پرونده جام جهانی: نگاهی به فرهنگ غذایی انگلستان

به گزارش اسلیم فا، انگلستان نام نیمه جنوبی جزیره بریتانیای کبیر است و از شمال با اسکاتلند و از غرب با ولز هم مرز است و از مهم ترین اجزا تشکیل دهنده کشور بریتانیا است. انگلستان دارای بیش از صد جزیره کوچک و بزرگ است که از جمله آن ها می توان به جزیره وایت و جزیره من اشاره نمود. پایتخت رسمی و پادشاهی بریتانیا شهر لندن است. فارسی زبانان از قدیم کل کشور بریتانیا را به اشتباه انگلستان یا انگلیس می نامند. فرهنگ غذایی انگلستان نیز مانند دیگر کشورها مختص کشور خودش است و بخشی از آن را از دیگر کشورها گرفته است که در ادامه با آن آشنا می شویم.

پرونده جام جهانی: نگاهی به فرهنگ غذایی انگلستان

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

فرهنگ غذایی انگلستان

مردم انگلستان به دلیل داشتن سبک های آشپزی سنتی و دستورهای پخت غذاهای بومی دارای تنوع غذایی زیادی هستند و روش های متنوعی برای آشپزی دارند. به دلیل واردات کالا برای تهیه غذاهای بومی این کشور از کشورهای دیگری مانند آمریکای شمالی، چین و هند در زمان امپراطوری بریتانیای کبیر بعد از جنگ جهانی و ورود مهاجران به این کشور بخش مهمی از فرهنگ غذایی این کشور ترکیبی از فرهنگ غذایی کشورهای دیگر است.

مردم این کشور در وعده های غذایی سنتی خود از نان و پنیر، کباب و خوراک هایی که با گوشت یا ماهی تهیه می شوند در کنار سبزیجات پخته و خام استفاده می نمایند. کتاب هایی که از گذشته بر جا مانده است نشان می دهد که ترکیبات خارجی و روش های پخت و پز دیگر از قرون وسطی وارد این کشور شد. برای مثال بعضی از روش های پخت مردم این کشور از شبه قاره هند و جنوب شرقی آسیا سرچشمه گرفته است.

در قرن 13 پادشاه آن موقع انگلستان مقادیر زیادی از انواع چاشنی ها مانند زنجبیل و فلفل سبز را برای استفاده مردم کشورش به کشور وارد کرد و این مسئله باعث اعتراض مردم شده بود زیرا معتقد بودند این هزینه ها نشانه بی کفایتی و خوش گذرانی مقامات است. و همینطور معتقد بودند این چاشنی ها و ادویه ها برای از بین بردن بو و طعم گوشت و مواد غذایی نامرغوبی است که برای مصرف مردم در نظر گرفته شده است. اما شاه و مقامات کشور از موضع خود پایین نیامدند و معتقد بودند چاشنی ها برای نگه داری بهتر و جلوگیری از فاسد شدن مواد غذایی مردم کاربرد دارند.

از دیگر فرهنگ های غذایی انگلیس که خیلی رواج دارد در نظر دریافت جایی خاص برای نوشیدن چایی است. اکثر مردم این کشور معمولا مکانی کوچک و گرم و ملایم را برای صرف چایی و سرو انواع آشامیدنی و وعده های سبک در نظر می گیرند و به اتاق چایی معروف است.

کافه و رستوران

رستوران The Andover Arms یکی از رستوران هایی است که در آن غذاهای گوشتی فوق العاده خوشمزه ای سرو می گردد. برای خوردن استیک های لذیذ و بودن در یک محیط رویایی و زیبا می توانید به این رستوران سر بزنید.

کافه اُز یکی از بهترین کافه های شهر لندن است که نوشیدنی و خوراکی های تازه و خوشمزه ای سرو می نماید و برای گذراندن چند ساعت از وقتتان در کنجی خلوت و آرام می توانید به این کافه بروید.

صبحانه انگلیسی

این نوع صبحانه یک صبحانه بسیار معروف و کامل است که در کافه ها و رستوران ها می توانید آن را پیدا کنید اما این صبحانه شامل چه چیزهایی می گردد؟

به صبحانه انگلیسی صبحانه کامل نیز می گویند و یک وعده غذایی مفصل است و برای تهیه آن باید وقت بیشتری نسبت به یک صبحانه معمولی صرف کرد. منوی این وعده غذایی 2 تا 8 خوراکی مختلف را در بر می گیرد.

  • انواع آب میوه تازه (آب پرتقال، آب آناناس، آب گوجه)
  • میوه های خرد شده (گریپ فروت، خربزه، موز، گلابی و…)
  • میوه های کمپوت شده (سیب، آلو، انجیر و …)
  • سرو غلات صبحانه به همراه شیر گرم یا سرد
  • ماهی سالمون (کبابی، بخار پز و آب پز)
  • تخم مرغ (نیمرو، سفت، عسلی و املت)
  • گوشت (بیکن، سوسیس، سالامی به صورت کبابی یا سرخ شده)
  • انواع نان و شیرینی (نان تست، کروسان، رولت، نان چاودار و…)
  • عسل، مربا، مارمالاد و …
  • نوشیدنی (چای، قهوه، شکلات داغ، شیر و …)

بعضی از وسایل و ابزاری که مورد استفاده قرار می گیرند شامل چاقو و چنگال جفت، لیوان شیشه ای، زیر لیوانی، قاشق چایخوری، چاقو و چنگال مخصوص ماهی، قاشق و چنگال دسر خوری، پیش دستی، دستمال سفره، جای مخصوص نان تست، ظرف و چاقوی مخصوص کره و مربا، فنجان و قاشق چایی خوری، شکر پاش، نمک پاش و … می شوند.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 11 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 308

به "پرونده جام جهانی: نگاهی به فرهنگ غذایی انگلستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرونده جام جهانی: نگاهی به فرهنگ غذایی انگلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید