ترکیه از خط قرمز فرانسه در مدیترانه شرقی انتقاد کرد

به گزارش اسلیم فا، ترکیه اظهارات رئیس جمهوری فرانسه را درباره تنش ها در مدیترانه شرقی مورد انتقاد قرار داد.

ترکیه از خط قرمز فرانسه در مدیترانه شرقی انتقاد کرد

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه ای خاطرنشان کرد: آنهایی که فکر می نمایند در دریای مدیترانه شرقی خط قرمز کشیده اند باید بدانند که موضع قطعی و حتمی ما را در منطقه به چالش می کشند.

روز آدینه، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه یک سیاست خط قرمز را در منطقه و در حمایت از یونان در مقابل ترکیه بابت اکتشاف ذخایر انرژی تصویب کرد. یونان اقدامات اخیر ترکیه در آب های دریای مدیترانه شرقی را به چالش کشیده و آن را اقدامی غیرقانونی می داند.

وزارت خارجه ترکیه در ادامه بیانیه خود آورده است: اگر خط قرمزی هم در منطقه باشد، بر اساس قوانین بین المللی به ترکیه و قبرس ترک نشین تعلق دارد. دوره مشخص و تکلیف امپرالیسم و کشیدن حد و مرز در نقشه سرآمده است.

در ادامه این بیانیه همچنین ذکر شده است: ترکیه به قدر کافی برای بازدارندگی هر که کوشش می نماید تا حقوق و منافعش را با استقرار یک ناوگان دریایی تصرف کند، قدرتمند است.

در این بیانیه همچنین تاکید شده که درگیری ها در دریای مدیترانه شرقی بایستی بر مبنای برابری و نه تحریکات حل و فصل شوند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1220

به "ترکیه از خط قرمز فرانسه در مدیترانه شرقی انتقاد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه از خط قرمز فرانسه در مدیترانه شرقی انتقاد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید