کیوان لایف بات برای مقابله با هر بیماری واگیرداری آماده است ، ورود فناوری به دانشگاه های علوم پزشکی

به گزارش اسلیم فا، در مراسم رونمایی از ربات ایرانی کیوان لایف بات برای کاهش ارتباط درمانگر با بیمار، بر ویژگی های این محصول ایران ساخت و ورود فناوری به دانشگاه های علوم پزشکی تاکید شد.

کیوان لایف بات برای مقابله با هر بیماری واگیرداری آماده است ، ورود فناوری به دانشگاه های علوم پزشکی

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور، متخصصان یک شرکت دانش بنیان در مدت زمانی کوتاه پیروز به طراحی و ساخت یک ربات خدمت رسان پزشکی شدند. این ربات ایران ساخت با نام کیوان لایف بات با ویژگی های خود در زمان شیوع بیماری های با ضریب بالای انتقال، ارتباط درمانگر و بیمار را کم می نماید. ربات پزشکی کیوان لایف بات امروز به عنوان عضوی از کادر درمان بیمارستان شهید هاشمی نژاد و همزمان در قطر و روسیه فعالیت خود را شروع کرد.

قره خانی مدیر عامل شرکت دانش بنیان فراوری کننده این ربات به ویژگی های آن اشاره نمود و گفت: این ربات به صورت اتوماتیک یا کنترل از راه دور فعالیت می نماید. حمل غذا و دارو به اتاق های مختلف و ارائه آن به بیمار، اندازه گیری میزان دما و اکسیژن خون بدن بیمار، ارتباط صوتی و تصویری پزشک و بیمار بعضی از ویژگی های آن است. البته به دلیل ایران ساخت بودن این ربات امکان اضافه سنسور های دیگر به آن وجود دارد.

وی ادامه داد: دو نمونه از این محصول به قطر صادر شده است. همچنین روسیه و کره جنوبی نیز برای خرید آن استقبال نموده اند و در حال آماده سازی محتوای لازم به زبان آن ها هستیم.

رباتی صددرصد ایرانی

محسن عباسی مدیر عامل بیمارستان شهید هاشمی نژاد دیگر سخنران این مراسم بود که گفت: طراحی و ساخت این ربات به طور کامل در داخل کشور صورت گرفته و صد در صد ایرانی است. هدف ما تنها مقابله با کرونا نیست بلکه این محصول برای مقابله با هر بیماری واگیر داری آماده به کار است و در مقابله با بیماری هایی با ضریب انتقال بالا اثرگذاری خود را نشان می دهد. با ورود آن به بیمارستان ها در زمان شیوع بیماری هایی مانند کرونا و در زمان قرنطینه وجود آن یاری بزرگی است تا برخورد درمانگر و بیماران را کاهش دهد.

باید به فناوری بهای بیشتری داده گردد

در بخش بعدی جلیل کوهپایه زاده رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران نیز به ورود فناوری در دانشگاه های علوم پزشکی تاکید نمود و گفت: شرکت هایی در این حوزه پیروزیت بیشتری دارند که ارتباط نزدیکی را با بخش بالین ایجاد نموده اند. باید به فناوری بهای بیشتری داده گردد. دانش بنیان ها با ساخت این ربات و فعالیت در زمان بحران کرونا نشان دادند که آنچه درباره ایران می گویند اشتباه است.

در ادامه ضمن رونمایی از ربات پزشکی کیوان لایف بات از کادر پزشکی و درمانی و پرستاری بیمارستان شهید هاشمی نژاد با حضور مسئولین تقدیر صورت گرفت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1119

به "کیوان لایف بات برای مقابله با هر بیماری واگیرداری آماده است ، ورود فناوری به دانشگاه های علوم پزشکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیوان لایف بات برای مقابله با هر بیماری واگیرداری آماده است ، ورود فناوری به دانشگاه های علوم پزشکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید