خبرنگاران سامانه بارشی جدید در راه فارس است

به گزارش اسلیم فا، شیراز- خبرنگاران- رییس اداره پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس گفت: با ورود سامانه بارشی جدید به این استان از اواخر پنجشنبه (ششم آذرماه 99) شاهد بارش باران در نقاط مختلف استان خواهیم بود.

خبرنگاران سامانه بارشی جدید در راه فارس است

فرید اسماعیل زاده، سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: این سامانه بارشی فعال تا اواخر یکشنبه (نهم آذرماه) ادامه خواهد داشت و باعث ناپایداری هایی به شکل بارش باران و تگرگ، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقتی و بارش برف در ارتفاعات خواهد شد.

وی ادامه داد: در روز پنجشنبه (ششم آذرماه) در نواحی شمال غربی استان و در روز آدینه (هفتم آذرماه) در تمام به ویژه شمال استان شاهد بارش خواهیم بود.

او گفت: روز شنبه نیز بارش ها در کل استان به ویژه بعضی نقاط نیمه جنوبی و شمال غربی ادامه خواهد داشت و فعالیت سامانه در روز یکشنبه به اتمام خواهد رسید.

اسماعیل زاده اعلام کرد: پیش بینی می گردد این بارش ها مخاطراتی مانند بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و مسیل ها، جاری شدن روان آب و سیلاب در مناطق مستعد استان، آب گرفتگی معابر و لغزندگی جاده ها را در پی داشته باشد.

رییس اداره پیش بینی و صدور پیش آگاهی های جوی و اقلیمی اداره کل هواشناسی فارس، ضمن تاکید بر لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای کاهش خسارت های احتمالی اضافه کرد: همچنین به شهروندان توصیه می گردد که از تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، حضور در ارتفاعات خودداری نموده و با توجه به لغزندگی جاده ها با احتیاط رانندگی نمایند.

اسماعیل زاده گفت: میانگین بارش باران در سال زراعی جاری تا به امروز در استان فارس به 21 و 9 دهم میلیمتر رسید که نشانگر افزایش بیش از 2 برابری نسبت به مدت مشابه سال پیش است.

وی ادامه داد: میزان بارش در این استان در مدت مشابه سال زراعی گذشته 10 و یک دهم میلیمتر بود.

منبع: ایرنا
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1407

به "خبرنگاران سامانه بارشی جدید در راه فارس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سامانه بارشی جدید در راه فارس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید