با فرهنگ های دیگر را نیز خواهید داشت.

کمی دورتر از این محله های مشهور، مرکز خرید بزرگی به نام (Komtar Pacific shopping mall) وجود دارد که شما می توانید در آن اجناس مختلف و متنوعی را تهیه کنید. این مرکز خرید در برج 65 طبقه ای (Kompleks Tun Abdul Razak) که با نام (Komtar) نیز شناخته می گردد، قرار داشته و یکی از مراکز اصلی ارائه نماینده پوشاک و صنعت مد محسوب می گردد. در نزدیکی این مرکز خرید، یک مال بزرگ دیگر به نام (Prangin Mall) واقع شده است که بسیار مورد توجه نوجوانان و جوانان شهر بوده و در این مرکز خرید می توانید جدیدترین مدهای عرضه شده در ژاپن، تایوان و هنگ کنگ را پیدا کنید. قیمت اجناس ارائه شده در این مرکز خرید، قابل قبول بوده و بیشتر پوشاک این مرکز، پر زرق و برق، عجیب و جالب توجه هستند.

در همسایگی این مرکز خرید، پاساژ بزرگ دیگری وجود دارد که با نام (1st Avenue Penang mall) شناخته شده و مرکز پوشاک و البسه بچه گانه محسوب می گردد و کمی پس از این مرکز خرید نیز بازارهای ویژه پوشاک و سپس تجهیزات الکترونیکی و آی تی قرار دارند. اندکی دورتر و البته در فاصله ای که به راحتی می توان به صورت پیاده طی کرد، یکی از قدیمی ترین سوپرمارکت های شهر به نام گاما (Gama) واقع شده است. میدان تایمز پنانگ (Penang Times Square) پس از این سوپر مارکت و در امتداد خیابان (Jalan Dato Kramat) واقع شده است که در آن انواع مغازه های مختلف به عرضه محصولات الکترونیکی، خوراکی، سرگرمی ها و … می پردازند.

در فاصله 15 دقیقه رانندگی از مرکز شهر نیز یک مرکز خرید بسیار بزرگ به نام گورنی پالازا (Gurney Plaza) واقع شده است که در آن علاوه بر تجهیزات و دکوراسیون منزل ، فروشگاه های لباس، کتاب فروشی، فروشگاه های ویژه فروش محصولات آی تی، تجهیزات الکترونیکی و یک مرکز سینمایی در کنار سالن تفریحات و سرگرمی واقع شده است که سبب شده تا گورنی پالازا تبدیل به یکی از پر طرفدارترین مراکز خرید در شهر جورج تاون گردد. در این مرکز خرید همچنین یک فود کورت بزرگ با انواع رستوران های محلی و بین المللی قرار داشته و تقریبا بیشتر رستوران های زنجیره ای و فست فود های بین الملی نیز در این محل دارای شعبه هستند.

در امتداد منطقه جالان تانجونگ توکنگ (Jalan Tanjong Tokong) یک مرکز خرید دیگر به نام ایلند پلازا (Island Plaza) واقع شده است که در سال 2012 عملیات ترمیم و بازسازی آن صورت گرفته و در حال حاضر این مرکز خرید به عنوان یک پاساژ مدرن، بسیار زیبا و دارای مغازه هایی متنوع و جذاب شناخته می گردد.

در نزدیکی آیلند پلازا، تنها بازار خرده فروشی ساحلی پنانگ واقع شده است که با نام (Straits Quay) شناخته شده و در آن علاوه بر غرفه های ارائه نماینده انواع محصولات، تعداد زیادی رستوران و کافه با کیفیت و مناسب نیز واقع شده است. در کنار این بازار نیز شعبه یکی از فروشگاه های زنجیره ای و سوپرمارکت مشهور تسکو (Tesco) واقع شده است که در آن بیشتر اجناسی که ممکن است به ان احتیاج داشته باشید، ارائه می گردد.

افرادی که دوست دارند در جزیره پنانگ از غرفه های سنتی استوایی خرید نمایند نیز می توانند به سمت ساحل باتو فرینگی (Batu Ferringhi) بروند که در فاصله 45 دقیقه رانندگی از گورنی پالازا واقع شده است. در ساعات شبانه در این محل انواع غرفه های فروش اجناس در کنار دست فروشان و تعداد زیادی رستوران سبب حضور خیل کثیری از گردشگران شده و فضایی شاد و آکنده از نشاط در این ساحل وجود دارد. در غرفه های این بازار ساحلی از انواع لباس و پوشاک گرفته تا بدلیجات و تزئینات نقره ای و صنایع دستی چوبی به فروش می رسد.

در سمت دیگر جزیره و در منطقه بایان لیپاس (Bayan Lepas) ، مراکز خرید دیگری به نام های (Queens bay Mall) و (Kompleks Bukit Jambul) قرار دارند. در این مراکز خرید شما می توانید از تعداد بسیار زیادی فروشگاه های مدرن و نمایندگی های انواع برندهای جهانی در حوزه پوشاک، کفش و لوازم ورزشی، لوازم صوتی و تصویری، تجهیزات الکترونیکی و …. خرید کنید.

میدان سان شاین (Sunshine Square) در نزدیکی این مراکز خرید قرار داشته و در آن تعداد زیادی فروشگاه های مختلف و مغازه های محلی وجود دارد که انواع پوشاک محلی و لباس های مالزیایی را ارائه می نمایند.

علاوه بر موارد فوق، فروشگاه های (Aeon)؛ (Megamall Pinang) و (Sunway Carnival) نیز از جمله دیگر مراکز خرید مشهور و مهم پنانگ محسوب می شوند.

منبع: الی گشت
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 326

به "عاشق خرید هستید؟ به پنانگ سفر کنید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عاشق خرید هستید؟ به پنانگ سفر کنید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید