تکریم و حقوق بیمار پاشنه آشیل خدمات سلامت ایران، هر کسی پزشک و پرستار نشود

به گزارش اسلیم فا، سخنگوی وزارت بهداشت درباره اقدامات آموزشی و زیرساختاری برای تکریم در بیمارستانها و افزایش آگاهی بیماران درباره حقوق شان،برچالش این دو ضعف در نظام سلامت تاکید کرد و گفت:یکی از مدلهای پیروز در تکریم و حقوق بیمار؛ تایلند است که ما نیز باید ارتقاء یابیم.

تکریم و حقوق بیمار پاشنه آشیل خدمات سلامت ایران، هر کسی پزشک و پرستار نشود

به گزارش خبرنگار سلامت خبرنگاران، ایرج حریرچی در پاسخ به پرسش خبرنگاران در نشست خبری خود درباره مسائل تکریم بیمار در بیمارستانها گفت: یکی از این دلایل، کمبود پزشک فعال در کشور است البته با شماره نظام پزشکی اشتباه گرفته نشود زیرا برخی از ای پزشک ها اصلا کار نمی کنند و از ایران خارج شدند.

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین در زیرساختارهای نظام سلامت برای تکریم بیمار نیز دچار مشکل هستیم، با این وجود در این مدت و در طرح تحول سلامت، 250 کلینیک ویژه و مطب با ویزیت های ارزان برای تکریم بیمار ایجاد کردیم و تعداد پزشکان مان را در بخش دولتی زیاد کردیم، و درصد پزشکان تمام وقت را به 50 درصد افزایش دادیم، همچنین درصد تعداد ویزیت ها را رشد دادیم و محدودیت های قبلی را کم کردیم.

سخنگوی وزارت بهداشت مطرح نمود: در راستای تکریم بیمار در مراکز درمانی، بیش از 50 درصد تخت ها بازسازی شدند و حتی در ارتقای هتلینگ بیمارستانی از اصلاح دستشویی و پرده های اتاق بیمار شروع کردیم زیرا مردم و بیمار با این مسائل بیشتر روبرو هستند ولی با این وجود هنوز به دلیل تراکم بیمار در بیمارستانهای دولتی با چالش های تکریم بیمار روبرو هستیم.

حریرچی در پاسخ به سؤال دیگری درباره چالش عدم آگاهی بیمار از حقوق خود در بدو ورود به بیمارستانها شرح داد: درباره افزایش حقوق بیمار در مراکز درمانی، با اصلاح اعتباربخشی در بیمارستانها، اعتباربخشی برای ایمنی بیمار در مراکز درمانی را تدوین و اجرا کردیم.

وی ادامه داد: همچنین برای ارتقای حقوق بیمار کارهای آموزشی اجرا شده است ولی از طرفی دیگر نیز کسانی که می خواهند بیایند به حوزه پزشکی و فعالیت کنند باید دوستدار جامعه و مردم باشند یعنی استعداد این را داشته باشند تا با مردم همدردی کنند که این مورد شامل استعدادهای فردی می شود.

معاون کل وزارت بهداشت گفت: به طور مثال اگر کسی از خون بترسد و یا از درد مردم ناراحت شود نمی تواند به مردم زیاد خدمت کند زیرا در حوزه سلامت باید درد مردم را تحمل کرد و ما نیز باید این استعدادها را افزایش دهیم که از مدل های پیروز در این حوزه مربوط به کشور تایلند است که ما باید این مقوله را نیز ارتقاء و افزایش دهیم.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 833

به "تکریم و حقوق بیمار پاشنه آشیل خدمات سلامت ایران، هر کسی پزشک و پرستار نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکریم و حقوق بیمار پاشنه آشیل خدمات سلامت ایران، هر کسی پزشک و پرستار نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید