خانه تکانی آسان ، فرمولی سریع برای مردان و زنان شاغل

به گزارش اسلیم فا، شب عید است و کارهایی که همه دوست دارند برای خانه هایشان انجام دهند. این مراسم پیش از سال نو برای افرادی که پرمشغله هستند بسیار سخت تر می گذرد. آن هم وقتی استانداردهای پایینی نداشته باشند. چندین راه حل روشن کننده برای این افراد وجود دارد تا هم به کارهای خانه برسند و هم فشار عجیب و غریبی را تحمل نکنند.

خانه تکانی آسان ، فرمولی سریع برای مردان و زنان شاغل

جهت دریافت خدمات اجرای گرین روف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، شاغل هستیم، مادر هستیم، پدر هستیم و به طور کلی ما پرمشغله به حساب می آییم. چه بگردد که وقت اضافی پیدا کنیم، که آن هم آن قدر چاله از پیش کنده شده داریم که به کارهای دیگر نمی رسیم. اما شب عید هم که می گردد، همه دوست دارند خانه تکانی داشته باشند و این کار از مناسک پیش از ورود به سال جدید است. حالا با مشغله ای که داریم، چطور می توانیم به کارهای خانه و نظافت برسیم؟ آیا باید خانه تکانی را از ذهنمان پاک کنیم یا راه دیگری برای ما وجود دارد؟

1. کارها را دسته بندی و برای آن ها برنامه ریزی کنید.

2. رمز اصلی این مدیریت دو الی سه هفته ای، برنامه ریزی و داشتن اولویت هاست.

3. کارهای خانه را با یاری یکدیگر پیش ببرید.

4. از خانواده یاری بگیرید.

5. از نیروی یاریی بهره ببرید.

شما بیش از سایرین احتیاج به این برنامه ریزی دارید. هر زمانی که علاقه داشته باشید نمی توانید کارتان را آغاز کنید. بهترین کار تخمین زدن زمان مورد احتیاج است. کارهای خانه را دسته بندی کنید. شاید به نظرتان برسد که این کار ممکن نیست اما نمونه های پیروز زیادی که وجود دارند، از ممکن بودن و شیرینی آن حرف می زنند.

اول: مرتب کردن و تمیز کردن کمدهای اتاق ها

دوم: نظافت داخل کابینت ها

سوم: پرده ها

چهارم:مبل و فرش

پنجم: پنجره و دیوار

بیشتر بخوانید:

خانه تکانی آسان | 10 نکته طلایی برای تمیز کردن آشپزخانه

خانه تکانی آسان | 10 ترفند برای تمیز کردن خانه در کوتاه ترین زمان

پنج روش برای تمیز کردن خانه با مواد طبیعی

چگونه بازسازی کنیم؟ | 5 اشتباه در تعمیر آشپزخانه

9 جای آلوده خانه ها را بشناسید

خانه مان را چگونه پرنور کنیم؟ | 5 ترفند برای روشن کردن فضای خانه بدون برق

چگونه لباس ها را بشوییم؟ | روش های از بین بردن چرک سر آستین و یقه

  • کمدهای اتاق ها

برای کسانی که پرمشغله هستند، این دسته بندی لازم است. شما باید سعی کنید ظرف یک الی دو روز هر کدام از این دسته ها را به انتها برسانید. اگر زمان لازم برای این کارها را ندارید می توانید از بزرگ ترها و یا نیروی یاریی بهره ببرید. بزرگ ترها برای نگهداری از فرزندان شما می توانند به شما یاری نمایند و شما با سرعت بهتری داخل کمدها را تمیز کنید. اولین کار تمیز کردن داخل کمدها و هدیه دادن لوازمی که نمی خواهیم و یا دور انداختن آن هاست.

  • کابینت آشپزخانه

برای نظافت داخل کابینت شما مجبور هستید یک الی دو روز زمان بگذارید. وسایل داخل کابینت را بیرون آورید. لایه کف آن را بشویید و خشک کنید. سعی کنید مته به خشخاش نگذارید و کارهایی که زمان زیادی می طلبد را به بعد از عید واگذار کنید. تمیزی و مرتب شدن کابینت ها قدم مثبتی است که نباید با فشار آوردن به خودتان با کارهای بزرگ تر، توان ادامه کارها را هم از خودتان بگیرید. در تمام این کارها زنان و مردان کنار هم می توانند با سرعت خوبی پیش بروند.

  • پرده ها

شما دو راه دارید. یا پرده را بشویید و به حالت نم دار آن را نصب کنید و یا به خشکشویی بدهید تا کار اتو را انجام دهد. همچنین می توانید کار شستن و اتوی پرده را به خشکشویی بسپارید که چندان مقرون به صرفه نیست اما برای بسیاری از افراد که مهارت چندانی در ماشین لباسشویی ندارند و یا فرصت کافی را ندارند، این گزینه مناسبی به شمار می رود. پیشنهاد ما شستن و پهن کردن فوری و یا سپردن اتو به خشکشویی است.

  • مبلمان و کوسن ها

ما دو نوع کوسن داریم. یک نوع کوسن زیپ دارد و می توانیم داخل ماشین لباسشویی آن را بشوییم. اما نوع دوم کوسن ها را نمی توانیم داخل ماشین لباشسشویی بشوییم. این نوع کوسن ها که زیپپ ندارند، بارها توسط ما داخل ماشین لباسشویی خراب شده اند و فرم خودشان را از دست داده اند. بهترین راه برای این کوسن ها خشکشویی است. هزینه خشکشویی بهتر از این است که با کوسن هایتان خداحافظی کنید. برای مبلمان هم بهترین راه دستمال کشیدن با شامپوی مخصوص است. شما می توانید در این زمینه نیز از نیروی یاریی بهره ببرید.

  • فرش

در شستشوی فرش حواستان به رنگ های گیاهی باشد که با اندک آبی رنگ پس می دهند و بهتر است یا آن ها را نشوییم و یا به قالیشویی بسپاریم. در مرود فرش های دستبافت، توصیه به شستن هر سال نیست زیرا عمر فرش را کاهش می دهد. بهترین کار استفاده از روفرشی های مناسب و زیبایی است که در بازار وجود دارد. اگر از ظاهر روفرشی ها خوشتان نمی آید بهتر است برای زیر پا از فرش هایی بهره ببرید که در شستشو رنگ پس نمی دهند. برای کسانی که پرمشغله هستند، مانند کارهای قبلی یک روز آدینه قبل از سال احتیاج است تا کار فرش ها را به انتها برسانند.

  • دیوار و پنجره

هرچه به سال نو نزدیک تر شویم، کار دیوار و پنجره معنادارتر می گردد. نیروی یاریی برای این کارها یکی از کارهای رایج در این زمان است. بنابراین استفاده از نیروی یاریی، مخصوصاً برای افرادی که پرمشغله هستند و یا دردهای عضلانی دارند، واجب می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 811

به "خانه تکانی آسان ، فرمولی سریع برای مردان و زنان شاغل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه تکانی آسان ، فرمولی سریع برای مردان و زنان شاغل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید