خبرنگاران 91 درصد مردم موافق ادامه خودقرنطینه گی و خانه نشینی هستند

به گزارش اسلیم فا، تهران- خبرنگاران- براساس نظرسنجی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات، 91.3 درصد مردم با ادامه خانه نشینی و خود قرنطینه گی و بیش از 80 درصد با تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در دوران کرونا موافق هستند.

خبرنگاران 91 درصد مردم موافق ادامه خودقرنطینه گی و خانه نشینی هستند

جهت دریافت خدمات قیمت درب ضد سرقت فلزی ایرانی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

بنا به اعلام روابط عمومی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات طبق نظرسنجی اجرا شده در هفته آخر فروردین 1399 در سطح کشور، 81.7 درصد مردم همچنان موافق تعطیلی مدارس و دانشگاه ها هستند.

این نظرسنجی نشان می دهد ادامه خانه نشینی و خودقرنطینگی با نسبت 91.3 درصد، بیشترین میزان موافقت را از سوی جوابگویان برای کنترل کرونا به خود اختصاص داده است.

تعطیلی کافه ها و رستوران ها با نسبت 82.2 درصد نیز از دیگر سیاست هایی است که جوابگویان آن ها را برای کنترل شیوع ویروس کرونا مناسب ارزیابی نموده اند.

شهروندان همچنین از شروع به کار همه ادارات دولتی به صورت عادی از انتها فروردین با فراوانی 61.1 درصد و شروع به کار عادی همه فعالیت های مالی از آخر فروردین با فراوانی 57.4 درصد مخالف هستند.

به استناد این نظرسنجی 46.2 درصد جوابگویان با قرنطینه کردن اجباری مردم در خانه ها توسط دولت موافق بوده اند.

26.5 درصد افراد نیز با خودقرنطینگی اختیاری و داوطلبانه مردم موافق هستند. 15.3 درصد افراد نیز قرنطینه کردن همزمان شهرهای مبتلا به کرونا و مردم این شهرها در خانه را بهترین سیاست و روش کنترل کرونا می دانند. در نهایت 8.3 درصد افراد جوابگو با قرنطینه کردن شهرهای مبتلا به کرونا موافقند.

موضوع دیگری که در این نظرسنجی مورد مطالعه قرار گرفته رعایت دستورالعمل های بهداشتی است. نتایج به دست آمده حاکی از آن است که 77.5 درصد جوابگویان کاملاً و یا در سطح زیادی خودقرنطینگی را رعایت نموده اند. این در حالی است که 6.6 درصد افراد جوابگو به میزان کم یا اصلاً پایبند به خودقرنطینگی نبوده اند. 15.6 درصد جوابگویان نیز تا حدودی خودقرنطینگی را اجرا نموده اند.

درخصوص دلایل عدم رعایت خودقرنطینگی یافته ها حاکی از آن است 53.1 درصد جوابگویان، اقتضای نوع شغل را اصلی ترین دلیل ناتوانی رعایت خودقرنطینگی برشمرده اند. بعد از آن به ترتیب، شرایط معیشتی و ضرورت کسب درآمد با فراوانی 25.6 درصد، عدم ضرورت خودقرنطینگی با فراوانی 7.7 درصد و عدم تعطیلی شغل از سوی کارفرما با فراوانی 3.9 درصد دیگر دلایل جوابگویانی است که خودقرنطینگی را رعایت ننموده اند.

نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد دستورالعمل های بهداشتی در سطح حداکثری رعایت شده است. به طوری که در بین این دستورالعمل ها، شست وشوی مکرر دست ها با فراوانی 91.7 درصد، عدم دست دادن و روبوسی کردن با فراوانی 88.6 درصد، شست وشو و ضدعفونی کردن وسایل خریداری شده از بیرون با فراوانی 85.5 درصد و عدم رفت وآمد با فامیل و آشنایان با فراوانی 81.9 درصد بیشتر توسط جوابگویان جدی انگاشته شده است.

همچنین در بین این موارد، رعایت فاصله فیزیکی تا یک و نیم متر با فراوانی 64.8 درصد و استفاده از ماسک و دستکش با فراوانی 69.6 درصد کمتر از سایر موارد توسط جوابگویان رعایت شده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 924

به "خبرنگاران 91 درصد مردم موافق ادامه خودقرنطینه گی و خانه نشینی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 91 درصد مردم موافق ادامه خودقرنطینه گی و خانه نشینی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید