خبرنگاران عفو بین الملل: آمریکا برای حملات هوایی خود در سومالی غرامت بپردازد

به گزارش اسلیم فا، تهران- خبرنگاران- سازمان عفو بین الملل روز شنبه از آمریکا خواست تا به خانواده قربانیان حملات هوایی ارتش این کشور در سومالی، غرامت بپردازد.

خبرنگاران عفو بین الملل: آمریکا برای حملات هوایی خود در سومالی غرامت بپردازد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل در آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، سازمان عفو بین الملل افزوده است: در حملات هوایی ارتش آمریکا به سومالی، شماری غیرنظامی کشته شدند که می خواهیم به خانواده قربانیان غرامت پرداخت گردد.

این نهاد حقوق بشری همچنین خواهان محافظت از جان غیرنظامیان در سومالی شده است.

فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا از سال 2017 میلادی 189 حمله هوایی از جمله 42 حمله در امسال انجام داده است که بنا بر اعلام عفو بین الملل در 9 حمله دستکم 21 غیرنظامی کشته و 11 نفر دیگر نیز زخمی شدند.

فرماندهی ارتش آمریکا در آفریقا اعتراف نموده است که از آوریل سال گذشته میلادی تا کنون پنج غیرنظامی در سه حمله هوایی در سومالی کشته شدند و 6 نفر نیز زخمی شدند؛ اما غرامتی به آنها پرداخت نشده است.

آمریکا سال هاست که در سومالی سلسله عملیاتی برای مبارزه با گروه الشباب انجام می دهد. الشباب از حدود 2 دهه پیش عملیات بمب گذاری و حملات مسلحانه علیه نظامیان و غیرنظامیان را شروع نموده و عملیات مختلفی در کشورهای همسایه از جمله کنیا انجام داده است.

پیش تر وزارت دفاع آمریکا اعلام نموده بود که در سال 2019 در جریان رشته عملیاتی که در سراسر دنیا انجام داده، 132 غیرنظامی را کشته است؛ رقمی که بسیار پایین تر از برآورد سازمان های مردم نهاد است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1213

به "خبرنگاران عفو بین الملل: آمریکا برای حملات هوایی خود در سومالی غرامت بپردازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران عفو بین الملل: آمریکا برای حملات هوایی خود در سومالی غرامت بپردازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید