تظاهرات معلمان یونان در اعتراض به سیاست های ریاضت مالی

به گزارش اسلیم فا، خبرنگاران: معلمان مدارس یونان در اعتراض به سیاست های ریاضت مالی در بخش آموزش و پرورش در آتن تظاهرات کردند.

تظاهرات معلمان یونان در اعتراض به سیاست های ریاضت مالی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، معلمان مدارس و کارمندان دانشگاه ها در یونان در اعتراض به سیاست ریاضت مالی در بخش آموزش پرورش این کشور تظاهرات کردند.

آموزگاران یونانی در این تظاهرات که در خیابان های آتن، پایتخت برگزار گردید اعتراض خود به کاهش بودجه آموزشی را اعلام نموده و اعلام کردند که این اقدام باعث کاهش منابع آموزشی و کاهش کیفیت آموزش خواهد شد.

دیمیتریس پولیکسرونیادیس از اتحادیه معلمان گفت: این بدترین سال در مدت 20 سال سابقه تدریس من است. نخستین بار است که معلمان کافی وجود ندارند. 30 دانش آموز در یک کلاس قرار گرفته اند که بسیاری از آنها بدون صبحانه به مدرسه می آیند.

این اعتراضات در حالی برگزار می گردد که مدارس یونان شاهد کاهش بودجه برای 4 سال آینده هستند.

پولیکسرونیادیس در ادامه سخنانش گفت: آموزش دولتی به تدریج در حال خصوصی شدن بوده و در دوران ریاضت مالی تمامی امتیازات رایگان خود را از دست می دهد. با افزایش فقر که هم دانش آموزان و هم والدینشان را تحت تاثیر قرار داده فاصله طبقانی آشکارتر شده است.

بودجه آموزشی یونان هم اکنون 2.75 درصد از فراوری ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد این در حالی است که این میزان در اتحادیه اروپا به طور میانگین 5 درصد است.

ماه پیش، معلمان مدارس در یونان، اعتصاب پنج روزه ای را در اعتراض به اخراج ها و نقل و انتقال ها انجام دادند. طی دو سال گذشته هزاران معلم از کار اخراج شده یا در لیست انتظار قرار گرفته اند یا آنکه به صورت زودهنگام بازنشسته شدند.

یونان در راستای دریافت وام از بانک مرکزی اروپا، صندوق بین المللی پول و کمیسیون اروپا، برنامه سه ساله ریاضت مالی را شروع نموده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 367

به "تظاهرات معلمان یونان در اعتراض به سیاست های ریاضت مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تظاهرات معلمان یونان در اعتراض به سیاست های ریاضت مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید