تنها مورد فوتی بر اثر آنفولانزا در سیرجان یک فرد 70 ساله بود

به گزارش اسلیم فا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سیرجان گفت: برخلاف ادعای رسانه ها؛ تنها مورد فوتی بر اثر آنفولانزا در سیرجان یک فرد 70 ساله با شرایط خاص بود.

تنها مورد فوتی بر اثر آنفولانزا در سیرجان یک فرد 70 ساله بود

محمد موقری پور، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سیرجان در گفتگوبا خبرنگار دانشگاه خبرنگاران پیرامون شایعات مطرح شده در مورد تعداد فوتی های این شهرستان براثر بیماری آنفولانزا گفت: تنها فوتی در سیرجان فردی 70 ساله با بیماری زمینه ای بود که علیرغم مصاحبه ای که با خبرگزاری ها انجام شد، این خبر به صورت کذب منتشر شد و این آمار را از جانب بنده دو نفر فوتی اعلام کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سیرجان اضافه کرد: بیماری آنفولانزا در شرایط عادی اصلا کشنده و خطرناک نیست. از گذشته تا به امروز نیز این موارد بوده و هرساله در این فصل با بروز این بیماری به همین منوال طی شده، اما گاهی در مناطقی با شدت بیشتر یا کمتر بروز می نماید.

موقری پور با اشاره به شایعه کمبود دارو به علت تحریم ها توضیح داد: اینکه برخی ها می گویند به دلیل تحریم ها داروی آنفولانزا و آنتی بیوتیک نایاب و یا تقلبی شده است، کاملا کذب بوده و فرد بیمار در مدت زمان بیماری آنفولانزا اجازه مصرف داروی آنتی بیوتیک را ندارد. داروی بیماری آنفولانزا به میزان کافی در ذخایر دارویی کشور موجود است. این دارو به گونه ای است که مانند گذشته به هیچ وجه نباید در داروخانه ها توزیع گردد، زیرا اگر این دارو به راحتی در داروخانه ها در دسترس عموم قرار گیرد، بدن افراد با استفاده بی رویه و نادرست از این دارو نسبت به این بیماری مقاوم خواهد شد، لذا این دارو تنها برای بیماران بستری و خاص توزیع می گردد.

وی ادامه داد: اگر فردی در این فصل نیز واکسن آنفولانزا استفاده کند، خوب است، اما اثر بخشی بهتر این واکسن اواخر شهریورماه و اوایل مهرماه است، ولی گروه های حساس حتما در همین فصل اقدام به زدن واکسن نمایند. تعداد بیماران در این فصل همواره زیاد بوده، اما مسئله ای نخواهد بود، زیرا این بیماری برای افرادی که دارای شرایط معمولی هستند گذرا بوده، اما افراد دارای شرایط خاص احتیاج به بستری و مراقبت های بیشتری خواهند داشت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی سیرجان در مورد گروه های پرخطر اضافه کرد: گروه های پرخطر شامل افراد بالای 65 سال، زنان باردار، بچه ها زیر6سال، بیماران کلیوی، بیماران ریوی و ... میبایست با زدن واکسن اقدام به پیشگیری نمایند.

موقری پور پیرامون شایعات مطرح شده در مورد تعدا فوت شده ها بر اثر این بیماری گفت: به دلیل اینکه اخیرا شایعه شده بود در سیرجان 20 تا30 نفر بر اثر بیماری آنفولانزا فوت شده اند درخواست مصاحبه با رسانه ها را دادیم تا این شایعات تکذیب شوند.

وی خاطر نشان کرد: تعداد بیماران سیرجان تا روز گذشته حدود300 نفر بوده و در کل 9 نفر دارای موارد خاص برای نمونه گیری در آی سی یو بستری شدند، که از این میان تنها یک نفر دارای علائم آنفولانزا نیز فوت شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 662

به "تنها مورد فوتی بر اثر آنفولانزا در سیرجان یک فرد 70 ساله بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها مورد فوتی بر اثر آنفولانزا در سیرجان یک فرد 70 ساله بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید