دادستانی سوئیس به دنبال شناسایی عوامل سرقت 4 میلیارد دلاری از شرکت های دولتی مالزی

به گزارش اسلیم فا، دادستانی سوئیس تحقیقات خود درباره شناسایی عوامل سرقت 4 میلیارد دلاری از شرکت های دولتی مالزی را شروع کرد.

دادستانی سوئیس به دنبال شناسایی عوامل سرقت 4 میلیارد دلاری از شرکت های دولتی مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از گاردین، دادستانی سوئیس روز آدینه از مقامات مالزی خواست تا در تحقیقات مربوط به سرقت گسترده از یک مجموعه شرکت دولتی به آنها یاری کند.

دادستانی سوئیس اعلام نمود که به اعتقاد آنها نزدیک به 4 میلیارد دلار از شرکتهای دولتی مالزی به سرقت رفته است. این سرقت درحالی اتفاق افتاده است که قرار بود از این پولها برای پروژه های مربوط به توسعه اقتصادی و اجتماعی استفاده گردد.

دفتر دادستان کل سوئیس در بیانیه ای اعلام نمود که مبلغ کمی از این پول به حسابهای مقامات سابق کشور مالزی و همچنین مقامات فعلی و سابق اماراتی در سوئیس انتقال یافته است.

دادستانی در ادامه اعلام نمود: با اینحال تاکنون شرکتهای مالزیایی مرتبط درباره ضررهایی که متحمل شده اند هیچ اظهارنظری ننموده اند.

پیش از این نیز محمد اباندی دادستان کل مالزی اعلام نمود: خاندان سعودی هدیه ای به ارزش 681 میلیون دلار اعطا نموده که باعث شده تا نجیب عبدالرزاق نخست وزیر مالزی در رسوایی اقتصادی گرفتار گردد.

این درحالی است که جناح مخالفان و حتی گروهی در داخل اردوگاه خود عبدالرزاق از زمان برملا شدن حوله شدن این مبلغ بزرگ به حساب های شخصی نخست وزیر مالزی در سال 2013 خواستار استعفای او شده اند.

این پرونده با رسوایی اقتصادی شرکت دولتی 1MDB در ارتباط است. این شرکت را عبدالرزاق هنگام به قدرت رسیدن در سال 2009 میلادی برای متحول کردن و مدرن کردن کشور مالزی تاسیس کرد. این شرکت امروز با مشکل بدهی 10 میلیارد یورویی روبرو است.

بر اساس اسناد موجود، نهادهای وابسته به شرکت یاد شده، به صورت الکترونیک، 700 میلیون دلار به حساب نخست وزیر مالزی واریز نموده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 528

به "دادستانی سوئیس به دنبال شناسایی عوامل سرقت 4 میلیارد دلاری از شرکت های دولتی مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دادستانی سوئیس به دنبال شناسایی عوامل سرقت 4 میلیارد دلاری از شرکت های دولتی مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید