تماس بین ناتو و قطر برای ایجاد پایگاهی جهت آموزش نیروهای افغان

به گزارش اسلیم فا، منابع به خبرگزاری رویترز گفتند، مسؤولان امنیتی تحت رهبری ناتو با قطر برای تامین پایگاهی که بتوان از آن برای آموزش نیروهای امنیتی ویژه افغانستان استفاده کرد، تماس برقرار نموده اند.

تماس بین ناتو و قطر برای ایجاد پایگاهی جهت آموزش نیروهای افغان

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، سه مسؤول برجسته غربی گفتند، مسؤولان امنیتی تحت امر ناتو با مقامات قطر برای ایجاد چنین پایگاهی که بتوان از آن برای آموزش نیروهای ویژه افغانستان در چارچوب تعهد استراتژیک بعد از خروج نیروهای خارجی از افغانستان استفاده کرد، در حال رایزنی هستند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو قبلا تاکید نمود: خروج ناتو از افغانستان طبق برنامه است و خروج نیروهای ما به شیوه برنامه ریزی شده و هماهنگ پیش می رود.

ناتو در تامین امنیت افغانستان یاری نموده و حدود دو دهه در این کشور بوده اما اکنون معتقد است دولت و نیروهای مسلحی که آموزش داده برای انجام وظیفه به تنهایی با قدرت هستند.

ناتو مسؤولیت کوشش های امنیتی در افغانستان را در سال 2003 دو سال بعد از حمله آمریکا به این کشور شروع کرد؛ حمله ای که به ساقط شدن دولت طالبان منجر شد. ناتو تا به امروز دست کم 9000 نیرو در افغانستان نگه داشته که 3500 تن آمریکایی هستند و قرار است تا 11 سپتامبر این کشور را ترک نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1800

به "تماس بین ناتو و قطر برای ایجاد پایگاهی جهت آموزش نیروهای افغان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس بین ناتو و قطر برای ایجاد پایگاهی جهت آموزش نیروهای افغان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید