مذاکرات ترامپ و رییس WTO برای اصلاح داور تجاری

به گزارش اسلیم فا، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با اعلام ملاقات مدیرکل سازمان جهانی تجارت (WTO) از واشنگتن در روزهای آینده، وعده داد اصلاحات چشمگیری در این نهاد تجارت جهانی صورت بگیرد.

مذاکرات ترامپ و رییس WTO برای اصلاح داور تجاری

به گزارش خبرنگاران، سازمان جهانی تجارت پس از این که آمریکا عملا عملکرد داوری تجاری سازمان جهانی تجارت را فلج کرد، نتوانسته است در مناقشات تجاری مداخله کند.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا در داووس سوییس به خبرنگاران گفت: ما کاری خواهیم کرد که بسیار چشمگیر خواهد بود. روبرتو آزودو، مدیرکل سازمان جهانی تجارت و سایر نمایندگان این نهاد به زودی به واشنگتن می آیند و ما کار روی اصلاحات سازمان جهانی تجارت را شروع خواهیم کرد.

آمریکا ماه میلادی جاری سند فاز اول توافق تجاری با چین را امضا کرد و به اجرای توافق تجاری جدید با مکزیک و کانادا نزدیک شد. دولت ترامپ سازمان جهانی تجارت را مقصر سوءاستفاده چین از آمریکا خوانده است.

روبرتو آزودو، مدیرکل سازمان جهانی تجارت که در کنفرانس مطبوعاتی به همراه ترامپ صحبت کرد، گفت: این نهاد به تغییرات جدی احتیاج دارد و این سیستم چندجانبه به درستی عمل ننموده است. اگر سازمان جهانی تجارت بخواهد نقش خود را در اقتصاد جهانی امروز ایفا نماید، باید به روز گردد. ما متعهد به اجرای تغییرات هستیم. وی در ادامه اضافه کرد: درباره تغییراتی که بایستی انجام بگیرند به زودی با ترامپ و سایر سران کشورهای عضو سازمان جهانی تجارت گفت و گو خواهد نمود.

ترامپ همچنین در داووس تهدیدهای خود برای وضع تعرفه 25 درصدی روی واردات خودروهای اروپایی در صورت عدم موافقت اتحادیه اروپا با یک توافق تجاری را تکرار کرد.

فیلیپ اتین، سفیر فرانسه در مجمع جهانی اقتصاد گفت: اتحادیه اروپا به دنبال حل و فصل اختلافات با آمریکا در مورد یارانه های هواپیما و مالیات دیجیتالی است و هشدار داد جنگ تعرفه ای به هر دو اقتصاد ضربه خواهد زد.

امیلی هابر، سفیر آلمان در آمریکا اظهار کرد: اتحادیه اروپا از نظر مالی به اندازه آمریکا قوی است و به هر گونه تعرفه های اضافی آمریکا با وضع تعرفه های مشابه روی محصولات آمریکایی واکنش نشان خواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، واشنگتن و بروکسل در زمینه های متعدد از یارانه های هواپیما گرفته تا موانع تجاری و طرح فرانسه و سایر کشورهای اروپایی برای وضع مالیات روی خدمات دیجیتالی اختلاف دارند. آمریکا در حال حاضر روی مجموعه ای از کالاهای اروپایی تعرفه 25 درصدی و روی هواپیما تعرفه 10 درصدی وضع نموده و در دسامبر هشدار داد این تعرفه ها را افزایش خواهد داد و شمار کالاهایی که مشمول عوارض وارداتی می شوند را گسترش می دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 952

به "مذاکرات ترامپ و رییس WTO برای اصلاح داور تجاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مذاکرات ترامپ و رییس WTO برای اصلاح داور تجاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید