ترکیه: آماده حل و فصل مسائل با یونان به وسیله دیپلماسی هستیم

به گزارش اسلیم فا، وزیر خارجه ترکیه در سخنانی از آمادگی برای انجام گفت وگوهای دیپلماتیک با یونان جهت برطرف مسائل موجود اطلاع داد.

ترکیه: آماده حل و فصل مسائل با یونان به وسیله دیپلماسی هستیم

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزیر خارجه ترکیه از آمادگی برای گفت وگو با یونان برای کاهش تنش با این کشور همسایه خود که در هفته های گذشته افزایش یافته، اطلاع داد.

به نوشته وبگاه گریک ریپورتر مولود چاووش اغلو وزیر خارجه ترکیه که میزبان همتای ایتالیایی خود بود در این زمینه گفت، آنکارا آماده گفت و گو با یونان بر سر شرق دریای میترانه است.

وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر این موضوع که بدون ترکیه نمی توان به توافقی در شرق مدیترانه رسید، گفت: آنچه را که نتوانستیم با کلمات شرح دهیم، اکنون با اقدامات خود بیان می کنیم. با کشتی ها و توافق ها ما این کار را کردیم، اما آیا می خواهیم به طور یک جانبه به عملکرد خود ادامه دهیم؟ خیر. ما آماده گفت وگو با همه از جمله یونان هستیم.

چاووش اغلو ادامه داد: به وسیله گفت وگو و دیپلماسی، همه مسائل قابل حل است. همکاری بهتر از نادیده دریافت حقوق دیگران است. این می تواند یک فرهنگ اشتراکی باشد. ما امیدواریم که یونان نیز با چنین درکی به ما نزدیک گردد. در آینده نزدیک به گفتگو در خصوص این موضوعات ادامه خواهیم داد.

این در حالی است که رئیس ستاد مشترک ارتش یونان روز شنبه گفت نبرد با ترکیه [در صورت وقوع] تنها به جزیره کاستلوریزو در جنوب اژه، محدود نخواهد شد بلکه به جبهه های دیگر گسترش خواهد یافت. کنستانتینوس فلوروس رئیس ستاد مشترک ارتش یونان گفت که بحران محدود به یک منطقه خاص نیست و بعید است که اتفاقی در این جزیره بیفتد و به مکان های دیگر توسعه نیابد.

نیکوس پانایوتوپولوس وزیر دفاع یونان نیز گفته بود که کشورش برای مقابله نظامی با ترکیه جهت حفظ حق حاکمیت خود آمادگی دارد. (جزئیات بیشتر)

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1035

به "ترکیه: آماده حل و فصل مسائل با یونان به وسیله دیپلماسی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: آماده حل و فصل مسائل با یونان به وسیله دیپلماسی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید