تجربه اقامت در روستایی با قایق های وارونه

به گزارش اسلیم فا، در سواحل شمالی فرانسه روستایی منحصربه فرد با نام اکویین پلاژ واقع شده است، در این روستا مردم از خانه هایی به شکل قایق های وارونه برای زندگی استفاده می کردند.

تجربه اقامت در روستایی با قایق های وارونه

Equihen Plage در خط ساحلی شمال فرانسه، روستایی کوچک در ساحل است که جمعیت آن حدود 3000 نفر می رسد. در زمان های قدیم این مکان دهکده ای برای ماهیگیری با بندرگاهی خشک بود، از آن نوع که ساکنان مجبور بودند قایق های ماهیگیری را روی تخته هایی سر دهند تا بتوانند آن ها را داخل آب بفرستند. امروزه این روستا را به خاطر خانه های قایقی برعکس آن می شناسند که بین محلی ها با نام قایق های معلق در هوا نیز معروف بوده و اقامتگاهی خاص برای تعطیلات به شمار می رود. با ما در مجله گردشگری دلتا همراه باشید تا با خانه های قایقی در فرانسه آشنا شوید.

خانه های قایقی در فرانسه

در روزگاران قدیم، زندگی کردن در قایق به هیچ وجه عجیب نبوده است. به همین علت افراد قایق های قدیمی موجود در راستای خط ساحلی را پیدا می کردند. آن ها را تا مسافت زیادی روی ساحل بیرون می کشیدند تا خشک شده و مناسب برای زندگی شوند. جالب است بدانید، در رمان کلاسیک و معروف چارلز دیکنز به نام دیوید کاپرفیلد، برادر پگوتی در چنین خانه قایقی در یارموث زندگی می کرد. اگر به جاذبه های فرانسه علاقه دارید، شهری که همه در آن عریان هستند را بخوانید.

در زمان های گذشته در پلاژ Equihen، قایق هایی که دیگر به درد دریا و انداختن به آب نمی خورند، به خشکی کشیده می شدند و بعد وارونه می شدند. کف این قایق ها که حالا دیگر به سقف تبدیل شده بود، با قیر خوب پوشانده می شدند تا این اطمینان حاصل گردد که در مقابل آب، مقاوم است. در دو طرف قایق درهایی ایجاد می شد تا به عنوان ورودی خانه باشند. پنجره های قایق هم اجازه ورود هوا و نور را به داخل خانه می دادند.

پذیرایی از گردشگر ها

بعدها اهالی این روستا تصمیم گرفتند تا دوباره سنت پیشینیان خود را زنده نمایند. در نتیجه مردم روستا، تعدادی از قایق ها را با وسایل و تجهیزات مدرن دکور کردند تا بتوانند از گردشگر ها در خانه های قایقی پذیرایی نمایند. امروزه گردشگران زیادی برای تماشا این خانه های قایقی به این روستا سفر می نمایند. این خانه های قایقی شکل با قیمت های مختلفی اجاره داده می شوند.

پیشنهاد مطالعه: شما را دعوت می کنیم به مطالعه مطلب ارزشمند اولین صندوق امانات دنیا در ایران.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 19 اسفند 1401 بروزرسانی: 19 اسفند 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2287

به "تجربه اقامت در روستایی با قایق های وارونه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجربه اقامت در روستایی با قایق های وارونه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید