راهنمای خرید در هانوی، پایتخت ویتنام

به گزارش اسلیم فا، هانوی پایتخت و دومین شهر بزرگ کشور ویتنام، از نظر مراکز تجاری، بازارها و فروشگاه های مدرن، هیچ دست کمی از سایر شهرهای بزرگ جهان ندارد. راهنمای خرید در هانوی، شما را با موقعیت های خرید در این شهر زیبا، آشنا می نماید.

راهنمای خرید در هانوی، پایتخت ویتنام

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

خرید در هانوی، پایتخت ویتنام، تجربه ای جذاب است، البته به شرطی که بازارهای سنتی و مغازه های کوچک و قدیمی را برای خرید انتخاب کنید. غیر از این بازارها و مغازه های قدیمی، مراکز خرید مدرن هم در هانوی وجود دارند که در آن ها می توانید بهترین محصولات از معتبرترین برندهای بین المللی را پیدا و خریداری کنید. این مراکز خرید، غیر از فروشگاه، امکانات تفریحی، رستوران و کافه هم دارند. فرقی نمی نماید که کدام مرکز تجاری را انتخاب کنید، در هانوی هیچ محدودیتی برای خرید ندارید، چه از نظر تنوع کالاها و چه از نظر قیمت و کیفیت.

یکی از ویژگی های خرید در هانوی این است که با پای پیاده می توانید به بسیاری از مراکز تجاری آن سر بزنید و حتی محله ها و خیابان هایی از شهر، تماما به مراکز تجاری اختصاص دارند. این نکته بیشتر در حوالی محله قدیمی شهر و خیابان های سیلک استریت و سیلور استریت قابل مشاهده است. چه به دنبال سوغاتی های سنتی و بومی باشید و چه بخواهید بهترین محصولات از برندهای مشهور جهان را خریداری کنید، می توانید یکی از مراکز تجاری زیر را برای خرید انتخاب کنید و از خرید در هانوی لذت ببرید.

خیابان Hang Gai (سیلک استریت یا خیابان ابریشم)

این خیابان یکی از مشهورترین خیابان های شهر است و بهترین جا برای اینکه محصولات ابریشمی خاص خریداری کنید؛ چیزهایی مثل پوشاک، منسوجات مرتبط با دکوراسیون خانه و سایر متعلقات مرتبط با مد. این خیابان بلند 300 متری با بوتیک ها، خیاطی ها و فروشگاه های مد احاطه شده است. دو نمونه از مشهورترین این فروشگاه ها یکی فروشگاه برند مشهور Khai Silk و دیگری فروشگاه Tan My Design است که هر دوی آن ها پوشاک آماده با بهترین طرح و کیفیت را عرضه می نمایند. در میان این فروشگاه های مد، تعداد زیادی مغازه کوچک سوغات و صنایع دستی هم وجود دارد. ضمن اینکه در همین خیابان می توانید از چند گالری هنری دیدن کنید.

ساعت کار فروشگاه های ان خیابان از 9 صبح تا 8 شب است.

بازار شبانه آخر هفته هانوی

این بازار شلوغ و پر رفت و آمد، مجموعه ای از غرفه های کوچک و بزرگ است که فروشندگان آن ها با روش های مختلف سعی در جلب توجه مشتریان دارند. این بازار روزهای آدینه، شنبه و یکشنبه از ساعت 7 بعدازظهر کار خود را شروع می نماید. محل برگزاری آن محله قدیمی شهر از خیابان Hang Dao تا شمال بازار Dong Xuan است.

لباس هایی که در این بازار عرضه می شوند، چندان قابل توجه نیستند و سوغات و صنایع دستی آن را هم می گردد همه جا به راحتی پیدا کرد. آن چیزی که باعث می گردد این بازار مورد توجه گردشگران قرار بگیرد، حال و هوای متفاوت آن است که شور و هیجان خاصی دارد و فروشنده های غذای خیابانی که غذاها و خوراکی های عجیب و متفاوتی برای عرضه کردن دارند. مثل هر بازار شلوغ دیگر، در این بازار هم باید مراقب پول و لوازم شخصی خود باشید، چون دزدها در کمین شما هستند.

ساعت کار این بازار از آدینه تا یکشنبه از ساعت 19 تا 23 است.

بازار Dong Xuan

این بازار، بزرگ ترین بازار در هانوی است که طیف وسیعی از محصولات متنوع در بیش از 4 طبقه آن به فروش می رسد. این بازار در وجه شمالی محله قدیمی واقع شده و ساختمانی قدیمی است که علاوه بر طبقات آن، اطرافش را دستفروش ها غرفه های متعدد احاطه نموده اند. این بازار برای کسانی که می خواهند خریدی ارزان تر را تجربه نمایند، بسیار مناسب است؛ البته باید راه و روش خرید کردن در بازارهای شلوغ و چانه زدن را بلد باشند. طبقه اول آن بیشتر مورد توجه قرار گرفته است و محصولات بهتری در آن عرضه می گردد، ولی اگر فرصت کافی دارید، می توانید به طبقات بالاتر هم سر بزنید. این بازار در خیابان Dong Xuan در منطقه شلوغ و پررفت و آمد Hoan Kiem قرار گرفته است.

ساعت کار این بازار هر روز از 6 صبح تا 19 است.

خیابان Hang Bac (سیلور استریت یا خیابان نقره)

این خیابان همانطور که از نام آن معین است، جایی برای خرید زیورآلات است. از صدها سال پیش، مغازه های متعدد فروش زیورآلات در این خیابان فعالیت می نمایند و انواع زیورآلات نقره و سایر سنگ ها و فلزات گرانبها را عرضه می نمایند. در سراسر این خیابان، فروشگاه های مختلف سوغات و صنایع دستی در کنار مغازه های فروش نقره و زیورآلات وجود دارد که از آن ها می توانید بهترین سوغات و صنایع دستی را با قیمت های مناسب خریداری کنید. این خیابان در منطقه Hoan Kiem، یکی از شلوغ ترین و تجاری ترین مناطق شهر قرار گرفته است.

ساعت کار فروشگاه های این خیابان معمولا از 9 صبح تا 9 شب است.

خیابان Nha Tho (خیابان کلیسا)

این خیابان در مقابل کلیسای سنت ژوزف قرار گرفته است و پر از فروشگاه های کوچک و بزرگ مد و رستوران های عالی است. با وجود اینکه فقط 100 متر طول دارد، یکی از شلوغ ترین و تجاری ترین خیابان های شهر است. این خیابان بین اهالی شهر و مهاجران خارجی هانوی بسیار محبوب است. فروشگاه های بسیار معروفی در این خیابان محصولات خود را که تقریبا میان رده هستند، عرضه می نمایند. در بوتیک های زیبای این خیابان می توانید انواع پوشاک، زیورآلات، متعلقات مد و صنایع دستی را با قیمت های معقول خریداری کنید. خیابان Nha Tho در منطقه مشهور Hoan Kiem قرار گرفته است.

ساعت کار فروشگاه های این خیابان از 9 صبح تا 9 شب است.

مرکز خرید Hang Da

بازار Hang Da یک ساختمان مدرن با امکانات جدید است که در آن غرفه های فراوانی برای فروش محصولات متنوع با قیمت های ارزان وجود دارد. پوشاک، کیف و کفش و سایر لوازم مرتبط با مد در این مرکز خرید عرضه می شوند و تفاوت آن با سایر مراکز خرید مدرن این است که قیمت های آن ارزان است و حتی می توانید سر قیمت ها چانه بزنید و تخفیف بگیرید. به خصوص اگر تعداد بالا از هر کالایی خرید کنید، می توانید تخفیف قابل توجهی بگیرید. در بیشتر روزهای هفته، این بازار خلوت است، چون بیشتر مشتریان آن را اهالی ویتنام تشکیل می دهند. اما در روزهای آخر هفته بسیار شلوغ می گردد. این بازار در خیابانی به همین نام در منطقه شلوغ Hoan Kiem قرار گرفته است.

ساعت کار این مرکز هر روز از 5 صبح تا 5 بعدازظهر است.

گالری Thanh Binh

این گالری هنرهای معاصر در محله فرانسوی هانوی قرار گرفته است. اطراف آن را هتل های پنج ستاره، رستوران های عالی و مراکز تجاری بزرگ دربر گرفته اند بنابراین تعجبی ندارد که قیمت های آن بسیار بالا است. بسیاری از هنرمندان مشهور ویتنامی آثار خود را در این گالری عرضه می نمایند و سایر صنایع دستی این منطقه از جمله اشیای لاکی نقاشی شده، با کیفیت های عالی در این مجموعه به فروش می رسند. معمولا مجموعه داران خصوصی و موسسات خاص مشتری این گالری هستند بنابراین می توانید اطمینان داشته باشید که آثار عرضه شده در این نگارخانه، دارای ارزش هنری بالا هستند و کیفیت فوق العاده ای دارند.

ساعت کار این نگارخانه هر روز از 10 صبح تا 18 است.

خیابان Hang Dau

این خیابان در نگاه اول غیرقابل باور به نظر می رسد، چون پر از فروشگاه هایی است که به فروش کفش اختصاص دارند و تا چشم کار می نماید فقط کفش می بینید. بیشتر محصولات آن ها مختص بانوان است. کفش های عرضه شده در این فروشگاه ها از برندهای مشهور ویتنامی هستند.

ساعت کار فروشگاه های این خیابان از 9 صبح تا 8 شب است.

منبع: کجارو / vietnam-guide.com
انتشار: 6 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 291

به "راهنمای خرید در هانوی، پایتخت ویتنام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید در هانوی، پایتخت ویتنام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید