تماس تصویری چقدر قابل اعتماد است؟

به گزارش اسلیم فا، شیوع ویروس کرونا و قرار دریافت صد ها میلیون نفر از مردم دنیا در قرنطینه باعث افزایش استفاده از اپلیکیشن های تماس تصویری شده به طوری که موضوع میزان امنیت این اپلیکیشن ها بار دیگر مطرح شده است.

تماس تصویری چقدر قابل اعتماد است؟

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری خبرنگاران شیوع ویروس کرونا و فرایند صعودی این اپیدمی، کشور های دنیا را مجبور به اتخاذ تدابیری برای مقابله با این بیماری کرد.

یکی از این تدابیر که در کشور های زیادی به اجرا گذاشته شد قرنطینه و دستور ماندن در خانه است.

دولت های بسیاری قرنطینه عمومی را یا در بخشی از شهر ها و یا به طور سراسری به اجرا گذاشته و از شهفرایندان خود خواهان ماندن در خانه شدند.

همزمان با اجرای این طرح، بسیاری از شرکت ها و موسسات به کارکنان خود دستور ماندن در خانه و دورکاری دادند و بسیاری از امور روزمره به وسیله شبکه های اجتماعی و به خصوص اپلیکیشن های تماس تصویری انجام می گردد.

اخیراً استفاده از رسانه های اجتماعی و به خصوص اپلیکیشن های پیغام رسان و تماس تصویری افزایش شدیدی داشته و این امر بار دیگر موضوع امنیت حریم خصوصی کاربران را به میان آورده است.

موضوع نقض حریم خصوصی کاربران در رسانه های اجتماعی، پیغام رسان ها و اپلیکیشن های تمامس تصویری همیشه مطرح بوده و تا به امروز نیز گزارش های بسیاری مبنی بر نقض حریم خصوصی کاربران در رسانه های اجتماعی مطرح شده است.

با افزایش استفاده از اپلیکیشن های تماس تصویری در هفته های اخیر، بسیاری از کاربران درباره امنیت این اپلیکیشن ها و حریم خصوصی خود ابراز نگرانی نموده اند.

رمز عبور 44 میلیون کاربر مایکروسافت هک شد

این موضوع پس از آن ابعاد جدی تری به خود گرفت که تماس تصویری بسیاری از کاربران آمریکایی در یکی از اپلیکیشن ها افشا شد.

اخیراً رسانه ها گزارش دادند که مکالمات تصویری و نشست های ویدئویی کاربران بسیاری در اپلیکیشن زوم در فضای وب افشا و در دسترس دیگر کاربران نهاده شد.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، ویدئو های افشا شده شامل مکالمات تصویری کاربران، جلسات ویدئویی آموزشی و کاری بسیاری از شرکت ها در آمریکا است.

این موضوع باعث شده تا کاربران بار دیگر درباره نقض حریم خصوصی خود ابراز نگرانی نمایند.

بسیاری از این ویدئو ها دارای اطلاعات قابل شناسایی شخصی، مکالمات محبت آمیز و در بعضی موارد اطلاعات مربوط به فرایند کاری بعضی از شرکت ها است.

منبع: میزان

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 12 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 992

به "تماس تصویری چقدر قابل اعتماد است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماس تصویری چقدر قابل اعتماد است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید