بهتر و بزرگ تر از اف 22، جنگنده ای که به تاریخ پیوست، عکس

به گزارش اسلیم فا، امروزه بسیاری بر این باورند که وای اف-23 باید در رقابت جت جنگنده ها برنده می شد، اما در نهایت بازی را به اف 22 باخت و به تاریخ پیوست.

بهتر و بزرگ تر از اف 22، جنگنده ای که به تاریخ پیوست، عکس

تینا مزدکی-نورثروپ گرومن وای اف-23،رقیب جنگنده های تاکتیکی پیشرفته (ATF) که در نهایت منجر به توسعه اف-22 رپتور لاکهید مارتین شد، یکی از مرموزترین و ناکام ترین هواپیماهای عصر جت جنگنده ها است. در حالی که بسیاری اکنون بر این باورند که وای اف-23 باید در رقابت جنگنده ها برنده می شد، ویژگی های منحصر به فرد نمونه فراوری شده از روی آن، اغلب محل مجادله است.

  • قابلیت های مرگبار نو سوخو57!/ عکس

اکنون باید ببینیم هواپیمای اف-23ای، نمونه فراوریی پیشنهادی وای اف-23، می توانست چطور باشد. آدام برچ با استفاده از منابع مختلف، از جمله نقشه های واقعی اف-23ای، مجموعه ای از رندرهای خیره نماینده را ایجاد نموده است که نشان می دهد وای اف 23 درصورت پیروزی بر اف 22 و عملیاتی شدن به چه جنگنده ای تبدیل می شد.

تصویر شبیه سازی شده اف-23ای

اف-23ای در صورت ساخته شدن هواپیمایی که به شکل قابل توجهی متفاوت از وای اف-23 بود، با موتور ذوزنقه ای وای اف-23 و قالب طولانی تر که موتورها در فاصله نزدیک تری نسبت به هم قرار گرفته و کمی به سمت داخل زاویه داشت. دارای یک نازل کارآمدتر بود و مخازن صاف اگزوز، پوشش های مقاوم در برابر حرارت به روز دریافت می کردند.

دماغه اف-23ای برای قرار دادن یک رادار فعال قدرتمند(AESA) تغییر شکل داده و ورودی ها کاملاً بازطراحی می شدند. پنل های نوآورانه اما پرخطر وای اف-23 که هوا را از ورودی های موتور جدا می کرد، از بین رفته و به جای آنها، پیکربندی ورودی مافوق صوت بدون انحراف مشابه با آنچه در اف-35 و جِی-20 دیده می گردد، بود. لبه های ورودی نیز دندانه دار بوده و ظاهری تهدیدآمیز به آن ها می دهد و ویژگی های پنهان کاری آن ها را افزایش می دهد.

نمای بالای وای اف-23

انتهای اف-23ای با حذف بخش های اضافی وای اف-23 ساده می شد. ظرفیت تسلیحات با دو AIM-9سایدوایندر در قسمت جلویی و 4 تا 5 AIM-120 در قسمت عقب افزایش می یافت. اف-23ای بعلاوه به لطف عمق بیشتر محفظه تسلیحات عقب خود، می توانست طیف گسترده تری از مهمات هوا به زمین را نسبت به اف-22 حمل کند.

به طور کلی، اف-23ای نسبت به وای اف-23 پیشرفته تر و توانمندتر بود. احتمالاً حتی عملکرد و سطح مقطع راداری بهتری نسبت به رقیب خود داشت. با این حال، همانطور که در تصاویر مشاهده می گردد، اف-23ای یک هواپیمای بسیار بزرگتر از اف-22 بود. اف-23ای حتی بزرگتر از همنام خود، P-61 Black Widow جنگنده افسانه ای جنگ جهانی دوم بود.

تصویر شبیه سازی شده اف-23ای

به گفته آدام برچ، هنرمند هوافضا، مدل اف-23ای ناشی از ساعت ها تحقیق، گمان، بن بست، ناامیدی، جابجایی، آغاز و راه اندازی مجدد است. مهمتر از همه، در زنده کردن Black Widow II، او از تجربیات خود به عنوان یک مهندس هوافضا حرفه ای، مورخ آماتور، خلبان میانه و هواشناس استفاده کرد تا کاری را فراوری کند که امیدوار است طراحان، مهندسان، نگهبانان و خلبانان به آن افتخار نمایند.

تصویر شبیه سازی شده اف-23ای

این هنرمند قبل از تسلیم شدن به خلاقیت، مانند اف-22ای، سعی کرد تا جایی که ممکن بود به مواد نمونه مرجع وفادار بماند. مانند همه پروژه هایی که ممکن بود نهایی شوند، سؤالات زیادی در خصوص جزئیات کوچک و در خصوص طرح نهایی وجود دارد که ممکن است هرگز پاسخ داده نگردد. اف-23ای ممکن است هرگز پرواز ننموده باشد، اما ما اکنون می توانیم به لطف هنرمندانی مانند آدام برچ، نگاهی اجمالی به این هواپیمای باورنکردنی داشته باشیم.

وای اف-22 و وای اف-23 هنگام آزمایش

  • کُری خوانی عجیب چینی برای ماشین های آلمانی و آمریکایی!/ عکس

  • آنچه درباره عجیب ترین نظریه اینشتین نمی دانید!

  • سنگ قیمتی 30 سال در خانه زیر پا افتاده بود/ عکس

  • خودروی اتمی/ 8 هزار کیلومتر رانندگی بدون سوختگیری با فورد هسته ای/ عکس

منبع: interestingengineering

58323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 3 دی 1402 بروزرسانی: 3 دی 1402 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2372

به "بهتر و بزرگ تر از اف 22، جنگنده ای که به تاریخ پیوست، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهتر و بزرگ تر از اف 22، جنگنده ای که به تاریخ پیوست، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید