خیابان سی تیر ، شبگردی در تهران

به گزارش اسلیم فا، خیابان سی تیر یکی از محبوب ترین راسته های گردشگری در تهران است که خوب است شب ها به سراغش بروید.

خیابان سی تیر ، شبگردی در تهران

یکی از هیجان انگیزترین جاهای دیدنی تهران، خیابان سی تیر است. همان جا که می توانید آنقدر بمانید تا ستاره های آسمان شبش، روی دامن خورشید ناپدید شوند. جایی که می گردد پاسی از شب بگذرد و تازه شما به آنجا بروید. غذاهای خوشمزه می فروشند و راسته گردشگران است. یکی از محبوب ترین و خاطره انگیزترین خیابان های تهران. با آن دکه های دوست داشتنی خوشمزه گردی که آنقدر زیاد است که ندانی به کدامیک سر بزنی.

خیابان سی تیر

نام قبلی این خیابان، قوام السلطنه بوده اما چون در آن یک آتشکده، یک کلیسا و یک کنیسه واقع شده است به نام چهارراه ادیان هم معروف بوده است. گذشته از خوشمزه گردی، دیدنی های تهران قدیم را هم می توانید اینجا بیابید. موزه ملی ایران، موزه آبگینه و سفالینه، چند قدم آن طرف تر میدان توپخانه ، کوچه مروی و خیابان ناصر خسرو همه کنار همند تا یک تهرانگردی حسابی داشته باشید.

رستوران های خیابان سی تیر

خیابان سی تیر، یک استریت فود (street food) تمام عیار است. یعنی خیابان غذا. خیابان های غذا یکی از پرطرفدارترین قسمت های گردشگری در هر شهر هستند. جایی که مردم در آن هم به تفریح و سرگرمی می پردازند، هم خوش می گذرانند و هم غذاهای خوشمزه می خورند که اغلب هم خیابانی هستند. یعنی رستوران هایش یا دکه اند یا سواری هایی زیبا که به آشپزخانه تبدیل شده اند.

غذاهای خیابان سی تیر متنوع هستند (البته فست فودهای مختلف) اما شما باید روی میز و جایگاه هایی که گوشه پیاده راه چیده اند، بنشینید و غذای خود را نوش جان کنید. برای همین اینجا بیشتر یک مکان تفریحی و گردشگری است تا اغذیه فروشی.

در خیابان سی تیر معمولاً موسیقی زنده اجرا می گردد. می توانید زیباترین تصنیف های ایرانی را با هنرمندی جوانان بشنوید و غدایتان را نوش جان کنید. اینجا به نوعی یکی از بهترین محل های کسب و کار برای نوازندگان خیابانی است تا هنر نوازندگی خود را به نمایش بگذارند.

از هنر گفتیم، این را هم بگوییم غذافروش ها هم خودشان یک هنرمند تمام و کمالند؛ مثلاً ظرف سس را بالا می اندازند و خیلی فرز جایی بین زمین و هوا آن را می گیرند و بعد با حرکات خاصی آن را روی ساندویچ هیولایی که سفارش داده اید، می ریزند.

راستی چند غرفه فروش صنایع دستی ایرانی هم در خیابان هست که می توانید یادگاری از یک شام نیمه شب را برای خود بخرید.

نوازندگان خیابانی سی تیر

ساعت کاری و آدرس دقیق خیابان سی تیر

خیابان سی تیر جایی برای گردشگری شبانه است؛ پس بهتر است شب ها آن هم بعد از 8 و 9 به آنجا بروید و یادتان باشد در آخر هفته ها این خیابان شلوغ تر از هر زمانی است.

نزیک­ترین ایستگاه مترو به خیابان سی تیر، ایستگاه امام خمینی است. از ایستگاه حسن آباد هم می توانید خودتان را به این خیابان برسانید.

برای خواندن یک جهان مطلب گردشگری با خبرنگاران بمانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 858

به "خیابان سی تیر ، شبگردی در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان سی تیر ، شبگردی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید