برنامه ویژه برای شرایط پارک دانشجو

به گزارش اسلیم فا، اعضای کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران دیروز از منطقه 11 شهرداری تهران بازدید کردند.

برنامه ویژه برای شرایط پارک دانشجو

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، در این بازدید که از منطقه ها مختلف منطقه 11 مانند پهنه رودکی، خانه مینایی، مرکز پرتو، کلیسای حضرت مریم، مرکز طوطیا و... انجام شد مسائل این منطقه از زوایای مختلف آسیب های شناسی مورد آنالیز نهاده شد.

وی کمبود بودجه مجموعه های ویژه زنان در منطقه را از موضوعات مهمی دانست که باید به آن رسیدگی فوری گردد.

زهرا شمس احسان رییس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در این بازدید بر اهمیت رسیدگی به موضوعاتی، چون بچه ها کار منطقه، ساماندهی دست فروش ها، آسیب های اجتماعی پیرامون پارک دانشجو و ... تاکید نمود.

وی درباره اهمیت طرح پهنه رودکی گفت: اهمیت این طرح اتصال دو عنصرفرهنگی تئاتر شهر و تالار وحدت و تقویت دسترسی این محور به عنوان گذری فرهنگی- اجتماعی است.

شمس احسان در ادامه این بازدید اضافه نمود: تامین سرانه های خدماتی یکی از اهداف مهم طرح بود که کماکان محقق نشده است.

وی اضافه نمود: با توجه به محدودیت جای پارک و پارکینگ، ضرورت تامین پارکینگ عمومی از ضروریات جدی این محدوده است که مقرر شده بود احداث پارکینگ در حاشیه پهنه رودکی عملیاتی گردد که تا به امروز اقدامی صورت نپذیرفته است.

شمس احسان گفت: با توجه به مرکزیت منطقه 11 و اهمیت آن به علت قرارگیری تعداد زیادی از دستگاه های دولتی و وجود ابنیه تاریخی و فرهنگی زیاد ضروری است از هر نظر شاهد بالندگی منطقه باشیم که در حال حاضر با بعضی مسائل اجتماعی مانند پدیده بچه ها کار و خیابان، فضا های بی دفاع شهری، تردد افراد بی خانمان، تجمع دستفروشان در گذر ها و پیاده روها، خرید و فروش وسایل مسروقه و ... روبرو است. منطقه از نظر سرانه های اجتماعی و فرهنگی ضعیف است. حضور تنها یک مرکز کوثر با ظرفیت کمتر از 10 نفر و برخورداری از تنها یک مرکز پرتو نشان دهنده فقر سرانه های اجتماعی این منطقه است.

این عضو شورای شهر تهران گفت: از شهردار محترم و معاونت اجتماعی و فرهنگی انتظار می رود همت نمایند و در کمترین زمان ضمن آنالیز علمی و ظرفیت سنجی منطقه، پیشنهادات خود را در قالب برنامه عملیاتی برای توسعه کمی و کیفی زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی، بهسازی نقاط نا امن و بی دفاع منطقه و نیز توسعه برنامه ها و پروژه های متنوع در حوزه بانوان، سلامت و ... به شورای شهر اعلام نمایند تا بتوانیم در سال 1401 و سال های آینده شاهد برطرف مسائل چندین ساله این منطقه باشیم.

شمس احسان گفت: برای حل مساله ساماندهی دستفروشان و بعلاوه برطرف شکایت خانواده ها از شرایط پارک دانشجو ضروری است برنامه های خود را ارائه کنید. در این حوزه از ظرفیت دیده بانی و نظارت مردمی و ظرفیت حضور خانواده ها بهره ببرید. هر جا مردم و خانواده ها به واسطه برنامه های اجتماعی و رویداد های خانواده محور در صحنه حاضر شوند، آسیب های اجتماعی کاهش می یابد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 خرداد 1401 بروزرسانی: 28 خرداد 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2137

به "برنامه ویژه برای شرایط پارک دانشجو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ویژه برای شرایط پارک دانشجو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید