جاذبه های گردشگری انگلیس

به گزارش اسلیم فا، انگلستان یک محل عالی برای بازدید مسافرانی است که می خواهند سفری متفاوت را تجربه نمایند. کشوری که گردشگران متعصب خودش را از سراسر نقاط دنیا گردهم می آورد. انگلستان دارای تاریخی غنی با داستان های متفاوتی است.نکته ای که انگلیس را از کشورهای دیگر متفاوت تر می نماید اصالت فرهنگی و رسم و رسوم های خاص مردم این منطقه از دنیا است.پس با ما همراه باشید تا جاذبه های مهم گردشگری انگلیس را آنالیز کنیم.

جاذبه های گردشگری انگلیس

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

  • مادام توسو

موزه مادام توسو پیشینه طولانی و جالبی دارد. یک مجسمه ساز و هنرمند فرانسوی به نام ماری توسو (1850-1761) در جریان انقلاب کبیر فرانسه از آدم هایی که با گیوتین اعدام میشدند ماسک های معروف به ماسک مرگ درست می کرد. او در سال 1803 به لندن آمد و در خیابان بِیکر نمایشگاهی به پا کرد. در این نمایشگاه 30 مجسمه مومی به معرض دید عموم گذاشته شده بود. از آنجایی که هنوز هنر عکاسی همه گیر نشده بود این مجسمه ها تنها پیوند بازدیدنمایندگان با صاحبان معروف و بعضا بدنام شان بودند.

اگر اهل سیاست هستید، می توانید با باراک اوباما، ولادیمیر پوتین و یا حتی شهردار لندن بوریس جانسون با آن مدل موی معروفش عکس بگیرید. در سال 2015 نمایشگاهی به فیلم های معروف جنگ های ستاره ای اختصاص داده شد که پرفروش ترین نمایش تاریخ موزه نام گرفت . در این نمایشگاه شخصیت های اصلی فیلم، چه آدم خوب ها و چه آدم بدها، به نمایش گذاشته شده اند.

  • چشم لندن

چَشمِ لندن که در کنار رود تِیمز واقع شده، چرخ و فلکی بسیار بزرگ است که 135 متر ارتفاع و 32 کابین با بدنه شیشه ای دارد و از آن جایی که می توانید منظره ای بسیار خوب را از بالای آن ببینید، بهترین وسیله برای تماشای شهر زیبای لندن می باشد. جالب است بدانید که به دلیل سرعت بسیار پایین چرخش این وسیله، مسافران در همان حین حرکت از آن پیاده و به آن سوار می شوند. چَشمِ لندن محبوب ترین جاذبه گردشگری پولی در بریتانیا است و سالانه بیش از سه و نیم میلیون بازدید نماینده دارد.

  • فستیوال بین المللی بالون بریستول

آسمان بریستول انگلستان در ماه آگوست ظاهری رنگارنگ پیدا می نماید و دلیل آن چیزی نیست به جز بزرگترین رویداد بالون سواری در اروپا که در آن بالون های بسیاری به پرواز در می آیند. بیشتر از صد و بیست بالون در زمان طلوع خورشید از زمین بلند می شوند و شب هنگام به زمین باز می گردند. این فستیوال چهار روزه، هر ساله نیم میلیون نفر مسافر را به سوی خود می کشاند. گردشگران در حالی که صبحانه خود را میل می نمایند، می توانند بلند شدن بالون ها را از زمین تماشا نمایند و در زمانی که بالون ها پرواز نمی نمایند نمایش های هوایی دیگری که توسط هواپیما ها اجرا می شوند آن ها را سرگرم خواهند کرد. تفریحات دیگری که در این فستیوال وجود دارند شامل وسایل بازی (چرخ و فلک و …)، نقاشی روی صورت، غرفه های غذا، موسیقی و آتش بازی می باشند.

  • پل لندن

پل لندن بر روی رودخانه تِیمز ساخته شده و ترکیبی از یک اهرم عظیم و پل متحرک است. این پل نزدیک برج لندن است و از همین رو نام انگلیسی آن پل برج (TOWER BRIDGE) می باشد. امروزه این پل یکی از نمادهای اصلی لندن است. ساخت پل در سال1886 آغاز شد و هشت سال به طول انجامید. پل دارای دو برجک است که به وسیله دو راستا افقی در سطحی بالاتر از برجک ها به هم متصل می شوند. این دو راستا طوری طراحی شدند که توان وزن سنگین قسمت های مختلف پل را داشته باشند. در یک وهله زمانی، جمعیت شرق لندن بسیار زیاد شده بود و باید روی تیمز در منطقه پلی ساخته می شد. برای همین نقشه اولیه پل طرح ریزی شد. کار طراحی پل به معماری به نام هوراث جونز با همکاری جان ولف بِری سپرده شد و در سال 1894 ساخت آن تکمیل شد. پنج پیمانکار و حدود 450 کارگر برای ساخت این پل 265 متری همکاری کردند. برای ساخت کالبد و چهارچوبه پل از 11000تن فولاد استفاده شده است. در زمان ساختش، بسیاری از مردم سبک ویکتوریایی و گوتیک آن را دوست نداشتند اما با گذشت زمان پل به یکی از معروف ترین نمادهای لندن تبدیل شد.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 748

به "جاذبه های گردشگری انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید