روابط مالی و تجاری استان گلستان با کشور اتریش افزایش می یابد

به گزارش اسلیم فا، استاندار گلستان با اشاره به قابلیت های استان گلستان به لحاظ شرایط طبیعی، استعدادهای کشاورزی و گردشگری گفت: روابط مالی و تجاری استان گلستان در بخش های مختلف با کشور اتریش افزایش می یابد.

روابط مالی و تجاری استان گلستان با کشور اتریش افزایش می یابد

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران از گرگان، حسن صادقلو ظهر امروز در ملاقات با سفیر اتریش در ایران گفت: استان گلستان می تواند در زمینه های کشاورزی،دامداری(گاوداری)، فراوری میوه، فراورده های گلخانه ای، انرژی خورشیدی، ماشین آلات کشاورزی و گیاهان دارویی با کشور اتریش همکاری کند.

وی اضافه کرد: گلستان استانی است که از 4 هزار گونه گیاهی کشور، 2 هزار گونه در آن موجود است که بخش عمده ای از آن خاصیت دارویی دارد و می تواند یکی از زمینه های همکاری دوکشور قرار گیرد.

استاندار گلستان توضیح داد: گلستان یکی از استان های شاخص کشور در تامین امنیت غذایی و فراوری گندم است و سالانه 1.5 میلیون تن گندم در استان فراوری می گردد و علاوه بر آن سالانه 156 هزار تن گوشت مرغ فراوری می گردد که می تواند زمینه همکاری دو کشور باشد.

صادقلو با اشاره به ظرفیت های طبیعی استان در زمینه گردشگری، گفت: استان گلستان کریدوری عبوری در جهت جاده ابریشم است و سالانه نزدیک به 18 میلیون نفر مسافر از این استان عبور می نماید و بیش از 500 عنوان صندلی جاذبه طبیعی و 1500 اثر تاریخی و فرهنگی در این استان قرار گرفته است که برجسته ترین آن ها برج قابوس به عنوان بلندترین برج آجری دنیا و دیوار دفاعی گرگان به عنوان دومین دیوار تاریخی دنیا به طول 200 کیلومتر است.

استاندار گلستان این استان را ایرانی کوچک به دلیل شرایط اقلیمی و محیطی دانست و یادآور شد: امیدواریم به زودی شاهد حضور هیئت مالی اتریشی در استان باشیم.

وی با اشاره به روابط نزدیک استان با کشورهای ترکمنستان و قزاقستان، خاطر نشان کرد: دو سال قبل راه آهن ایران، ترکمنستان و قزاقستان در مرز این استان با حضور روسای جمهوری 3 کشور افتتاح شد و استان گلستان تبادلات تجاری تنگاتنگی با این کشورها، کشورهای حوزه cis و چین پیدا کرد بطوریکه حجم مبادلات با قزاقستان در آینده به 10 میلیارد می رسد.

استاندار گلستان با اشاره به کریدورهای ریلی، هوایی و وجود 2 فرودگاه در استان، گفت: از هفته گذشته پرواز گرگان به اکتائو قزاقستان شروع شده که تاثیر بسزایی در مبادلات تجاری می گردد.

صادقلو با اشاره به ظرفیت های دامداری 2 کشور گفت: استان گلستان یکی از استان های مطرح در فراوری شیر و محصولات دامی است که می تواند زمینه های پرورش دام به خصوص گاوداری افزایش یابد.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: slimfa.ir شناسه مطلب: 837

به "روابط مالی و تجاری استان گلستان با کشور اتریش افزایش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط مالی و تجاری استان گلستان با کشور اتریش افزایش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید