رجیستری، قاچاق تلفن همراه را به صفر رساند

به گزارش اسلیم فا، به گزارش روز جمعه ، وزارت ارتباطات در پنجاهمین قسمت از ویدیوهای ایران هوشمند، به شرح فرآیند اجرای طرح رجیستری تلفن همراه و مزایای آن پرداخته است.

رجیستری، قاچاق تلفن همراه را به صفر رساند

سامانه شناسایی گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت به عنوان طرح رجیستری شناخته می شود. این طرح برای حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش گوشی های قاچاق که از رویه های غیرقانونی وارد کشور می شوند تدوین و اجرایی شده است.

طرح رجیستری، تمام برندهای مختلف تلفن همراه موجود در بازار ایران را در بر گرفته و موجب حذف واردات گوشی های قاچاق و افزایش واردات قانونی گوشی و تجهیزات دارای سیم کارت شده است.

در طرح رجیستری پس از روشن کردن تلفن با استفاده از کد فعال سازی درج شده روی جعبه یا کارت گارانتی و از طریق شماره گیری کد دستوری #7777* با انتخاب گزینه فعال سازی و وارد کردن شناسه IMEI روی جعبه، می توانید تلفن همراه خود را فعال کنید.

این طرح با ابتکار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از مهرماه 96 آغاز و تا پایان سال 98 بیش از 260 میلیون تلفن همراه و سیم کارت فعال را شامل شد.

ارائه گارانتی اصلی و خدمات پس از فروش و جلوگیری از ورود گوشی های بی کیفیت و مضر برای سلامتی از جمله اهداف طرح رجیستری است. از این طریق می توانید اصالت گوشی تلفن همراه خود را استعلام کنید.

ورود به سامانه و اپلیکیشن همتا و اپلیکیشن دولت همراه، راه های استعلام اصالت گوشی تلفن همراه و تجهیزات دارای سیم کارت هستند.

آخرین خبرها از بازارهای مختلف را در صفحه بازار خبرنگاران بخوانید.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 31 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 31 اردیبهشت 1400 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 1687

به "رجیستری، قاچاق تلفن همراه را به صفر رساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رجیستری، قاچاق تلفن همراه را به صفر رساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید