رئیس جمهور چین به جو بایدن تبریک گفت

به گزارش اسلیم فا، شی جین پینگ رئیس جمهور چین پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را تبریک گفت.

رئیس جمهور چین به جو بایدن تبریک گفت

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نل از اسپوتنیک، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین روز چهارشنبه به جو بایدن به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری تبریک گفت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این شبکه تلویزیونی گزارش داد: شی جین پینگ، رئیس جمهور چین در تاریخ 25 نوامبر(5 آذر) در پیغامی خطاب به جو بایدن انتخاب به عنوان رئیس جمهور آمریکا را تبریک گفت.

رهبر چین در پیغام خود خاطر نشان کرد که توسعه سالم و پایدار روابط آمریکا و چین نه تنها منافع مردم دو کشور را برآورده می نماید، بلکه منعکس کننده انتظارات مشترک جامعه دنیای است.

وانگ کیشان، معاون اول رئیس جمهور چین نیز به نوبه خود در پیغامی به کامالا هریس تبریک گفت.

چین برای مدت طولانی از جمله کشورهایی بود که مقامات آن تبریک به بایدن را به تعویق انداختند. پیش از این، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین در پاسخ به این سال که پکن میخواهد چه زمانی بیانیه رسمی خود را برای انتخابات آمریکا اعلام کند، گفت که چین طبق روال بین المللی عمل خواهد نمود.

در حالی که بسیاری از کشورها بعد از انتخابات، پیروزی جو بایدن را تبریک گفته اند، به دلیل عدم پذیرش شکست از سوی ترامپ و اعلام نشدن پیروزی نامزد دموکرات به صورت رسمی، بعضی کشورها مانند روسیه از این کار امتناع نموده اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1408

به "رئیس جمهور چین به جو بایدن تبریک گفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور چین به جو بایدن تبریک گفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید