واشنگتن: دولت ترامپ تصمیم سنا درباره نسل کشی ارامنه را تأیید نمی کند

به گزارش اسلیم فا، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا طی بیانیه ای گفت که دولت این کشور تصمیم کنگره درباره برسمیت شناختن نسل کشی ارامنه را تأیید نمی کند.

واشنگتن: دولت ترامپ تصمیم سنا درباره نسل کشی ارامنه را تأیید نمی کند

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز سه شنبه در بیانیه ای گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم اخیر مجلس سنا در به رسمیت شناختن نس کشی ارامنه را تایید نمی کند.

به نوشته پایگاه شبکه تی آرتی، اورتاگوس ادامه داد: موضع دولت آمریکا (درباره حوادث 1915) تغییری ننموده و موضع ما همان چیزی است که ترامپ در آوریل گذشته اعلام نموده است.

ترامپ روز 24 آوریل (4 اردیبهشت) طی بیانیه ای، حوادث سال 1915 را فاجعه بزرگ توصیف نموده و از عبارت نسل کشی درباره این حادثه خودداری کرد.

مجلس سنای آمریکا چند روز پیش قطعنامه ای را تصویب کرد که نسل کشی ارامنه در دوران امپراطوری عثمانی را به رسمیت می شناسد. اقدام سنا بعد از تصویب این قطعنامه در مجلس نمایندگان آمریکا صورت گرفت و دو نهاد کنگره به رغم مخالفت های کاخ سفید، این قطعنامه را تصویب کردند.

پس از آن، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هشدار داد که این کشور ممکن است نسل کشی بومیان آمریکایی به دست اروپایی های مهاجر به قاره آمریکا را به رسمیت بشناسد. (جزئیات بیشتر)

آمریکا و ترکیه به مدت چندین دهه در زمینه به رسمیت شناختن راندن و کشتار ارامنه در جریان جنگ جهانی اول به عنوان نسل کشی دارای اختلاف بوده اند. ترکیه می گوید که آنچه در سال 1915 رخ داد، نسل کشی نبوده است. آنکارا تأکید دارد که آنان در درگیری های جنگ جهانی اول کشته شده اند.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 719

به "واشنگتن: دولت ترامپ تصمیم سنا درباره نسل کشی ارامنه را تأیید نمی کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن: دولت ترامپ تصمیم سنا درباره نسل کشی ارامنه را تأیید نمی کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید