دو ماهه 100 میلیون کاربر پیدا کرد

به گزارش اسلیم فا، دیجیاتو نوشت: طبق این گزارش، ChatGPT دو ماه پس از راه اندازی 100 میلیون کاربر فعال ماهانه (MAU) و حدود 13 میلیون بازدیدکننده روزانه داشته است.

دو ماهه 100 میلیون کاربر پیدا کرد

احتمالاً شما هم نام ChatGPT را شنیده باشید، هوش مصنوعی مبتنی بر مدل زبان بزرگ از OpenAI که در چند وقت گذشته بیشتر اخبار مربوط به فناوری را به خود اختصاص داده است. اکنون در گزارش های تازهی گفته شده این چت بات به سریع ترین برنامه در حال رشد تاریخ تبدیل شده است.

چندین منبع از جمله رویترز براساس تجزیه و تحلیل تازه بانک سرمایه گذاری سوئیس، UBS، اعلام نموده اند که ChatGPT به سریع ترین برنامه در حال رشد در تاریخ تبدیل شده است.

افزایش کاربران و بازدید ChatGPT

UBS اشاره نمود که براساس داده های جمع آوری شده از Similarweb، در ژانویه و تنها دو ماه پس از راه اندازی عمومی برنامه، ChatGPT به 100 میلیون کاربر فعال ماهانه (MAU) دست پیدا نموده است. تا خاتمه ماه گذشته نیز، روزانه حدود 13 میلیون بازدیدکننده از این بات بازدید کردند.

به گفته UBS، این اعداد در مقایسه با ماه دسامبر تقریباً دو برابر شده اند، زمانی که برنامه حدود 57 میلیون کاربر فعال ماهانه و حدود شش میلیون بازدید روزانه داشت. برای مقایسه، رویترز در گزارش خود شرح می دهد که تیک تاک حدود 9 ماه پس از راه اندازی در سراسر دنیا به 100 میلیون کاربر رسید. بعلاوه اینستاگرام پس از دو سال و نیم به این معیار دست پیدا کرد.

هرچند رشد ChatGPT با توجه به محبوبیت بسیار زیاد آن، ممکن است تعجب برانگیز نباشد، اما آمار تازهی که از سوی UBS ارائه شده، چیزی فراتر از محبوبیت ساده را نشان می دهد. تحلیلگر بانک سوئیسی می گوید:نمی توانیم برنامه دیگری را به یاد بیاوریم که با این سرعت رشد داشته باشد. در 20 سالی که از زمان ارائه اینترنت می گذرد، نمی توانیم رشد سریع تری را برای یک برنامه اینترنتی مصرف کننده به یاد بیاوریم.

OpenAI نه تنها با ChatGPT پیروز شده تا نظر کاربران را به خود جلب کند، بلکه میلیاردها سرمایه تازه از مایکروسافت دریافت نموده است. غول حوزه نرم افزار اوایل این ماه بیان کرد که چندین میلیارد دلار در شرکت سازنده ChatGPT سرمایه گذاری می نماید و اخیراً نیز برای بهبود جلسات آنلاین، آن را به تیمز افزود. بعلاوه این استارت آپ وارد رقابت بی سابقه ای با غول های فناوری معتبر مانند گوگل شده است.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 بهمن 1401 بروزرسانی: 17 بهمن 1401 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 2274

به "دو ماهه 100 میلیون کاربر پیدا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو ماهه 100 میلیون کاربر پیدا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید