این 5 باور غلط هستند!

به گزارش اسلیم فا، باورهای نادرست علمی در همه جای جهان وجود دارند. بیایید به این باورهای نادرست انتها دهیم.

این 5 باور غلط هستند!

باورهای نادرست علمی را باید به چالش کشید. این باورها گاهی حیرت انگیز و گاهی دیوانه نماینده هستند. باورهای نادرست علمی را در این مطلب از مجله اینترنتی دلتا بخوانید.

آذرخش به یک نقطه دوبار اصابت نمی نماید

رعد و برق در مکان یابی خیلی باهوش عمل نمی نماید. یکی از دلایلی آذرخش معمولا دوبار در یک نقطه اصابت نمی نماید، بزرگی کره زمین است. کره زمین به میزان کافی برای جای دادن تمام آذرخش ها در خود وسیع است.

پنگوئن ها و خرس های قطبی در یک جا زندگی می نمایند

بسیاری از افراد زمانی که ویدئوهای پنگوئن های بامزه را می بینند نگرانند که به وسیله خرس های قطبی شکار شوند. فقط یک موضوع وجود دارد، قطب شمال هیچ ربطی به قطب جنوب ندارد. شاید برای ما در ظاهر یکسان باشند، اما برای ساکنین حاضر در این دو قطب اوضاع کاملا فرق دارد. پنگوئن های زیبا در قطب جنوب زندگی آرامی دارند و خرس های قطبی در قطب شمال زندگی می نمایند. پس نگران این موجودات کوچک و بامزه نشوید.

دایناسورها و انسان ها در یک دوره زندگی می کردند

آیا فکر می کنید دایناسورها و انسان ها در کنار یکدیگر به صورت مسالمت آمیزی زندگی می کردند، بسیاری از افراد هنوز بر این باورند! از انقراض دایناسورها تا پیدایش اولین انسان ها 65 میلیون سال فاصله است. در واقع انقراض دایناسورها باعث ایجاد زمینه پیداش پستانداران بوده است.

شکلات بچه ها را بیش فعال می نماید

حضور در یک مهمانی بچه هاه که مصرف شکلات، شیرینی و انواع کیک در آن آزاد است می تواند تبدیل به کابوس والدین گردد. باوری در بین همه والدین وجود دارد که مصرف بیش از حد شیرینی کودک را بیش فعال می نماید. برای این باور هیچ مدرک علمی وجود ندارد. این نکته که شکر باعث بیش فعالی نمی گردد نباید باعث گردد که از مضرات این ماده چشم پوشی کنید و در مصرف آن زیاده روی گردد.

ناخن و موی افراد پس از مرگ رشد می نماید!

رشد مو و ناخن پس از مرگ از آن دسته باورهای ترسناکی است که خیلی از افراد به آن اعتقاد دارند. ناخن و مو برای رشد به فرآیندهای سلولی احتیاجمند هستند. از لحاظ علمی پس از مرگ بدن نمی تواند کراتین مورد احتیاج ناخن و مو را فراوری کند. پس این باور نادرست از کجا آمده است؟ پس از مرگ پوست آغاز به خشک شدن و جمع شدن می نماید، این پدیده باعث می گردد فکر کنید ناخن و مو در فرد متوفی رشد نموده است.

پیشنهاد دیدنی: ویدئو را طرز کار ریه ها را در این ویدئو مجذوب کننده ببینید از دست ندهید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 7 آذر 1401 بروزرسانی: 7 آذر 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2238

به "این 5 باور غلط هستند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 5 باور غلط هستند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید